یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: جمهوری اسلامی ایران توانست قدرتش را به دنیا نشان دهد و توانایی بازدارندگی بالایی به دست بیاورد.

طلسم‌ شکست‌ناپذیری اسرائیل درهم شکست/ اکنون وارد جنگ اراده‌ها شده‌ایم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: حمله ایران به اسرائیل دارای آثار مثبتی است؛ از جمله شکسته شدن اقتدار پوشالی رژیم صهیونیستی و تقویت روحیه محور مقاومت و مردم فلسطین اما دیگر آثار این اقدام مهم ایران در منطقه چیست؟

حسین کنعانی‌مقدم، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «عملیات غرورآفرین ایران علیه رژیم صهیونیستی با نام وعده صادق یک فتح‌الفتوح بود و جمهوری اسلامی ایران توانست قدرتش را به دنیا نشان دهد و توانایی بازدارندگی بالایی به دست بیاورد. اکنون همه دنیا اقرار می‌کنند اگر ایران بخواهد می‌تواند علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا اقدام کند و هم قدرتش و هم اراده‌اش را دارد. اکنون وارد جنگ اراده‌ها شده‌ایم. همان‌طور که رهبر انقلاب هم اشاره کردند دوران بزن و در رو تمام شده است و اگر یکی بزنند، ده تا می‌خورند. این وعده هم عملی شد. حتما اراده ما بسیار قوی‌تر از اراده دشمن است و اسرائیل و آمریکا از حالا در جنگ اراده‌ها شکست‌خورده‌اند».

او ادامه داد: «البته وقتی کشوری یک هدف بزرگ یعنی آزادی قدس را در پیش می‌گیرد، با چالش‌هایی از سوی دشمن روبه‌رو می‌شود. از هفتم اکتبر ما وارد یک جنگ ترکیبی شده‌ایم، از جنگ روانی و سیاسی گرفته تا دیپلماتیک، نظامی، اقتصادی و سایبری. ما تا قبل از هفتم اکتبر در مرحله پدافندی بودیم و از آن تاریخ به بعد در حالت آفندی یا همان تهاجمی قرار گرفته‌ایم و هر لحظه می‌توانیم تصمیمات جدیدی بگیرم و همه گزینه‌ها را هم روی میز داریم».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «اکنون حتی دشمنان ما هم به این نتیجه رسیده‌اند که ما اراده و توان لازم برای مقابله همه‌جانبه با رژیم صهیونیستی را داریم. مردم فلسطین هم با اقدام اخیر ایران امیدشان دو چندان شده است و حتی برخی کشورهای اسلامی که تا امروز در لاک خود پنهان شده بودند، اکنون که دیدند ایران طلسم شکست‌ناپذیری اسرائیل را در هم شکست، ممکن است از لاک خود بیرون آیند به حمایت از مقاومت بپردازند».

کنعانی‌مقدم در پایان گفت: «رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند در روزهای آخر عمرش به هر جنایتی دست بزند و امروز می‌خواهد انتقام شکست اخیرش در قبال ایران را در غزه بگیرد و ممکن است عملیات خود را تشدید کند و حتی به رفح نیز حمله کند یا حزب‌الله، حشدالشعبی و حوثی‌ها را مورد حملاتی قرار دهد اما مطمئن باشید جرئت حمله به ایران را بدون اجازه آمریکا ندارد».