پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

با یک حساب سرانگشتی، می‌توان پی برد که قیمت آپارتمان در استانبول 2021، بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است. با مقایسه قیمت ملک در تهران و استانبول، خواهید دید که خرید خانه در این شهر، تا چه اندازه می‌تواند سود و مزایا، برای شما به همراه داشته باشد. طبق آمار منشتر شده در سایت‌های خبری معتبر، قیمت ملک در سال 1400، حدودا به 30 میلیون تومان به ازای هر مترمربع، افزایش یافته است. این در حالی است که قیمت آپارتمان در استانبول، تقریبا نصف این مقدار است!

بدیهی است که با چنین تفاسیری، خرید مسکن در استانبول توسط ایرانیان، تا حد بسیاری افزایش پیدا کند. اما مشکل اصلی اینجاست که اکثر ما، از بهترین محله های استانبول برای خرید خانه، هیچ اطلاعی نداریم. معمولا هم برای اینکه هزینه‌ی کمتری را متقبل شویم، به سراغ مناطق ارزان قیمت می‌رویم، غافل از آنکه در این مناطق، امکانات رفاهی چنگی به دل نمی‌زند. بماند که فرهنگ اهالی نیز ممکن است با فرهنگ ما، سازگاری نداشته باشد. 

بهترین محله های استانبول برای خرید خانه

وضعیت محله‌های استانبول چگونه است؟

استانبول نیز درست مثل هر شهر دیگر، تعداد زیادی محله‌های مختلف را در خود گنجانده است. این محله‌ها، که به نوعی منطقه‎ های مختلف این شهر به حساب می‌آیند، تا سال 2009، تنها حدود 32 عدد بودند. اما در سال 2021، با توجه رشد جمعیت و افزایش فروش آپارتمان در استانبول، تعداد آن‌ها به 39 محله رسیده است. 25 منطقه در بخش اروپایی، و 14 منطقه در بخش آسیایی وجود دارد.

از آنجایی که شهر استانبول بسیار بزرگ است و البته سابقه‌ی تاریخی بسیار بالایی نیز دارد، به طبع بعضی مناطق و محله‌های آن نسبت به سایر مناطق بسیار گران‌تر هستند. دلایلی همچون بافت تاریخی، قدمت ساختمان‌ها، امکانات رفاهی، فاصله از مرکز شهر، نزدیکی به سیستم حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس، همگی قیمت آپارتمان در استانبول 2021، تاثیر مستقیم دارند. 

اصولا قیمت ملک در ترکیه، به عوامل بسیاری بستگی دارد؛ از جمله قدمت ساختمان، امکانات رفاهی موجود در آن، موقعیت جغرافیایی ساختمان، میزان دسترسی به سیستم حمل و نقل عمومی و... البته نوع ساختمان نیز در این میان دخیل است؛ خرید خانه ویلایی در استانبول به لیر، شاید در حدود دوبرابر بودجه‌ی یک آپارتمان را بطلبد؛ اما خب بد نیست بدانید که خرید آپارتمان دست دوم در استانبول نیز  می‌تواند راه‌حل خوبی برای کاهش هزینه‌ها باشد.

انتخاب محله مناسب برای خرید ملک در ترکیه

انتخاب محله نامناسب، یکی از معایب خرید ملک در ترکیه  قلمداد می‌شود.

بهترین محله‌های اروپایی استانبول

قسمت اروپایی استانبول، درست مثل تمام شهرهای اروپایی، همیشه بیدار است، سرزنده است و جمعیت پویا‌تری دارد، به علاوه، از هر ملیت و نژادی نیز در آن پیدا می‌شود. به همین دلیل، شاید بتوان گفت که خرید آپارتمان در قسمت اروپایی استانبول، بیشتر مورد توجه خانواده‌ها و زوج‌های جوان باشد. اکثر آثار باستانی و اماکن تاریخی شهر، در این قسمت قرار دارند، به علاوه، هزاران نوع کافه و بوتیک را می‌توان در بخش اروپایی پیدا کرد.

از بهترین محله های اروپایی استانبول، می‌توان محله‌های زیر را نام برد:

  • محله باکرکوی

جمعیت باکرکوی نزدیک به 230 هزار نفر است، از این روی می‌توان آن را نسبت به سایر مناطق مرکزی استانبول، تا حدودی خلوت در نظر گرفت. منطقه باکرکوی، دسترسی خوبی به ساحل دارد و آکواریوم بزرگ استانبول، در این بخش واقع شده است. علاوه بر آن، مراکز خرید و مال‌های متعددی در این بخش، قرار دارند؛ هچنین مراکز زیادی نیز برای خرید سیم کارت در ترکیه، در این منطقه قرار دارند.  برای خرید خانه در باکرکوی استانبول، به بودجه‌ای در حدود 1 الی 8 میلیون لیر، نیاز خواهید داشت.

  • محله بشیکتاش

محله‌ی بشیکتاش از گران قیمت‌ترین و لاکچری‌ترین محله های استانبول است، به علاوه جمعیت آن هم اندک و حدود 200 هزار نفر است. محله‌ی بشیکتاش از همان محله‌هایی است که در سریال‌های ترکی می‌بینیم؛ کوچه‌های باریک و باصفا، با خانه‌های تاریخی و نقلی که دل هر بیننده‌ای را می‌رباید. آثار تاریخی در این محله بسیار زیاد است؛ مناطق «اورتاکوی» و «ببک»، پر هستند از آثار به جا مانده از قرون عثمانی، به همین دلیل از نظر بسیاری از گردشگران، این محله از بهترین محله های استانبول است.

  • محله ببک

ببک، در حقیقت زیرمجموعه‌ی محله‌ی بشیکتاش به حساب می‌آید و شاید بتوان آن را نگین انگشتری این محله برشمرد. محله‌ی ببک جواهری است در دل استانبول و درست مثل یک جواهر، بسیار لوکس و لاکچری است. محله ببک بسیار پویا و شلوغ است و برای شب‌گردی، ایده‌آل است. جالب است بدانید که دانشگاه بغازیچی استانبول، در محدوده‌ی همین محله قرار دارد. با تمام ایت توصیفات، پیداست که خرید آپارتمان در ببک استانبول، متقاضیان بسیاری دارد. قیمت ملک در این منطقه، از حدود 800 هزار لیر آغاز می‌شود.

  • محله اسن یورت

اگر قصد پیدا کردن خانه ارزان در ترکیه را دارید، منطقه اسن یورت بهترین انتخاب شما خواهد بود. محله اسن یورت اگرچه پرجمعیت است، اما یکی از ارزان‌ترین محله‌های استانبول به شمار می‌رود. این منطقه، یکی از رو به رشد‌ترین مناطق استانبول در سال 2021 است و تعداد ایرانیان حاضر در آن، از هر محله‌ی دیگری ببیشتر است. قیمت خرید آپارتمان در اسن یورت استانبول، از حدود 350 هزار لیر، شروع می‌شود.

بهترین محله‌های آسیایی استانبول

به نسبت بخش اروپایی، قسمت آسیایی استانبول، جمعیت و هیاهوی کمتری دارد و جریان زندگی در آن، اندکی کندتر است. قدمت بخش آسیایی بیشتر است و به علاوه، از قسمت اروپایی سرسبزتر است و پارک‌های جنگلی بیشتری دارد. خرید ملک در قسمت آسیایی استانبول، شاید بیشتر مورد توجه خانواده‌های مسن‌تر باشد.

از بهترین محله‌های آسیایی، می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • محله بیکوز

بیکوز حدود 250 هزار نفر جمعیت دارد، اما با این حال، از هر نوع شلوغی و هیاهو به دور است. اگر دوست دارید با آسایش و آرامش در استانبول زندگی کنید، پیشنهاد ما محله‌ی بیکوز است. این منطقه بسیار سرسبز است و اکثر نقاط آن، پوشیده از بافت جنگلی است. اگر قصد خرید ویلا در استانبول را دارید، این منطقه مناسب شماست.

 

  • محله عمرانیه

محله‌ی عمرانیه، محبوب‌ترین محله‌ برای ایرانیان است. اگر قصد خرید خانه در استانبول به تومان و یا افتتاح حساب در ترکیه را دارید، اگر می‌خواهید اقتصادی عمل کنید، این منطقه می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای شما باشد. عمرانیه در حدود 700 هزار نقر جمعیت دارد و پر است از برج‌ها و رزیدنس‌های مدرن، با بالاترین امکانات رفاهی. حداقل قیمت ملک در این منطقه، از 300 هزار لیر آغاز می‌شود.

کدام محله مناسب ماست؟

بدون شک شما نیز اکنون گیج شده‌اید و با خود می‌گویید که از میان این همه محله، از میان این همه خوبان، کدام را باید برگزید؟ کدام منطقه مناسب ماست؟ بهترین محله استانبول برای خرید خانه کجاست؟ طبیعی است که با وجود این حجم از اطلاعات، شما هم دچار سردرگمی شوید. 

پیشنهاد ما، مشاوره با افراد مجرب است. کسانی که درباره‌ی خرید ملک در استانبول دانش و اطلاعات کافی را دارند و می‌تواند نقش یک راهنمای خرید خانه را ایفا کنند. برای این منظور، موسسه استانبول همراه شاید بهترین گزینه‌ی موجود باشد. کادر متخصص این شرکت، با سال‌ها تجربه در زمینه‌ی مشاوره خرید ملک در ترکیه و مهاجرت به این کشور، می‌تواند راهنمای معتمدی برای این حل این مشکل باشد. متخصصان این شرکت، با آگاهی از وضعیت و اهداف شما، بهترین گزینه‌ها را پیش رویتان خواهند گذاشت. پس اگر شما هم دوستدار زندگی در استانبول هستید، می‌توانید با تماس با شمار (0990992136) یا مراجعه به پیج (istanbulhamrah.co) در اینستاگرام، ویا تماس با واتس آپ شماره های (00905527281417) اولین قدم را برای رسیدن به رویای خود بردارید.