یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: تردید نکنید که خواست صهیونیست‌ها مبنی بر بازشدن پای ایران به جنگ مستقیم هیچگاه محقق نخواهد شد.

ایران از طریق محور مقاومت پاسخ اسرائیل را می‌دهد/ پای ایران به جنگ مستقیم باز نمی‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: حمله رژیم صهیونیستی به مقر کنسولگری ایران در دمشق باعث شده است تا هر عقل سلیمی تصدیق کند که رژیم اشغالگر قدس یک رژیم جنون‌زده است که هر اقدام غیرانسانی و غیرقانونی را می‌تواند انجام دهد. حالا پرسش آن است که پیامدهای اقدام اخیر صهیونیست‌ها چه خواهد بود؟

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «واقعیت این است که اسرائیل هنوز نتوانسته است به هیچ یک از اهدافش در پی عملیات حماس در هفتم اکتبر برسد و حالا به طور کامل آبرویش در عرصه بین‌المللی از بین رفته است. صهیونیست‌ها با آن دستگاه عریض و طویلش و در شرایطی که از جمعیت هفت-هشت میلیونی نزدیک به دو میلیون سرباز دارد نتوانسته‌ است کاری از پیش ببرد. صهیونیست‌ها در غزه خود را به آب و آتش می‌زنند تا وضعیت را به نفع خود کنند اما نمی‌توانند و به صورت مدام مقررات جنگی و مقررات بین‌المللی را زیر پا می‌گذارند و اکنون به حالت جنون رسیده‌اند».

او ادامه داد: «اخیرا رژیم صهیونیستی هفت‌نفر از کسانی که مسئول طبخ غذا از سوی یک نهاد بین‌المللی برای رساندن غذا به آوارگان بود را به رگبار بست یا تا کنون صدخبرنگار را کشته‌ است یا آنکه به مردم بی‌دفاع غزه که در صف دریافت غذا ایستاده‌اند حمله می‌کند. چنین حالاتی نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی و نیروهایش به هیچ وجه وضعیت عادی ندارند و دچار جنون شده‌اند».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «کنسولگری در حکم خاک یک کشور است و رژیم صهیونیستی با حمله به کنسولگری ایران همه قواعد بین‌المللی را زیر پا گذاشته است. می‌گویند چرا یک نیروی نظامی در کنسولگری حضور داشته است؛ حرفی بی‌اساس که پاسخش روشن است زیرا همه سفارت‌خانه و کنسولگری‌ها رایزن‌های متعددی از جمله رایزن فرهنگی، سیاسی و البته نظامی دارند».

یوسفیان‌ملا در پایان گفت: «جمهوری اسلامی به هیچ وجه اقداماتی جنون‌آمیز از جنس آنچه اقدامات صهیونیست‌ها، انجام نمی‌دهد. جمهوری اسلامی تا اینجای کار به شدت حساب‌شده عمل کرده و در ادامه مسیر هم حساب‌شده عمل خواهد کرد و پاسخ رژیم صهیونیستی نه از خاک ایران بلکه از سمت محور مقاومت داده می‌شود. حتما جمهوری اسلامی ایران از کنار حمله صهیونیست‌ها عبور نمی‌کند و پاسخ درخوری خواهد داد اما از سوی محور مقاومت زیرا تصمیم‌سازان نشان داده‌اند که نمی‌خواهند آنچه اسرائیل می‌خواهد یعنی بازشدن پای ایران به جنگ مستقیم محقق شود و تردید نکنید که این خواست صهیونیست‌ها هیچگاه هم محقق نخواهد شد».