یک رسانه آمریکایی در تحلیلی نوشته راهبرد کاخ سفید در قبال ایران «نه توافق، نه بحران» است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یک رسانه آمریکایی در تحلیلی نوشته راهبرد کاخ سفید در قبال ایران «نه توافق، نه بحران» است.

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ می‌گوید راهبرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران بعد از حملات پهپادی اخیر در سوریه زیر ذره‌بین قرار گرفته است. 

بلومبرگ با اشاره به حملات شب گذشته جنگنده‌های آمریکا به مواضع گروه‌های مقاومت در شرق سوریه نوشته رفتار آمریکا با رویکرد گسترده‌تر کاخ سفید در قبال ایران همخوانی دارد. 

بلومبرگ نوشته راهبرد بایدن در قبال ایران اجتناب از بحران و همزمان با آن حفظ فشارهای مستمر اقتصادی با هدف سوق دادن تهران به سمت مذاکره است. 

بایدن این راهبرد را در دیدارش با نخست‌وزیر کانادا بیان کرد. او گفت: «ایالات متحده به دنبال درگیری با ایران نیست-تأکید می‌کنم دنبال درگیری نیست اما منتظر باشید برای محافظت از مردممان به زور متوسل شویم.»

با وجود این، تحلیلگران مسائل ایران می‌گویند این راهبرد «نه توافق، نه بحران» قابل ادامه نیست و موضوع ایران به یکی از پیچیده‌ترین چالش‌های پیش روی آمریکا تبدیل شده است. 

طبق این تحلیل، این چالش به اندازه‌ای پیچیده و دشوار شده که عدم تحرک و انجماد دولت بایدن را به همراه داشته است. 

بلومبرگ نوشته چالش ایران برای دولت بایدن از زمان توقف مذاکرات هسته‌ای پیچیده‌تر شد. یک تحلیلگر به این شبکه گفته دولت بایدن مشوق‌های اندکی برای عبور از وضعیت فعلی «نه توافق نه بحران» دارد چون هر گزینه جایگزینی در برابر وضع موجود فعلی هزینه‌های سنگینی برای دولت بایدن به همراه خواهد داشت. 

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که خواسته نامش فاش نشود گفت که دولت بایدن برنامه هماهنگی در قبال ایران دارد: حفظ فشار روی ایران و جلوگیری از پیشروی‌های هسته‌ای بیشتر این کشور و در همان حال باز گذاشتن درب دیپلماسی. 

اما بلومبرگ می‌گوید این راهبرد ممکن است دیگر قابل ادامه باشد.