واکنش‌های بین‌المللی و عربی به حمله تلافی‌جویانه عظیمی که شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران علیه مواضع حساس صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی انجام داد، همچنان ادامه دارد.

واکنش‌های بین‌المللی به حمله ایران به اسرائیل
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث‌آنلاین، با گذشت ساعات نخستین حمله گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی که در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله شهید محمدرضا زاهدی، فرمانده سپاه قدس در لبنان و سوریه صورت پذیرفت، واکنش‌ها به این حمله تلافی‌جویانه ایران در سطح عربی و بین‌المللی همچنان ادامه دارد.

در این میان مقامات و کشورهای اروپایی که از ابتدا حامی تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان بی‌گناه در غزه بودند، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد این حمله ایران را محکوم و بر حمایت خود از اشغالگران تأکید کردند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای درباره خطر تشدید تنش‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرده خواستار خویشتنداری طرف‌ها و توقف فوری درگیری‌ها شد.

حمله ایران به اسرائیل ضعف آمریکا را نشان داد

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در واکنش به حمله عظیم ایران به اهداف رژیم اشغالگر، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری کنونی ایالات متحده را به‌شدت مورد انتقاد قرار داده گفت: حمله ایران به اسرائیل ضعف آمریکا را در دوره بایدن نشان می‌دهد. این‌که اسرائیلی‌ها الآن مورد حمله قرار گرفته‌اند به‌دلیل ضعف بزرگ ماست.

اما میان کشورهای عربی، شورای وزیران کویت شب گذشته بعد از حمله سپاه پاسداران به مواضع دشمن صهیونیستی، نشست اضطراری تشکیل داده بر تمایل کویت بر تعامل با همه شرایط و حوادث در سایه تحولات سریع منطقه تأکید کرد.

همچنین خطوط هوایی کویت مسیر همه پروازهای رفت‌وبرگشت خود را به‌دور از مناطق تنش تغییر دادند.

مصر هم که از ابتدای جنگ غزه با وجود اینکه تلاش داشت خود را به‌عنوان یک میانجی جهت آتش‌بس معرفی کند اما حتی در باز کردن گذرگاه‌های خود جهت رساندن کمک‌های انسانی به مردم غزه هم موفق نبود، با ابراز نگرانی درباره حمله بزرگ ایران به مواضع اشغالگران اعلام کرد که قاهره چندین بار درباره خطرات گسترش درگیری در منطقه هشدار داده بود و از طرف‌ها می‌خواهد تا خویشتنداری کنند و مانع از کشیده شدن منطقه و ملت‌های آن به بی‌ثباتی و تنش شوند.

مصر در ادامه تأکید کرد که به تماس با همه طرف‌های مربوطه جهت مهار تنش‌ها و جلوگیری از کشیده شدن منطقه به بی‌ثباتی ادامه می‌دهد.

وزارت خارجه قطر هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به‌شدت نگران تحولات منطقه هستیم و به خویشتنداری و توقف تنش‌ها دعوت می‌کنیم و از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم اقدامی فوری برای مهار تنش‌ها در منطقه انجام دهد.

«دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حملات موشکی و پهپادی ایران یک «تنش خطرناک» است. ایران حمله مستقیمی علیه اسرائیل انجام داده است و ما پهپادهای مرگباری را که ایران فرستاد، زیر نظر داریم و این یک تنش خطرناک است.

حملات گسترده موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اهدافی در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی نیمه‌شب گذشته صورت گرفت.

این عملیات با نام «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق بود که طی آن سردار محمدرضا زاهدی فرمانده مستشاران ایرانی در سوریه و لبنان به‌همراه 6 نفر از همرزمانش به شهادت رسیدند.

در این عملیات، انبوهی از پهپادها و موشک‌های کروز در موج اول به‌سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب شدند و در موج‌های بعدی، تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک دوربرد ایرانی به‌سمت اهداف شلیک شدند.

تصاویر اصابت پی‌درپی و دقیق موشک‌های بالستیک به اهداف خود و اذعان رسانه‌های اسرائیلی به انهدام پایگاه هوایی این رژیم در صحرای نقب بیانگر توانمندی تجهیزاتی و تاکتیکی ایران و ناتوانی سامانه‌های پدافندی ارتش رژیم صهیونیستی در مقابله با آنان است.