فارس/ نایب رئیس امنیت ملی مجلس گفت: رئیس جمهور وعده‌های نسیه‌ای که در سال‌های گذشته به مردم داده باید در فرصت باقیمانده نقد کند و در گزارش پایانی کار خود وعده‌های انجام‌شده را گزارش دهد نه وعده‌های داده شده را.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر بی‌اثر کردن تحریم‌ها گفت: فرمایشات و توصیه‌های رهبری عزیز یک بسته جامع و کامل و دارای اجزاء مختلف است که وحدت و یکپارچگی، توجه به محرومان، قوی شدن با تکیه بر توان داخلی و... از جمله اجزاء آن است.
وی افزود: این که عده‌ای تنها بخشی از فرمایشات رهبری را مدنظر قرار دهند و نسبت به مابقی فرمایشات ایشان غفلت داشته باشند، بدانند که این رویکرد آنان جز خسران را به دنبال نخواهد داشت.
نایب رئیس امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: تأکید رهبر معظم انقلاب در اولویت دادن بر بی اثر کردن و خنثی کردن تحریم‌هاست؛ چراکه این رویکرد نگاهش به درون و استفاده از ظرفیت‌‌های داخلی است. برعکس موضوع رفع تحریم‌ها که نگاهش به خارج و تمنا کردن این موضوع از خارجی‌هاست.

مقتدایی خاطرنشان کرد: همواره باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم که ما به خاطر  حفظ استقلال‌مان و قطع کردن دست بیگانگان از منابع کشور انقلاب کرده‌ایم و آنها هیچ‌گاه این استقلال خواهی ما را برنمی‌تابند و طبیعی است که در رفع تحریم‌ها با ما همکاری و همراهی نکنند.

وی افزود: آمریکا و اروپا، ایران قرن نوزده را می‌خواهند که هر وقت دلشان خواست به این کشور بیایند و هر کاری که خواستند بکنند و هر وقت هم خواستند بروند.

نایب رئیس امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آقای روحانی و دولت وی باید بدانند با مجموعه‌ای از وعده‌های نسیه که به مردم دادند روبرو هستند که باید در  چند ماه باقیمانده این وعده‌های نسیه را نقد کنند. وعده‌هایی که در 7 سال و نیم گذشته محقق نشدند و دولت در این 7 ماه باقیمانده باید آنها را نقد کند.

مقتدایی خاطرنشان کرد: آقای روحانی در ماجرای برجام وعده‌هایی به مردم داد که محقق نشده و در این فرصت کوتاه باقیمانده باید آنها را محقق کند.

وی افزود: عملکرد آقای روحانی و دولت وی باید به گونه‌ای باشد که در روز پایانی گزارشی که ارائه می‌دهد، گزارش از وعده‌های تحقق یافته باشد و نه وعده‌های داده شده.