اگر شما هم به سفر ترکیه علاقه دارید، بهتر است پیش از خرید بلیط پرواز تهران استانبول این مقاله را بخوانید تا بهترین مراکز خرید استانبول را به شما معرفی کنیم.

محبوب ترین مراکز خرید استانبول
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یکی از بهترین تفریحات گردشگران ایرانی در ایام تعطیل سال سفر به ترکیه با پرواز تهران استانبول است. محبوبیت ترکیه میان ایرانی‌ها دلایل زیادی دارد؛ برای مثال فاصله ایران و ترکیه زیاد نیست و ایران در بخش شرقی خود با ترکیه هم‌مرز است. دلیل دیگری که سبب شده سفر به ترکیه در بین گردشگران ایرانی محبوب باشد، این است که بخشی از ترکیه در آسیا و بخش دیگری از آن در اروپا قرار دارد و تلفیق تکنولوژی و فرهنگ اروپایی و آسیایی سبب جذابیت این کشور می‌شود.

یکی از کارهایی که در سفر به استانبول باید انجام داد، خرید از فروشگاه‌های بزرگ استانبول است؛ زیرا می‌توان محصولات بهترین برندهای دنیا را با قیمتی مناسب خرید. اگر شما هم به سفر ترکیه علاقه دارید، بهتر است پیش از خرید بلیط پرواز تهران استانبول این مقاله را بخوانید تا بهترین مراکز خرید استانبول را به شما معرفی کنیم.

مرکز خرید استانبول مال (Mall Of Istanbul)

یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید در ترکیه «استانبول مال» است که می‌توان در آن برندهای بزرگ دنیا مانند Media Markt، Teknosa mudo، YMK و Zara را به‌راحتی در آن پیدا کرد. مساحت این فروشگاه حدود 156000 متر است و حدود 350 فروشگاه با بهترین دکوراسیون داخلی روز دنیا دارد. در این فروشگاه علاوه‌بر برندهایی که گفتیم، برندهای بزرگی مانند Miss Selfridge و Decathlon نیز وجود دارد و شما می‌توانید در ایامی که سفر به استانبول کم‌تر انجام می‌شود، بلیط استانبول را با قیمتی مناسب بخرید و از گشتن در این فروشگاه بزرگ و مدرن لذت ببرید. این مرکز خرید در استانبول رکوردهای جالبی دارد؛ مثلا بزرگ‌ترین نمایندگی‌ برندهای Toyzz و LCW و کامل‌ترین مجموعه از اجناس برند  Victoria Secret در این مرکز خرید هستند. گرسنگی و بهانه‌گرفتن کودکان از جمله عواملی هستند که می‌تواند لذت خرید را به‌طورکلی از بین ببرد؛ برای اینکه این اتفاق در استانبول مال برای شما رخ ندهد، این مرکز خرید یک رستوران فوق‌العاده زیبا و یک پارک سرپوشیده کودکان را برای شما درنظر گرفته تا بتوانید در آن‌جا خستگی ناشی از خرید را از تن‌تان بیرون کنید.

پارک کودکان استانبول مال بزرگ‌ترین پارک سرپوشیده استانبول است که حدود 30 بازی مهیج برای کودکان و بزگسالان دارد. بعد از خرید و صرف غذای لذیذ ترکی در رستوران آن می‌توانید برای اقامت‌تان از هتل استانبول مال که در طبقه بالای فروشگاه‌های آن وجود دارد، استفاده کنید. ساعت کاری مرکز خرید استانبول مال از 10 صبح تا 10 شب است و می‌توانید با مترو یا تراموا به آن‌جا بروید. بهتر است بدانید زمان برگزاری فستیوال‌های مختلف استانبول مال بسیار شلوغ می‌شود؛ پس اگر می‌خواهید در آرامش خرید خود را انجام دهید، بهتر است قبل از خریدن بلیط استانبول تاریخ جشنواره‌های آن را چک کنید.

2

مرکز خرید فروم استانبول (Forum Istanbul)

مرکز خرید فروم استانبول یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید اروپایی این شهر است که سالانه حدود 20 میلیون بازدیدکننده از سراسر دنیا دارد. در این مرکز خرید بزرگ بهترین برندهای دنیا مانند M&S، C&A، Bimex YKM، Tecnisa، Saturn، Tepe Home و Zara وجود دارند و در برخی از جشنواره‌ها تخفیفات خوبی را برای محصولات خود ارائه می‌دهند. علاوه‌بر فروشگاه‌های بزرگ، این مرکز خرید امکانات تفریحی بسیاری دارد که می‌تواند لذت سفر و خرید را برای شما بیش‌تر کند؛ از جمله امکانات تفریحی مرکز خرید فروم استانبول می‌توان به پارک ژوراسیک، رستوران‌های گوناگون، سالن بولینگ، سینما، اسکی روی یخ و اتاق بازی کودکان اشاره کرد.

یکی دیگر از تفریحات لذت‌بخشی که می‌توان در مرکز خرید فروم استانبول تجربه کرد، تماشای تنگه بسفر است. بسیاری از گردشگران هنگام خرید از این مرکز خرید به آخرین طبقه آن می‌روند و این تنگه زیبا را تماشا می‌کنند. ساعت کاری مرکز خرید فروم استانبول از 10 صبح تا 10 شب است. اگر می‌خواهید خریدتان را در ساعات خلوت این فروشگاه انجام دهید، بهتر است صبح را برای این کار انتخاب کنید. برای خرید از این فروشگاه زیبا و مجلل می‌توانید به سایت‌های معتبر مراجعه کرده و بلیط استانبول به تهران را به‌راحتی بخرید. لازم به‌ذکر است که شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، ترکیش ایرلاین، ماهان ایر، معراج ایرلاین و کیش ایرلاین پرواز تهران استانبول را انجام می‌دهند.

3

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول (Istinye Park)

خرید از لوکس‌ترین مرکز خرید استانبول یکی از بهترین تفریحاتی است که گردشگران ایرانی و خارجی در سفر به ترکیه تجربه می‌کنند. مرکز خرید ایستینیه پارک یکی از شیک‌ترین مراکز خرید ترکیه است که در آن بیش از 300 فروشگاه لوکس در چهار طبقه قرار دارد و بهترین برندهای دنیا را ارائه می‌کند. Zara، Max Mara، دیور، پرادا، آرمانی و شنل ازجمله برندهایی هستند که با قیمت مناسب به مشتریان ارائه می‌شود. فضای داخلی مرکز خرید ایستینیه استانبول با بهترین متدهای روز دنیا تزئین شده و سقف آن به‌صورت یک گنبد بزرگ شیشه‌ای است.

علاوه‌بر فروشگاه‌ها، مکان‌های تفریحی زیادی در این مرکز خرید وجود دارد؛ مانند سالن تئاتر IMAX، آکواریوم شیشه‌ای، تونل آبی، پارک کودکان، رستوران و... جالب است بدانید تونل آبی مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول بزرگ‌ترین تونل آبی ترکیه است و در آکواریوم آبی آن حدود 10 هزار گونه جانوران آبزی وجود نگهداری می‌شود. ساعات کاری این مرکز خرید از 10 صبح تا 10 شب است و از طریق تاکسی، مترو و اتوبوس می‌توان به آن‌جا رفت.