گروه وکلای دیوان عدالت اداری به عنوان عالی ترین مرجع اداری در کشور صلاحیت رسیدگی به شکایت از تصمیمات واحدهای دولتی و همچنین آرای مراجع شبه قضایی را دارا می باشد. به بیان ساده مرجع تظلم خواهی اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی دیوان عدالت اداری می باشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امروزه با تخصصی شدن بیشتر حرفه ها ، حرفه وکالت نیز امری تخصصی شده است .

چرا که وکالت در یک سری موضوعات حقوقی به صورت تخصصی در گذر زمان باعث تسلط کامل بر قوانین و مقررات آن حوزه خواهد شد. گروه وکلای دیوان عدالت اداری نیز در همین راستا و به صورت کاملا تخصصی در دعاوی قابل طرح در دیوان عدالت اداری می تواند به شما در رسیدن به احقاق حقوقتان کمک کند.

گروه وکلای دیوان عدالت اداری به عنوان عالی ترین مرجع اداری در کشور صلاحیت رسیدگی به شکایت از تصمیمات واحدهای دولتی و همچنین آرای مراجع شبه قضایی را دارا می باشد. به بیان ساده مرجع تظلم خواهی اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی دیوان عدالت اداری می باشد.

وکیل دیوان عدالت اداری

به عنوان مثال ، مرجع اعتراض به آرای هیئت تشخیص مطالبات تامین اجتماعی ، هیئت های حل اختلاف مالیاتی ، هسته گزینش ادارات دولتی دیوان عدالت اداری می باشد.

رسیدگی در شعب بدوی و تجدیدنظر دیوان عدالت اداری از لحاظ شکلی یعنی بررسی قوانین و مقرراتی که مراجع دولتی و شبه قضایی ملزم به رعایت آن ها می باشند به صورت غیرحضوری انجام می گیرد .

لازم به ذکر است رسیدگی غیر حضوری به معنای عدم امکان صحبت حضوری به صورت شفاهی در شعبه رسیدگی کننده نیست بلکه رویه شعبت دیوان در این خصوص متفاوت می باشد، اما وکلای گروه وکلای دیوان عدالت اداری در اغلب پرونده ها علاوه بر تنظیم دادخواست و لوایح تکمیلی در صورت ضرورت به صورت حضوری نیز نزد قاضی محترم رسیدگی کننده و موضوعاتی را جهت روشن شدن ذهن قاضی به صورت شفاهی ارائه می نمایند و تجربه نیز این امر را ثابت کرده که صحبت شفاهی به مراتب تاثیر بیشتری نسبت به ارائه دفاعیات به صورت کتبی دارد.

شما می توانید با مراجعه به سایت گروه وکلای دیوان عدالت اداری https://vakil-divan-edalat.com نمونه دادخواست ها و همچنین نمونه آرای مثبت اخذ شده را در موضوعات مختلف مشاهده نمایید و در صورت نیاز از مشاوره تلفنی رایگان نیز استفاده نمایید.