تحلیل و بررسی آل این وان ها به همراه معرفی 5 محصول برتر آل این وان از نگاه کاربران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

کامپیوترهای آل این وان یا "همه در یک" کامپیوترهای رومیزی هستند که دیگر کیس ندارند. در واقع، شما فقط یک مانیتور بزرگ دارید که شامل تمام سخت افزار کامپیوتر است و می توانید تمام تجهیزات را به آن وصل کنید، بدون آنکه هیچ میز پر از کابلی داشته باشید.

اگر می‌خواهید درباره کامپیوترهای All in One اطلاعات بیشتری کسب کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

علاوه بر این، در مورد مزایا و معایب این کامپیوترها صحبت کردیم و تعدادی از برترین مدل های موجود در بازار را معرفی کردیم.

فهرست مطالب:

  • تعریف آل این وان
  • ویژگی آل این وان
  • مزایا و معایب آل این وان
  • معرفی بهترین برند آل این وان
  • قیمت خرید آل این وان ها

ابتدا بیایید ببینیم کامپیوتر آل این وان چیست؟

کامپیوترهای آل این وان کامپیوترهایی هستند که کیس کامپیوتر آن‌ها برداشته شده و تمام اجزای آن در پشت مانیتور قرار دارند.

در نگاه اول، آل این وان یک مانیتور خالی با ماوس و کیبورد است، اما هنگامی که ویژگی های قطعات این رایانه‌ها را می‌بینید متعجب خواهید شد.

به همین دلیل، ممکن است یک All-in-one با سخت افزار قدرتمندتر در بازار پیدا کنید اما ارزان تر از رایانه های شخصی معمولی باشد.

رایانه‌های آل این وان می توانند در آینده جایگزین رایانه‌های رومیزی ساده‌ای شوند که به‌عنوان رایانه‌های ویندوزی می‌شناسیم.

کسانی که از ویژگی های این سیستم اطلاعی ندارند، احتمالاً به قابلیت های آن شک خواهند کرد. اما باید بدانید که این کامپیوترهای بدون کیس می توانند کارایی بیشتری نسبت به کامپیوترهای رومیزی رایج در بازار داشته باشند.

به همین دلیل است که امروزه کامپیوترهای رومیزی در بسیاری از ادارات و سازمان ها جایگزین کامپیوترهای سنتی شده اند.

آل این وان نسل جدیدی از کامپیوترهای رومیزی است که قابلیت های مشابهی دارد اما به اندازه کیس های سنتی فضا اشغال نمی کند.

بنابراین آل این وان همان کامپیوتر رومیزی است که تمام قطعات در کیس های قدیمی را در پشت صفحه نمایش دارد و اکثر قطعات آن را نمی توان مانند یک رایانه شخصی تغییر داد.

 

ویژگی های کلیدی کامپیوترهای آل این وان

  1. دارای صفحه نمایش LCD و LED
  2. باریک و پیشرفته
  3. زیبایی بیشتر میز کار به دلیل اشغال بسیار کم فضا
  4. مصرف برق کمتر کامپیوترهای بدون کیس نسبت به کیس های بزرگ سنتی به دلیل استفاده از تکنولوژی های جدیدتر
  5. قابلیت اتصال به سایر لوازم جانبی یا در برخی مدل ها امکان اتصال به مانیتور دوم یا تلویزیون

لازم به ذکر است برخی از مدل ها دارای صفحه نمایش لمسی هستند و می توانید بدون موس و کیبورد با کامپیوتر کار کنید.

مدل‌های نسبتا قدیمی قطر و وزن زیادی دارند، اما در مدل‌های جدیدتر، با کوچک‌تر شدن قطعات، اندازه‌ها و قطر رایانه‌های آل این وان، تشخیص اینکه آیا با یک کامپیوتر ال این وان روبرو هستید یا یک مانیتور دشوار است.

مزایای آل این وان

در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا باید کامپیوتر آل این وان داشته باشید و چه مزایایی می تواند برای شما داشته باشد.

5

 1- صرفه جویی در فضا

از آنجایی که شامل تمام اجزای کامپیوتر شخصی به جز صفحه کلید و ماوس است، در هنگام راه اندازی در محل کار شما در فضا صرفه جویی می کند.

2- صرفه جویی در هزینه

از آنجایی که آل این وان یک کامپیوتر همه کاره و به همراه مانیتور است نیازی نیست هزینه جداگانه بابت صفحه نمایش را پرداخت کنید.

3- شیک و منظم و دارای طراحی منحصر به فرد

سازماندهی یک فضای کاری زمانی که همه تجهیزات را روی یک کامپیوتر دارید بسیار ساده تر می شود. این کار باعث می‌شود دفتر شما منظم‌تر شود، زیرا به کابل‌های کمتری برای کامپیوتر و منبع تغذیه خود نیاز خواهید داشت.

4- قابلیت جابه جایی راحت تر

اگر شما در سفر باشید یا مجبور شوید از خانه کارهای خود را انجام دهید، به راحتی می توانید با داشتن یک آل این وان سیستم خود را به مکان مورد نظر حمل کنید.

معایب آل این وان

مانند همه دستگاه های الکترونیکی، در کنار مزایای ذکر شده آل این وان معایبی هم دارد که ممکن است برای شما در هنگام خرید جز اولویت ها نباشد؛ با این حال باید از آن ها آگاه باشید که ما در اینجا چند مورد از این معایب را برای شما ذکر می کنیم.

1- مشکل در هنگام ارتقا برخی مدل ها:

ارتقاء کامپیوتر آل این وان به آسانی ارتقاء یک کامپیوتر سنتی نیست، برای ارتقا نیاز است که شما رم بزرگتری را نصب کنید در حالی که این فضا به سختی در یک آل این وان پیدا می شود.

2- تعویض قطعات معیوب در برخی مدل ها:

تقریبا غیر ممکن است. برخلاف یک دسکتاپ معمولی، کامپیوترهای AIO به یکدیگر لحیم می شوند و تعویض اجزای معیوب را تقریبا غیرممکن می کند. در مواردی که صفحه نمایش کامپیوتر شما از یک طرف ترک خورده باشد، به احتمال زیاد کل کامپیوتر را باید جایگزین کنید. اگه دغدغه ارتقا و تعمیر ال این وان رو دارید می‌توانید از مدل های قابل ارتقا همچون آل این وان مدل Dell Wyse 5060   ،آل این وان Dell Wyse 7020 و آل این وان Dell Wyse 7010  استفاده کنید و در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

آل این وان برای چه کسانی مناسب است؟

این دستگاه های زیبا برای کسانی که به زیبایی محل کار خود اهمیت می دهند بسیار مناسب است. همچنین برای افرادی که هزینه مالی برای آن ها مهم می باشد؛ زیرا با خرید ال این وان دیگر نیازی به خرید مانیتور ندارید و اگر آل این وان لمسی خریداری کنید در غیر اینصورت نیاز به خرید ماوس و کیبورد نیز ندارید. در ادامه به بررسی بهترین برندهای معتبر کامپیوترهای بدون کیس (ال این وان) می‌پردازیم.

انواع برندهای آل این وان (کامپیوتر همه کاره) در بازار

  1. کامپیوتر آل این وان اچ پی

یکی از بهترین برندهای لپ تاپ و آل این وان موجود در بازار از مدل بسیار محبوب، حرفه ای و معتبر اچ پی در سرتاسر جهان است. شرکت اچ پی سابقه طولانی دارد و تا سال 2007 توانست به اولین تولید کننده لپ تاپ در جهان تبدیل شود. اگر می خواهید یک کامپیوتر همه کاره بخرید، برند HP قطعا بهترین گزینه است.

  1. کامپیوتر آل این وان دل

یکی از بهترین برندهای کامپیوترهای بدون کیس، برند دل از کمپانی عظیم و معتبر آمریکایی در زمینه لپ تاپ و تجهیزات کامپیوتری است که جزء اولین تولیدکنندگان ال این وان می باشد. دل انواع سرورها، تلویزیون ها، نرم افزارها، دستگاه های ذخیره سازی، سوئیچ های شبکه و غیره را تولید می کند. این شرکت در زمینه کامپیوترهای همه کاره توانسته رضایت کاربران را به دست آورد.

  1. آل این وان اپل

یکی از بهترین کامپیوترهای آل این وان، محصول کمپانی اپل است. کامپیوترهای تولید این شرکت از سیستم عامل مک پشتیبانی می کنند و بسیاری از طراحان و تدوینگران فیلم از این برند استفاده می کنند.

  1. کامپیوتر آل این وان MSI

یکی از بهترین برندهای ال این وان شرکت MSI است که احتمالا نام آن را در بسیاری از بازارهای کامپیوتری شنیده اید. این یک شرکت تایوانی است که عمدتاً در تولید مانیتور فعالیت می کند و همچنین مادربوردهای خوش ساخت می سازد. تمامی کامپیوترهای ساخت این شرکت دارای کیفیت ساخت بالا و تنوع مدل و قابل قبول می باشند.

  1. کامپیوتر آل این لنوو

یکی از بهترین برندهای کامپیوتر لنوو است که نامی شناخته شده و محبوب در بازار است. حتماً با لپ‌تاپ‌های باکیفیت و قیمت مناسب این شرکت آشنا هستید و باید بدانید که تمام آل این وان‌های ساخت این شرکت دارای محصولات با کیفیت و قیمت ارزان تری نسبت به سایر برندها می باشد.

  1. کامپیوتر ال این وان ایسوس

ایسوس یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لپ تاپ در جهان، یک شرکت آن تایوانی می باشد و در سراسر جهان به موفقیت های بزرگی دست یافته است. این شرکت به تولید مادربرد نیز می پردازد و لپ تاپ های ساخت این شرکت از موفق ترین دستگاه ها هستند. هرکسی که به دنبال یک All-in-one برای بازی است، مطمئناً آل این وان‌های کمپانی ایسوس بهترین است. در ادامه به بررسی چند مدل ال این وان با کیفیت و ارزان قیمت می پردازیم.

5 مدل معتبر کامپیوتر ال این وان

کامپیوترهای ال این وان بسیار متنوع هستند در این میان بعضی از آنها از کیفیت بالاتری برخوردارند. علاوه بر آن قیمت بسیار مناسبی هم دارند.

  1. کامپیوتر آل این وان Dell Wyse 5060

آل این وان Dell Wyse 5060 یکی از محصولات زیبا و شیک برند دل می‌باشد. تجهیزات سخت افزاری این کامپیوتر همه کاره را برای دفتر کار مناسب می کند.

آل این وان Dell Wyse 5060، دارای یک پردازنده چهار هسته ای AMD با فرکانس 2.4 گیگاهرتز، 2 اسلات رم DDR3L و پشتیبانی از حافظه داخلی SATA SSD وSATA HDD است. همچنین سرعت ارتباطی بالایی را از طریق ماژول پرسرعت و دو کاناله وایفای AC با سرعت MB/S867 برای کاربران فراهم می آورد.

6

  • ویژگی های آل این وان Dell Wyse 5060

یکی از مزایای اصلی آل این وان، انعطاف پذیری در سفارشی سازی مانیتور است. یک عدد مینی کامپیوتر Dell Wyse 5060 به واسطه یک براکت قابلیت اتصال به پشت هر نوع مانیتوری را خواهد داشت به همین جهت در صورت خرابی مانیتور کل سیستم شما از کار نمی افتد و به سادگی قابل جایگزینی با مانیتور دیگری خواهد بود. حتی می توانید از طریق انتخاب نوع هارد و رم دلخواهتان دستگاه خود را سفارشی سازی کنید. البته که این کار در شرکت کامپیوترمال به صورت اختصاصی انجام می شود.

کمپانی دل این محصول را با این ویژگی انعطاف پذیر روانه بازار کرد تا افراد بیشتری را به خرید تشویق کند. از این ال این وان می توان هم به حالت تین کلاینت و هم در حالت زیروکلاینت استفاده نمود.

آل این وانDell Wyse 5060  اکنون با گارانتی از فروشگاه کامپیوترمال در دسترس است. در مجموع می توان آل این وان دل وایز 5060 را محصولی با طراحی شیک و تجهیزات قابل قبول توصیف کرد و این دستگاه گزینه مناسبی برای محیط اداری و انجام امور روزمره و فتوشاپ است.

  1. کامپیوتر آل این وان 7020 Dell Wyse

کامپیوتر آل این وان 7020 Dell Wyse دارای پردازنده مرکزی AMD چهار هسته ای با فرکانس 2.0 گیگاهرتز می باشد.

حافظه رم قابل پشتیبانی آن دارای دو اسلات حافظه رم DDR3L و پشتیبانی تا 16 گیگابایت است.

  • ویژگی های ال این وان 7020  Dell Wyse

ال این وان 7020  Dell Wyse مقاوم با ویژگی‌های بدون فن، بدون صدا، کارکرد 24 ساعته 7 روز هفته است.

دارای سرعت ارتباطی بالا به کمک شبکه سیمی 1000 (گیگ) و دو پورت USB 3.0 می باشد.

در انتخاب انواع مانیتور (سایز یا برند) برای این آل این وان کاملا دست شما باز هست؛ حتی می توانید از طریق انتخاب نوع هارد و رم دلخواهتان دستگاه خود را سفارشی سازی کنید.

از جمله ویژگی های بارز این دستگاه راحتی کار با پشتیبانی از 2 مانیتور به صورت همزمان است. می توانید از این دستگاه برای ترید، کار اداری و صنعتی استفاده کنید.

  1. آل این وان 5040 Dell Wyse

بیشترین کاربرد ال این وان Dell Wyse 5040 درحالت زیروکلاینت است.

پردازنده مرکزی کامپیوتر بدون کیس آل این وان 5060 Dell Wyse ، AMD دو هسته ای با فرکانس 1.4 گیگاهرتز است. حافظه رم آن DDR3 و می تواند تا 8 گیگابایت رم را پشتیبانی کند. حافظه داخلی آن از نوع SATA SSD و SATA HDD است.

  • ویژگی‌های ال این وان 5040 Dell Wyse

به لحاظ زیبایی طراحی و اصالت اورجینال یک شرکت آمریکایی را دارد. بدون فن تا  24 ساعت بدون وقفه می تواند بدون هیچ مشکلی کار کند.

مصرف برق بسیار پایینی (فقط 27 وات) دارد. می تواند به راحتی ارتباط تصویری به کمک وبکم برقرار کند.

از ال این وان  5040 HP به عنوان مانیتور به کمک ورودی تصویر VGA استفاده کنید. همچنین قابلیت پشتیبانی از پروتکل‌های مجازی سازی RFX/RDP/RDS, PCOIP, HDX/ICA را دارد.

دارای کیفیت تصویر Full HD است، همچنین قابلیت برقراری ارتباط تصویری به کمک وبکم HD را دارد. می توانید به عنوان مانیتور به کمک ورودی تصویر VGA  از آن استفاده کنید. ابعاد مانیتور all in one 5040، 21.5 اینچ می باشد.

  1. آل این وان 7010 Dell Wyse

پردازنده مرکزی AMD دو هسته ای با فرکانس 1.65 گیگاهرتز دارد. دارای دو اسلات حافظه رم DDR3L و قابلیت ارتقاء تا 16 گیگابایت را دارد. حافظه داخلی آن از نوع SATA SSD و SATA HDD است.

  • ویژگی‌های آل این وان 7010 Dell Wyse

کارکرد مطمئن با ویژگی بدون فن و بدون صدا، کارکرد 24 ساعته 7 روز هفته از جمله ویژگی های این ال این وان می باشد. سرعت ارتباطی بالا به کمک شبکه سیمی 1000 (گیگ) و 2 پورت USB3.0 را دارد. برای افرادی که به زیبایی محل کار خود اهمیت می دهند این ال این وان بسیار مناسب است چرا که قابلیت اتصال به مانیتور دوم را دارد و انعطاف پذیری در انتخاب انواع مانیتور (سایز یا برند) را با این دستگاه می توانید تجربه کنید.

همچنین می توانید از طریق انتخاب انواع هارد و رم دلخواه کامپیوتر آل این وان 7010 دل وایز خود را بسازید. وضوح تصویر فوق العاده به کمک پشتیبانی از کیفیت Full HD را دارد.

  1. آل این وان زیروکلاینتHP t310

این ال این وان در حالت زیروکلاینت تحت شبکه و سرور قابل استفاده است. پردازنده مرکزی این all in one، Teradici 2321 PCoIP است. دارای حافظه رم 512MB DDR3 1333 MT/s RAM  (جهت استفاده از حافظه رم سرور) و حافظه داخلی 32 مگابایت حافظه فلش برای ذخیره فریمور در حالت زیروکلاینت است.

  • ویژگی‌های آل این وان HP t310

با استفاده از این کامپیوتر همه کاره می‌توانید حداکثر کارایی در حالت  زیروکلاینت در انجام امور گرافیکی تحت شبکه به کمک پروتکل PCoIP را داشته باشید. این آل این وان در عین حال فضای اشغالی کم ولی کارایی زیاد را برای کاربران فراهم می کند. همچنین میتوانید در هنگاه استفاده از آل این وان  HP t310 به طور همزمان از دو مانیتور استفاده کنید.

آل این وان زیروکلاینت HP t310 قابلیت گسترش و مدیریت سیستم توسط نرم افزار HP Device Manager را دارد. همچنین بهترین گزینه جهت مجازی سازی، مدیریت و راه اندازی سریع و آسان با استفاده از کنسول مدیریتی PCoIP است.

کارایی بالای آل این وان  HP t310 حتی به عنوان یک مانیتور مجزا از جمله ویژگی های منحصر به فرد آن به شمار می آید.

بهترین قیمت خرید کامپیوتر بدون کیس

آل این وان‌های موجود در بازار قیمت‌های متنوعی دارند و شما با هر بودجه ای با توجه به نوع کاربری که دارید می توانید آل این وان خود را خریداری کنید. در جدول زیر می توانید مدل های مختلف آل این وان به همراه قیمت آن ها را مشاهده کنید.

مدل آل این وان

قیمت آل این وان ( تومان )

آل این وان 5040  Dell Wyse

6،900،000

آل این وان 5060 Dell Wyse

11،750،000

آل این وان 7020 Dell Wyse

11،690،000

آل این وان 7010 Dell Wyse

10،500،000

آل این وان 3010 HP

4،690،000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جمع بندی

در اینجا ما ضمن تعریف آل این وان و کاربری آن، لیستی از بهترین کامپیوترهای بدون کیس را خدمت شما ارائه دادیم، انتخاب بین گزینه های موجود و ال این وان هایی که می توانید در بازار پیدا کنید، همه چیز به نوع کاربری و نیازهای روزانه شما بستگی دارد. اگر از نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ و یا ابزارهای مالی استفاده می کنید، باید به دنبال کامپیوتری با پردازنده های قدرتمند و حافظه کافی باشید. اگر در زمینه گرافیک و تدوین فیلم کار می کنید و زمان زیادی را پشت سیستم می گذرانید، باید از سیستمی با پردازنده گرافیکی استفاده کنید و به طور کلی کامپیوترهای همه کاره گزینه خوبی برای حوزه های حرفه ای و مدیریت کسب و کار شما هستند.

کامپیوترمال یک فروشگاه آنلاین در زمینه فروش و عرضه انواع آل این وان های حرفه ای، زیروکلاینت و تین کلاینت در ایران است. با مراجعه به وب سایت کامپیوتر مال به آدرس www.computermal.com  می توانید انواع آل این وان را با قیمت مناسب و کیفیت عالی سفارش دهید. اگر در این زمینه سوالی دارید، می توانید به صورت آنلاین از کارشناسان و متخصصان کامپیوترمال در بخش چت آنلاین بپرسید تا در اسرع وقت به شما پاسخ داده شود.