منتخب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: یک اشکالی به مرور در بخش‌های مختلف حاکمیتی در اثر رفتار بعضی از سران قوم حاصل شد و آن بهره‌مندی این افراد بیش از حد متوسط مردم است.

کوچک‌زاده: امتیازات برخی از سران قوم برای خودشان، آنان را از زندگی مردم دور کرده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

منتخب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: یک اشکالی به مرور در بخش‌های مختلف حاکمیتی در اثر رفتار بعضی از سران قوم حاصل شد و آن بهره‌مندی این افراد بیش از حد متوسط مردم است. یعنی به مرور وزرا، وکلای ما و دست‌اندکاران برای خودشان امتیازاتی ایجاد کردند که این‌ها را از مردم و مشکلات و سطح زندگی مردم دور کرده است. این مورد همان طور که در دولت بوده، در مجلس هم بوده و از اول شروع شده و هرچه جلوتر آمدیم، بدتر شده است

مهدی کوچک‌زاده درباره اینکه با توجه به اینکه مدت ها از مجلس دور بودید در این مدت نقطه ضعف مجالس را چه دیدید، بیان کرد: نقطه ضعف اصلی مجالس را نمی‌توانم بگویم، ولی یک اشکالی به مرور در بخش‌های مختلف حاکمیتی در اثر رفتار بعضی از سران قوم حاصل شد و آن بهره‌مندی این افراد بیش از حد متوسط مردم است. یعنی به مرور وزرا، وکلای ما و دست‌اندکاران برای خودشان امتیازاتی ایجاد کردند که این‌ها را از مردم و مشکلات و سطح زندگی مردم دور کرده است. این مورد همان طور که در دولت بوده، در مجلس هم بوده و از اول شروع شده و هرچه جلوتر آمدیم، بدتر شده است. به نظر من باید یک جایی جلوی این مساله ایستادگی شود.

منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معتقدم لزومی ندارد به نماینده‌ مجلس به بهانه‌های مختلف پول داده شود؛ نماینده مجلس اگر بخواهد کار کند باید بهترین وسلیه سازمانی او را سرکارش ببرد و بیاورد ولی این که پول داده شود برای خودش ماشین بخرد، خیر. یا این‌که نماینده مجلس برای این‌که در تهران خانه داشته باشد باید خانه سازمانی در اختیارش قرار داده شود ۴ سال بعد از آن هم برود آن را تحویل دهد، اما این که چند صد میلیون و چند میلییارد پول در اختیارش بگذاریم که برود برای خودش خانه‌ای تهیه کند باعث می‌شود کم کم از مردم دور شوند.

وی با بیان این‌که باید یک نظارت قوی‌تر روی همه مسئولان باشد، اظهار داشت: به نظرم در این زمینه ضعف وجود دارد. من نمی‌دانم قانون این‌که مسئولان باید اموال خودشان به قوه قضائیه اعلام کنند، تا چه حد اجرا شده است؟ رئیس جمهور قبلی، آقای روحانی آیا اموالش را آخر دوره اعلام کرد؟ قوه قضائیه بررسی کرد؟ شاید او اعلام کرده است، قوه قضائیه چرا بررسی نکرد؟ گزارش آن به مردم کجاست؟ این‌ها نیست دیگر.

کوچک‌زاده درباره این‌که آن‌هایی که مانند رئیس یکی از قوا اموال‌شان را اعلام می‌کنند اما واقعیت ندارد چه طور، گفت: کجا اعلام کردند با واقعیت تطابق ندارد؟ من کاری به حرف‌های رسانه‌ای که منتشر می‌کنند ندارم. قانون قبلا می‌گفت رئیس جمهور و وزرا، بعد این تعمیم داده شد و تا مدیران کل هم آمده است که این‌ها در ابتدا و انتهای هر دوره از مسئولیت‌شان باید اموال‌شان را به قوه قضائیه اعلام کنند قوه قضاییه هم بررسی و نتیجه را اعلام کند، این نتایج قابل اعتماد است.

وی تاکید کرد: اگر به آن مجرایی که قانون تعیین کرده عمل شود قطعا کسی نمی‌تواند از زیر نتیجه‌اش در برود.