یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: اصلی‌ترین تهدید حقوقی دادگاه کلرادو علیه ترامپ بود که دیوان عالی آمریکا حکم این دادگاه را رد کرد.

فرصت‌ها و تهدیدهای ترامپ و بایدن؛ سرنوشت انتخابات آمریکا چه می‌شود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: به تدریج تنور انتخابات در آمریکا داغ‌تر می‌شود و حالا دیگر می‌شود حدس زد که نامزدهای نهایی این انتخابات ترامپ و بایدن خواهند بود اما چه چالش‌ها و فرصت‌هایی پیش روی این دو است؟

امیرعلی ابوالفتح، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین»: «در حزب جمهوری‌خواه همه رقبا کنار رفتند و آخرینش نیکی‌هیلی بود که کمپین انتخاباتی‌اش را هم تعطیل کرد و تنها کسی که در حزب جمهوری‌خواه باقی مانده دونالد ترامپ است و برنده نهایی انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه خواهد بود و از چندماه پیش هم می‌شد حدس زد که در حزب جمهوری‌خواه فقط ترامپ باقی بماند و اکنون هم که عروس ترامپ نائب رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه شده است و عملا حزب جمهوری‌خواه، حزب ترامپی‌ها شده است».

او ادامه داد: «در میان دموکرات‌ها هم می‌شود حدس زد که رئیس جمهور مستقر نامزد نهایی آنها باشد زیرا معمولا رئیس‌جمهور مستقر از هر حزبی که باشد نامزد نهایی حزبش می‌شود اما از حالا نمی‌شود حدس زد که سرنوشت نهایی انتخابات آمریکا چه می‌شود زیرا هم ترامپ و هم بایدن طرفداران و مخالفان خود را دارند. ترامپ با آنکه طرفدار زیاد دارد اما برخی جمهوری‌خواهان هم هستند که از مواضع او نگرانی‌هایی دارند و حتی نیکی هیلی هم کنار رفت اما اعلام حمایت از ترامپ نکرد و گفت که باید دید ترامپ می‌تواند آراء‌اش را به دست آورد یا خیر».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «انتخابات آمریکا دوره به دوره قطبی‌تر می‌شود. مسئله برای آمریکایی‌ها مرگ و زندگی است. آنها برای حفظ برخی ارزش‌های آمریکا می‌جنگند. گاهی در این شرایط تعصبات جای عقل را می‌گیرد و حتی ممکن است برخی که برای مثال از بایدن به شدت ناراضی هستند با اکراه در نهایت به او رأی دهند زیرا بایدن را نماد سوسیالیسم و دخالت‌های دولتی می‌دانند یا بالعکس برخی از دموکرات‌ها که به عملکرد بایدن به خصوص در جنگ غزه انتقادهای مهمی دارند با وجود انتقادهای‌شان به بایدن رأی دهند زیرا ترامپ را نماد فاشیسم و دیکتاتوری می‌پندارند. حتما هم بایدن و هم ترامپ ریزش آراء خواهند داشت اما باید صبر کنیم و ببینیم این ریزش آرء می‌تواند چه تأثیری در سرنوشت انتخابات داشته باشد. از سوی دیگر باید منظر مناظره‌های انتخاباتی هم باشیم زیرا مناظره‌ها هم بسیار تعیین‌کننده‌اند».

ابوالفتح در پایان گفت: «اصلی‌ترین تهدید حقوقی دادگاه کلرادو علیه ترامپ بود که دیوان عالی آمریکا حکم این دادگاه را رد کرد و دیگر بحث نقش ترامپ در شورش‌ها منتفی شد. پرونده‌های دیگری هم که در جریان است اگر منجر به محکومیت ترامپ شود هم باعث نمی‌شود که او از جریان انتخابات حذف شود اما به هر حال مخالفان ترامپ امیدوارند که او در پرونده‌هایی که دارد محکوم شود تا اعتماد عمومی به او پایین آید و آراءاش دچار ریزش شود».