یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: هدف صهیونیست‌ها برهم‌زدن معادله در منطقه است. آنها به این جمع‌بندی رسیده‌اند که ممکن است رژیم‌شان به طور کلی از هم پاشیده شود.

پاسخ ایران به صهیونیست‌ها نظامی خواهد بود/ صهیونیست‌ها دنبال برهم‌زدن معادله‌اند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: حمله رژیم صهیونیستی به مقر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران رخداد مهمی است که می‌تواند بر تحولات پیش روی منطقی ه تأثیرگذار باشد.

جعفر قنادباشی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «از نظر حقوقی به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها دقت کرده‌اند که حمله اخیرشان به ساختمان سفارت ایران آسیب وارد نکند تا بتوانند بگویند ما به سفارت حمله نکرده‌ایم اما آنها ساختمان کنسولگری را زده‌اند که به نوعی خاک ایران در سوریه محسوب می‌شود».

او ادامه داد: «از منظر سیاسی صهیونیست‌ها دنبال برهم‌زدن‌معادله جنگ هستند؛ به این معنی که آنها در بن‌بست کامل قرار گرفته‌اند و فضای سختی که چه آنها در غزه تجربه می‌کنند و چه ضرباتی که محور مقاومت بر پیکر این رژیم وارد کرده است، صهیونیست‌ها را به فکر برهم‌ زدن معادله انداخته است. از سوی دیگر توجه داشته باشیم که رژیم صهیونیستی درگیر بحران داخلی شدیدی هم هست».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «صهیونیست‌ها امیدشان به آمریکا بود که دیدم در قطعنامه اخیر آمریکا رأی ممتنع داد زیرا دولت این کشور می‌داند دیگر شرایط حمایت بی‌حدوحصر از رژیم جنایتکار صهیونیستی وجود ندارد. خود صهیونیست‌ها نمی‌دانند باید چه کار کنند؛ آنها نمی‌توانند تصمیم بگیرد که وارد رفح شوند یا خیر زیرا می‌دانند در هر دو سوی این ماجرا متضرر می‌شوند».

قنادباشی در پایان گفت: «صهیونیست‌ها چنین حملاتی می‌خواهند قدرت محور مقاومت و ایران را کاهش دهند اما در عین حال هدف بزرگ‌تر آنها برهم‌زدن معادله در منطقه است. آنها حتی به این جمع‌بندی رسیده‌اند که ممکن است رژیم‌شان به طور کلی از هم پاشیده شود و به همین دلیل هم تهدید ضمنی کرده اند که اگر موجودیت دولت یهود به خطر افتد از بمب اتم استفاده می‌کنند. در این شرایط ایران به شدت سنجیده عمل کرده است تا اهداف رژیم صهیونیستی محقق نشود اما این را هم بگویم که ایران پاسخی درخور و حتما نظامی به حمله اخیر رژیم صهیونیستی می‌دهد اما در زمان و مکان مناسب خودش».