یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: همه می‌دانند جمهوری اسلامی به لحاظ نظامی و عملیاتی توان این را دارد که رژیم صهیونیستی را به طور کامل از بین ببرد.

پاسخ کوبنده به صهیونیست‌ها قطعی است اما وارد بازی آنها نمی‌شویم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق باعث شده است که برخی این مغالطه را مطرح کنند که ایران در قبال این رژیم تمساح به خرج می‌دهد. این القائات در حالی است که اولا ایران به واسطه محور مقاومت بیشترین آسیب‌ها را بر پیکر رژیم صهیونیستی وارد کرده است و ثانیا پاسخ به اقدام جنایتکارانه اخیر رژیم صهیونیستی هم بی‌پاسخ نمی‌ماند اما با لحاظ یک نکته؛ اینکه نباید از توطئه‌های صهیونیست‌ها غافل شد.

سید حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم و تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «جنایات آشکار رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق برخلاف همه تعهدات بین‌المللی بود و شهاد سرداران خدوم سپاه قدس هم نشان از اوج جنایتکاری صهیونیست‌ها داشت. من باور دارم در جمع این دو نظر که باید بدون عجله پاسخ رژیم صهیونیستی را داد و از آن سو باید به سرعت و کوبنده پاسخ داد می‌شود به راه میانه‌ای رسید. ما باید پاسخ کوبنده به رژیم صهیونیستی بدهیم اما با لحاظ منافع ملی ملی‌مان و با اتخاذ تصمیمی استراتژیک تا هم اقتدار نظام حفظ شود و هم توطئه‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را خنثی کرده باشیم».

او ادامه داد: «همه می‌دانند و حتی خود صهیونیست‌ها هم متوجه‌اند که نظام جمهوری اسلامی به لحاظ نظامی و عملیاتی توان این را دارد که رژیم صهیونیستی را به طور کامل از بین ببرد. روشن است که ما در تقابل نظامی و موشکی دست بالا را داریم و هر نقطه‌ای از اراضی اشغالی که که بخواهیم می‌توانیم مورد هدف قرار دهیم اما باید به نحوی عمل کنیم که درخور خون شهدایمان باشد و پاسخی کوبنده به رژیم صهیونیستی باشد و در عین حال وارد بازی صهیونیست‌ها مبنی بر کشاندن پای ما به جنگی مستقیم نشویم. کارگزاران نظام در حال بررسی هستند و از مردم انتظار می‌رود عجله نکنند و مطمئن باشند که پاسخ به رژیم غاصب قدس کوبنده خواهند بود اما تصمیم‌گیران کشور باید همه جوانب را بررسی کنند تا توطئه‌های دشمنان به نتیجه نرسد».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «واقعیت این است که آنچه در ماه‌های اخیر در غزه رخ داده است، رژیم صهیونیستی را به شدت در عرصه بین‌المللی منزوی کرده است. حتی در کنگره آمریکا برخی از سناتورها به بایدن نامه نوشته‌اند که باید علیه این رژیم اقداماتی قاطع صورت بگیرد».

نقوی حسینی در پایان گفت: «در این شرایط رژیم هیونیستی می‌خواهد خود را از انزوا خارج کند و در پی آن است که پای ایران به جنگ باز کند تا از انزوای کنونی بیرون آید. منطقی آن است که ما پاسخی در زمانی به این رژیم بدهیم که نتواند این هدفش را محقق کند اما در عین حال مردم خیالشان جمع باشد که جمهوری اسلامی حتی یک قدم از خون‌خواهی شهدایمان عقب‌نشینی نمی‌کند اما پاسخ را در زمان مناسب خواهد داد».