4 راه تشخیص شرکت های معتبر اجاره خودرو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که برای برخی سفرها و یا قرارهایتان، خودرو اجاره می کنید و یا برای اولین قصد اجاره خودرو دارید، بهتر است با راه‌‌های شناخت شرکت اجاره خودرو معتبر آشنا باشید تا در دام کلاهبرداران اجاره خودرو گرفتار نشوید!

4 راه تشخیص شرکت معتبر اجاره خودرو در تهران

با توجه به شلوغی های وسایل حمل و نقل عمومی تهران و هزینه های بالای کرایه تاکسی، آژانس و غیره، بسیاری از افراد به خصوص مسافران، به محض ورود به پایتخت تصمیم به اجاره خودرو می گیرند. اما بدون شک نگرانی‌هایی از این بابت وجود دارد که یک شرکت معتبر برای اجاره خودرو در تهران باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

در پاسخ به این سوال به 4 گام زیر برای تشخیص شرکت اجاره خودرو معتبر در تهران اشاره می‌کنیم.

گام اول: سرچ کردن و کسب اطلاعات در مورد شرکت‌ های اجاره خودرو

شاید ضرب‌المثل "از هول حلیم افتاد تو دیگ" را شنیده باشید. مقوله اجاره خودرو را نیز می‌توان مصداق همین ضرب‌المثل دانست. بسیاری از افراد صرفا به دنبال اجاره خودرو هستند و نمی‌دانند که با این عجله ممکن است گرفتار کلاهبرداران و آژانس‌های نامعتبر اجاره اتومبیل شوند.

چه بخواهید یک ماشین اقتصادی اجاره کنید یا یک ماشین لوکس و مدرن داشته، می‌توانید شرکت‌های متفاوتی را انتخاب کنید که این نوع خودروها را با انواع خدمات به صورت روزانه یا حتی ساعتی به شما ارائه می دهند.

ما به شما توصیه می‌کنیم که پیش از اقدام برای هر کاری لازم است تا در درجه اول، به جستجو در مورد شرکت‌های معتبر اجاره خودرو بپردازید و آن‌ها را از نظر انواع ماشین‌ها، قیمت، محدودیت کیلومتر و خدمات مختلف آن از جمله بیمه با یکدیگر مقایسه کنید. تا علاوه بر اعتبارسنجی، به بهترین گزینه ممکن با توجه با بودجه و اهدافتان دست یابید.

گام دوم: خواندن نظرات مردمی و میزان رضایتمندی

واقعاً این مسئله حائز اهمیت است که شرکتی را پیدا کنید که بیشترین درصد رضایت مشتری را داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، شما می‌توانید نظرات مشتریان شرکت‌های مختلف اجاره خودرو را در گوگل و سایر شبکه‌های اجتماعی آن‌ها بررسی کنید.

خواندن انتقادات و پیشنهادات مردمی به شما کمک خواهد کرد که متناسب با هدف خود بهترین شرکت اجاره خودرو در تهران یا سایر شهرهای ایران و حتی خارج از ایران را پیدا کنید. شرکت اجاره ماشین شما باید بتواند پشتیبانی از مشتری را به نحو احسن انجام داده و خدماتی با کیفیت بالا را در اختیارتان قرار دهد.

گام سوم: بررسی متن قرارداد به طور کامل

6

یکی از نشانه های مهم شرکت های نامعتبر، ارائه قراردادهای چندین صفحه ای است. این شرکت ها با توجه به این موضوع که بسیاری از افراد حوصله ی خواندن متن های طولانی را ندارند، قراردادهای چند صفحه ای تنظیم می کنند و در متن قرارداد خود، شرایطی را ذکر می کنند که به طور 100درصدی به نفع آن شرکت است و برخی افراد، بی خبر از همه جا، پای آن قرار داد را امضا می کنند و دردسرهای بسیاری را برای خود به وجود می آورند.

گام چهارم: بررسی مدارک خودروی دریافتی

یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام اجاره خودرو باید در نظر داشته باشید، بررسی مدارک خودرو از جمله بیمه نامه و کارت ماشین و تطابق آن با مشخصات خودرو مانند پلاک آن است. افراد یا شرکت های کلاه بردار در برخی از موارد، اقدام به اجاره دادن خودروهای مورد دار و سرقتی می نمایند، بدین ترتیب علاوه بر دریافت هزینه های سنگین از مشتریان، خودروی سرقتی را به آن ها تحویل می دهند و چند ساعت بعد تمامی تلفن های خود را خاموش می کنند.

مسافران عزیز در دام شرکت‌های نامعتبر اجاره خودرو گرفتار نشوید!

گاهی برای سفرهای خانوادگی خود به بیش از یک ماشین یا به ماشینی با ظرفیت بالاتر احتیاج خواهید داشت. برای رفع این معظل به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به جای مصرف سوخت بیشتر و به منظور پیشگیری از هزینه‌های اضافی به جای به راه انداختن چند ماشین، به اجاره ون بپردازید.

شرکت‌‌های معتبر کرایه اتومبیل، ون‌ها را برای مسیرهای درون شهری، برون شهری، ترانسفر فرودگاهی، دربستی و حتی برای تشریفات و کمپینگ نیز در اختیار شما مشتریان قرار می‌دهند. به طوری که شما می‌توانید از چند ساعت گرفته تا چند روز این ون‌ها را در اختیار داشته باشید و از امکانات و خدمات آن بهره‌مند شوید.

عروس دامادها مراقب شرکت‎‌های غیرقانونی اجاره خودرو باشند!

اگر شما هم به عنوان عروس یا داماد دوست دارید در رویایی‌ترین شب زندگی تان ماشین عروسی لوکس و لاکچری سوار شوید، بهتر است تا با تحقیق و بررسی در مورد آژانس‌های معتبر اجاره اتومبیل به خواسته خود جامه‌ی عمل بپوشانید.

7

گفتنی است که این روزها دفاتر تشریفات نیز به عروس و دامادها پیشنهاد می‌دهند تا به هزینه‌های خود، هزینه کرایه ماشین عروس را نیز اضافه کنند. معمولا دفاتر تشریفات، مراکزی را به شما معرفی می‌کنند که نسبتا معتبرتر هستند.

اما اگر می‌خواهید این کار را به صورت انفرادی انجام دهید؛ اصلا نگران نباشید! چرا که با اندکی جستجو و پرس و جو می‌توانید اعتبارسنجی مراکز اجاره خودرو را انجام دهید و با خیال راحت مهم‌ترین شب زندگیتان را پشت سر بگذارید.

خطرات اجاره خودرو از شرکت های نامعتبر

کلاهبردارانی که خود را به عنوان شرکت‌های اجاره خودرو معرفی می‌کنند، گاهی وب‌سایت‌هایی را راه‌اندازی کرده و شماره تلفن‌های خدمات مشتری جعلی را تبلیغ می‌کنند تا مسافران را متقاعد کنند که قانونی هستند. سپس از مردم می‌خواهند که برای اجاره خودرو درصدد واریز پیش‌پرداخت برآیند.

گاهی مشتریان با کارت‌های نقدی یا کارت‌های هدیه پیش‌پرداخت را انجام می‌دهند. این روش‌ها ممکن است سبب شود در صورت نامعتبر بودن شرکت مورد نظر، امکان برگرداندن پولتان نباشد. به یاد داشته باشید، شرکت‌های قانونی معمولا کارت‌های اعتباری را به عنوان ابزاری برای پرداخت می‌پذیرند.

شرکت‌های نامعتبر اجاره خودرو گاهی با آوردن قیمت‌هایی پایین، مشتریان را وسوسه خواهند کرد تا به جای پرداخت پول بسیار، با مبلغی بسیار پایین‌تر همان ماشین دلخواهشان را سوار شوند. در حالی که ماشینی با این قیمت در کار نیست! دقت داشته باشید که گاهی قیمت‌های پایین نیز خود نشانه خطر به حساب می‌آیند و نباید از کنار آن‌ها بی‌توجه گذشت.

کلام پایانی

اگر تجربیات افرادی را که در دام شرکت‌های نامعتبر اجاره خودرو افتاده اند را بشنوید یا آن‌ها را بخوانید؛ به گزینه‌ای مشترک در بین همه آن‌ها پی خواهید برد و آن مسئله چیزی نیست جز عدم بررسی کافی!

چه بسیارند افرادی که روزانه با خیال انجام معامله‌ای بسیار عالی و مقرون به صرفه و واریز پیش پرداخت به آدرس‌های فرضی رفته و متوجه شده اند که هیچ خودرویی برای آن‌ها ثبت نشده است. برای پیشگیری از تکرار این تجربیات، پیش از کرایه ماشین، تحقیق و جستجو در مورد مرکز اجاره اتومبیل مورد نظر را جدی بگیرید.