وزیر امور خارجه گفت: تهدید نتانیاهو برای حمله نظامی گسترده به رفح، این منطقه را در معرض یک فاجعه بزرگ قرار داده است، فلذا اقدام فوری جامعه جهانی از جمله کشورهای اسلامی ضرورت کامل دارد.

امیرعبداللهیان: اقدام فوری کشورهای اسلامی در جلوگیری از حمله اسرائیل به رفح ضرورت دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه پنجاه‌وپنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو سوییس، با رتنو مرسودی وزیر امور خارجه اندونزی دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، برگزاری انتخابات اخیر در اندونزی را تبریک گفت و با اشاره به تلاش های بسیار خوب اندونزی در ماههای اخیر در حمایت از فلسطین، از این کشور تشکر کرد.

وی به پیشنهاد ایران برای برگزاری اجلاس فوق العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی در خصوص غزه اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد این‌ نشست بزودی برگزار شود.

وزیر امور خارجه همچنین عضویت اندونزی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را تبریک گفت و دعوت از همتای خود جهت سفر به ایران را تجدید کرد. 

امیرعبداللهیان سلام رئیس جمهور کشورمان را به همتای ایشان از طریق وزیر خارجه ابلاغ کرد و با اشاره امضای ۱۱ سند در سفر رئیس جمهور کشورمان به اندونزی، بر لزوم تلاش و پیگیری دو طرف برای اجرای کامل آنها تاکید کرد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان بر اهمیت استفاده کشورهای اسلامی از ظرفیت‌های در اختیار خود از جمله قطع همکاری های اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی برای اعمال فشار بر این رژیم به منظور پایان دادن به نسل‌کُشی علیه فلسطینیان تاکید کرد. 

وزیر خارجه با اشاره به دیدارهای اخیر خود با رهبران‌ مقاومت فلسطین گفت، برغم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه، هنوز ۶۰۰ هزار فلسطینی در این منطقه ویران شده حضور دارند که تحت محاصره کامل، با گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند.

وی ادامه داد: تهدید نتانیاهو برای حمله نظامی گسترده به رفح، این منطقه را در معرض یک فاجعه بزرگ قرار داده است، فلذا اقدام فوری جامعه جهانی از جمله کشورهای اسلامی ضرورت کامل دارد.

رتنو مرسودی وزیر خارجه اندونزی نیز از ابتکار ایران در پیشنهاد برگزاری اجلاس فوق العاده سازمان همکاری اسلامی تشکر کرد. وی اساس تشکیل سازمان همکاری اسلامی را مسئله فلسطین دانست و بر لزوم پایبندی سازمان به این هدف تاکید کرد. 

وی در خصوص روابط دوجانبه نیز بر اهمیت اسناد امضا شده در دیدار رؤسای دو کشور و لزوم اجرای آنها تاکید کرد. وی همچنین همکاری های دو کشور در دیگر زمینه‌های مورد علاقه از جمله همکاری های علمی را حائز اهمیت دانست. 

وی گفت مردم فلسطین در حال مرگ دسته جمعی در نتیجه گرسنگی، کمبود دارو و نیازهای درمانی هستند و کشورهای اسلامی باید بتوانند با اقدام مؤثر جلوی این فاجعه انسانی را بگیرند.

دو طرف بر ادامه مشورت‌ها و رایزنی های  مشترک تاکید کردند. 

وزیر خارجه اندونزی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک به ایران سفر کند.