یک رسانه عبری زبان به صراحت از اینکه تمامی جو سازی‌های اسرائیل علیه ایران در نشست اخیر آژانس راه به جایی نبرده ابراز ناراحتی و ناخرسندی کرد.

عصبانیت رسانه صهیونیست از تلاش‌های ناکام تل‌آویو در آژانس علیه ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یک رسانه عبری زبان به صراحت از اینکه تمامی جو سازی‌های اسرائیل علیه ایران در نشست اخیر آژانس راه به جایی نبرده ابراز ناراحتی و ناخرسندی کرد.

پایگاه عبری زبان نیوز وان در مقاله‌ای که شامگاه شنبه منتشر شد اعلام کرد، به رغم گزارش گزنده‌ای که علیه برنامه هسته‌ای ایران تدوین شد اما شورای حکام آژانس هیچ واکنشی نسبت به آن از خود نشان نداد.

سیما شین و الداد شاویت نویسندگان این مقاله اعلام کردند نشست سه ماهه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای در حالی به پایان رسید که این بار نیز در آن هیچ تصمیمی علیه ایران گرفته نشد.

به زعم این دو نویسنده این تصمیم در حالی گرفته شد که آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای گزارشی را به امضای رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای منتشر و در آن نسبت به رفتارهای نگران کننده ایران با آژانس تهیه و منتشر شده بود.

در بخش دیگری از این مقاله ادعا شده است، با وجود آن که ایالات متحده و کشورهای اروپایی امضا کننده توافقنامه برجام یعنی فرانسه، بریتانیا و آلمان با وجود آنکه به شدت نسبت به گزارش آژانس واکنش نشان دادند اما در نشست شورای حکام تاکید کردند اگر ایران طی سه ماه آینده با آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای همکاری کند، نیازی برای در پیش گرفتن رویکردی متفاوت از سوی آژانس و شورای حکام در قبال ایران وجود نخواهد داشت.

این دو تحلیل‌گر صهیونیست که جزو تحلیل‌گران ارشد مرکز پژوهش‌های امنیت رژیم صهیونیستی وابسته به دانشگاه تل‌آویو محسوب می‌شوند اعتراف کردند، علت اصلی امتناع ایالات متحده و کشورهایی اروپایی از اتخاذ تصمیم علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای به دلیل جایگاه و قدرتی است که ایران برای خود ایجاد کرده و به طور خلاصه ترسی است که آنها از ایران دارند و در واقع این کشورها نگران واکنش جمهوری اسلامی ایران نسبت به این اقدام خود هستند به ویژه جنگ در غزه همچنان ادامه داشته و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم در پیش است.