فارس | وزارت دادگستری آمریکا شامگاه پنجشنبه (به وقت تهران) دو شهروند ایران را به تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا متهم کرد. رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند کیفرخواست برای این دو شهروند ایرانی به نام‌های «سید محسن حسین موسی کاظمی» و «سجاد کاشیان» در یک دادگاه فدرال در منهتن نیویورک تنظیم شده و پنجشنبه از آن رونمایی شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده این دو شهروند ایران در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تلاش کرده‌اند اعتماد رأی‌دهندگان به نظام انتخاباتی آن کشور را خدشه‌دار کنند.

دادگستری آمریکا همچنین مدعی شده این دو شهروند ایران با ارسال ایمیل‌ها و ویدئوهای جعلی به دنبال القای شائبه تخلفات انتخاباتی در نظام رأی‌گیری آمریکا بوده‌اند.

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند کیفرخواست برای این دو شهروند ایرانی به نام‌های «سید محسن حسین موسی کاظمی» و «سجاد کاشیان» در یک دادگاه فدرال در منهتن نیویورک تنظیم شده و پنجشنبه از آن رونمایی شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم ساعاتی قبل‌تر، این دو شهروند را به همراه ۴ شهروند دیگر و یک شرکت ایرانی در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند این دو شهروند بازداشت نشده‌اند و به نظر می‌رسد که در ایران هستند اما مقام‌های آمریکایی امیدوارند طرح این اتهام و تحریم‌های معرفی‌شده مانع سفر آنها شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه پنجشنبه (به وقت تهران) اعلام کرد اسامی چند شخص و یک شرکت ایرانی را به بهانه دخالت در انتخابات آمریکا در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. سجاد کاشیان، سید محمد حسین موسی کاظمی، حسین اکبری، مصطفی سرمدی، سید مهدی هاشمی و محمدباقر شیرین‌کار و شرکت ایمن‌نت پاسارگاد در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

در بیانیه‌‌ای که دفتر«مدیر اطلاعات ملی» آمریکا در آن زمان منتشر کرد تأکید شده بود هنگامی که یک دولت خارجی قصد دخالت در انتخابات آمریکا را دارد حق مردم آمریکا است که از کل حقیقت باخبر شوند.

همچنین یورونیوز نوشت: ایالات متحده روز پنجشنبه ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان) علیه دو شهروند ایرانی به اتهام راه‌اندازی یک کارزار اطلاعات نادرست سایبری برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کیفرخواست صادر کرد و برای ارائه اطلاعات درباره آن‌ها جایزه ۱۰ میلیون دلاری تعیین کرد.

سید محمدحسین موسی کاظمی، ۲۴ ساله و سجاد کاشیان، ۲۷ ساله متهم هستند که اطلاعات محرمانه انتخاباتی ایالات متحده را از دست‌کم یک وب سایت انتخاباتی ایالتی دریافت کرده‌اند و با دیگر افراد برای انتشار اطلاعات نادرست به‌منظور تضعیف اعتماد آمریکایی‌ها به روند انتخابات توطئه کرده‌اند.

مقامات آمریکایی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفتند که هیچ مدرکی دال بر تاثیر هر یک از این فعالیت‌های هکری بر نتایج انتخابات وجود ندارد.

در کیفرخواست منتشر شده، هکرهای ایرانی برای انتشار اطلاعات نادرست درباره انتخابات به شبکه کامپیوتری یک شرکت رسانه‌ای آمریکایی که نامی از آن برده نشده است دسترسی پیدا کرده‌اند. طبق این کیفرخواست توطئه آن‌ها با مداخله اف‌بی‌آی و شرکت مذکور خنثی شده است.

در این کیفرخواست همچنین گفته شده است که این هکرها پیام‌هایی را به اعضای جمهوری‌خواه کنگره آمریکا و اعضای ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا ارسال کردند. آن‌ها خود را اعضای یک گروه راست افراطی (پسران مفتخر) معرفی کرده بودند.