به نظر می‌رسد حزب اتحاد ملت و شخص آذر منصوری قصد تضعیف نظام را دارند و می‌خواهند بعد از این در قالب اپوزیسیون فعالیت کنند.

آذر منصوری لیدر اپوزیسیون‌های اصلاح‌طلب‌نما/ اصلاح‌طلبان باید به استقبال انشعاب بروند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اخیرا آذر منصوری، دبیرکل حزب اتحاد ملت و رئیس جبهه اصلاحات، گفته است که اگر واسطه‌ها در سیاست حذف شوند مردم ناگزیر می‌شود به خیابان بیایند. او این سخن را در شرایطی مطرح می‌کند که چند روزی بیشتر تا انتخابات مجلس باقی نیست. اما چرا در این شرایط او سخن از خیابان را مطرح می‌کند؟

آذر منصوری و حزب اتحاد ملت در سال‌های اخیر نشان داده‌اند که از هر گونه تنش اجتماعی خشنود می‌شوند؛ آنها هم انتخابات را تحریم می‌کنند، هم بر اعضای جبهه اصلاحات فشار می‌آورند که آنها هم باید تحریمی شود و هم آنکه اگر احیانا در کشور ناآرامی به وجود آید این گروه در بیانیه‌های متعدد طوری نشان می‌دهند که گویی از ناآرامی‌ها خشوندند.

نکته قابل توجه آن است که اتحاد ملتی با محوریت منصوری در اقلیت کامل به سر می‌برند و تقریبا همه احزاب اصلاح‌طلب از این گروه فوق رادیکال فاصله گرفته‌اند تا حدی که اخیرا سید محمد خاتمی هم در سخنانی مواضعی را مطرح کرد که رسما فاصله‌گذاری با این گروه محسوب می‌شود.

حالا آذر منصوری و حزب اتحاد ملت باید مشخص کنند که دقیقا می‌خواهند در چه چارچوبی عمل کنند؟ آن طور که به نظر می‌رسد این گروه و شخص آذر منصوری قصد تضعیف نظام سیاسی را دارند که اگر این طور باشد آنها باید متوجه باشند که دیگر به هیچ عنوان نمی‌توانند انتظار داشته باشند که در قالب سیاست رسمی به فعالیت بپردازند. البته بر اصلاح‌طلبان هم لازم است که به طور صریح از مواضع منصوری و حزب اتحاد ملت برائت بجویند زیرا به هر روی اکنون آنها در یک تشکیلات سیاسی به نام جبهه اصلاحات ایران فعالیت می‌کنند و گرچه همه متوجه اختلاف نظرشان با اتحاد ملتی‌ها هستند اما به نظر می‌رسد که اعلام برائت رسمی هم نیاز است تا رسما نیروهایی که می‌خواهند در قالب اپوزیسیون نظام فعالیت کنند از اصلاح‌طلبانی که با فعالیت قانونی قصد اصلاح‌ امور را دارند، جدا شوند و اینک می‌شود گفت گرچه انشعاب در جبهه اصلاحات یک امر قریب‌الوقوع است اما حالا همه اصلاح‌طلبان باید از آن استقبال کنند و از وقوع انشعاب خوشحال باشند زیرا در غیر این صورت پیامدهای رفتارهای اپوزیسیون‌های به ظاهر اصلاح‌طلب دامنگیر آنها هم می‌شود.