یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: دشمنان یک سال و نیم است که طرح ناامیدکردن مردم از انتخابات را پیش گرفته‌اند.

افزایش قدرت چانه‌زنی بین‌المللی در گرو انتخاباتی حداکثری
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: چند روز تا انتخابات باقی است و انتظار می‌رود یک انتخابات حداکثری با حضور همه مردم را شاهد باشیم. حالا پرسش آن است حضور حداکثری مردم در انتخابات تا چه حد بر قدرت بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران تأثیرگذار است؟

جعفر قنادباشی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «رخی از نظام‌های سیاسی متکی به کشورهای دیگر هستند و تصور می‌کنند قدرتشان از سوی دیگر کشورها تأمین می‌شود اما نظام سیاسی ایران متکی به پایگاه مردمی خودش است و هیچ اتکای خارجی ندارد. همه قدرت جمهوری اسلامی ایران به مردم ایران بازمی‌گردد. صلابت و اقتدار جمهوری اسلامی به واسطه حمایت.های مردم است و این موضوع به نظام ایران در ابعاد بین‌المللی قدرت می‌دهد. مردمانی از کشورهای مختلف دنیا که طرفدار نظام ایران‌اند هم به واسطه همین مردمی بودن جمهوری اسلامی است که حمایت می‌کنند».

او ادامه داد: «دشمنان یک سال‌ونیم است که طرح ناامیدکردن مردم از انتخابات را پیش گرفته‌اند تا نشان دهند که جمهوری اسلامی پایگاه مردمی‌اش کاهش یافته است؛ در صورتی که مشخص است شکست می‌خورد. انتخابات با حضور حداکثری مردم به نظام ایران قدرت دیپلماتیک می‌دهد زیرا نمود مردمی بودن جمهوری اسلامی است».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «در حوزه مذاکرات هم جمهوری اسلامی وقتی می‌تواند دارای قدرت چانه زنی بالایی باشد که مردم پشتش باشند که همین هم خواهد شد».

قنادباشی در پایان گفت: «در حوزه مذاکرات قدرت حرف اول را می‌زند؛ از قدرت اقتصادی گرفته تا قدرت سیاسی و اجتماعی. قدرت اجتماعی زمانی پدید می‌آید که مردم به واسطه انتخابات ثابت کرده باشند پشت نظام ایستاده‌اند. در این صورت ایران قادر خواهد بود در عرصه بین.المللی معادلات را به نفع خود تغییر دهد».