رقابت شدید قیمتی دیجی کالا با هایپرجهاز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
 

همانطور که می دانید رقابت با فروشگاه های اینترنتی بزرگ همچون دیجی کالا کار بسیار دشواری بوده و نیازمند سرمایه بسیار زیادی در این زمینه می باشد. شاید شما نیز همانند درصد کثیری از افراد جامعه این گونه فکر کنید که با وجود این کسب وکارهای مشهور, کسی از شما خرید نمی‌کنند اما در واقع اینگونه نیست. شما عزیزان باید تغییر اساسی در نوع نگاه خود به وجود آورید چرا که بسیاری از فروشگاه های فعال در این زمینه, چنان آوازه و شهرتی را از لحاظ قدرت بازاربابی به وجود آورده اند که مشتریان زیادی را به خود جذب کرده اند. تا همین مدت چند سال پیش بسیاری از مردم اعتمادی به خرید آنلاین نداشتند ولی امروز با تبلیغات گسترده‌ای که دیجی کالا در این زمینه به همراه داشته, این فرهنگ در میان افراد جامعه جا افتاده که هنوز هم می‌توان به این گونه فروشگاه اعتماد داشته باشیم. در واقع این گونه مغاره ها با ایجاد بستری امن و همچنین ترویج فرهنگ خرید اینترنتی, زمینه مناسبی را برای خود به وجود آورده اند. اما سوال اصلی این است که آیا تنها دیجی کالا شانس فروش محصولات خود را در میان مردم داشته و آیا مغازه های دیگر که در این حوزه فعالیت دارند, توانایی عرضه محصولات ارزان قیمت همچون جهیزیه عروس را نسبت به مکان های دیگر را ندارند. در ادامه به تمام این سوالات شما پاسخ خواهیم داد فقط تا انتها با ما همراه باشید که اطلاعات مفیدی را در این زمینه به سمع و نظر شما خواهیم رساند.

مقایسه استراتژی قیمتی دیجی کالا و هایپرجهاز

بسیاری از فروشگاه های سراسر کشور که به صورت اینترنتی و حضوری اقدام به فروش محصولات خود می کنند با توجه به بررسی نقاط ضعف هر نیازی از مردم جامعه, اقدام به ارائه محصولاتشان در این زمینه می‌کنند. نمونه بارز آن فروشگاه هایی همچون هایپر جهاز است که در سال های اخیر توانسته با قدرت زیاد, رقیب قیمتی سرسخت در زمینه لوازم خانه و آشپزخانه برای فروشگاه های شناخته شده همچون بامیلو و...باشد. در طول این مدت فعالیت هایپرجهاز بر مبنای اعتماد سازی مشتریان و همچنین پیاده سازی روش های بازاریابی خاص که منجر به کاهش شدید قیمتی و رضایت مشتریان خواهد بود. در ادامه مطالب شما را با این استراتژی ها آشنا خواهیم کرد که مهمترین آن ها عبارتند از:

2

  1. اولین استراتژی این فروشگاه, شناخت زیرساخت های بازار هدف بوده که در آینده ای نزدیک منجر به ایجاد جمعیتی از کاربران و مشتریان اینترنتی در حوزه لوازم آشپزخانه خواهد شد.
  2. مورد بعدی مربوط به سبک فروش این کسب و کار در زمینه الگوبرداری از فروشگاه‌های بزرگ همچون دیجی کالا, بامیلو و...می باشد که خوشبختانه اغلب افراد نسبت به خرید آنلاین دیدگاه مثبتی را در خود ایجاد کرده اند.
  3. نکته بعدی که شاید برای بسیاری از افراد جای سوال داشته باشد, این است که چرا فروشگاه هایپرجهاز تبلیغات گسترده‌ای در این زمینه نمی کند ولی فروش خوبی دارد. در پاسخ باید بگوئیم که طبق نظر گدشتگان, کالای با کیفیت نیازی به تبلیغات انبوه نبوده و در هر جای کره زمین مشتریان خود را خواهد یافت.
  4. مورد بعدی برای استراتژی این فروشگاه, چشم‌پوشی از سود بیشتر و توجه به فروش زیاد است که تداوم این امر منجر به رقابت با مغازه های بزرگ همچون دیجی کالا و... خواهد بود.

رقبای اصلی فروشگاه دیجی کالا

با خرید از دیجی کالا حتما به این نکته پی برده اید که بسیاری از اقلام این فروشگاه چندان کشف قیمت مناسبی نداشته و در مقایسه با محصولات مشابه گران تر خواهند بود. این مسئله نه تنها در کشور ایران بلکه در سایر جوامع نیز صدق می کند که مشتریان بعد از خرید خود پشیمان می شوند و دلیل اصلی آن گران بودن کالای مورد نظر است. در صورت تداوم این مشکل, بسیاری از خریداران به دنبال اقلام ارزان تر و تهیه مایحتاج خود از فروشگاه دیگر می شوند که نمونه های آن را در طول روز می بینید. ادامه این روند منجر به این شده است تا بسیاری از فروشگاه های ناشناخته رشد زیادی کرده و در این راستا اقدام به عرضه محصولات با کیفیت و ارزان کنند. مثال های زیادی را شما عزیزان در اطرافیان خود دارید که هایپر جهاز نمونه ای از آن است. همانطور که می دانید مشتریان نسبت به این موضوع حساس بوده و دوست دارند تا نسبت به بازار داخلی, قیمتی مناسب را خریداری کنند.

ارزانسرای لوازم آشپزخانه

همانطور که می دانید مغازه اینترنتی دیجی کالا برای اکثر ایرانیان آشناست و این کسب و کار فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ تاکنون شروع کرده است. برخی از نشریه‌های اکونومیست, سرمایه و ارزش خالص این شرکت را تا ۲۹ میلیون دلار برآورد و تخمین زده‌اند که در رده خود, غول بزرگی محصوب خواهد شد. مزیت‌های زیادی را برای این دسته از فروشگاه‌های بزرگ می توان نام برد که نمونه بارز آن سهولت در خرید, ضمانت بازگشت کالا و امکان پرداخت مبلغ درب منزل است. البته شاید در نگاه اول تمامی این موارد جز مزیت به حساب آید ولی برای اکثر مشتریان تنها عامل مهم, مبلغ و کیفیت کالا از اهمیت زیادی برخوردار است. استفاده از این نقاط ضعف منجر به رشد چشمگیر فروشگاه های جدید شده که اقدام به عرضه لوازم آشپزخانه ارزان و با کیفیت می کنند. در واقع می‌توان گفت که فروشگاه دیجی کالا در تمامی محصولات خود تضمین قیمت را ندارد چرا که بسیاری از مخاطبان و افرادی که از این فروشگاه اجناس خریدند, با زبان خود می‌گویند که نسبت به کف بازار گرانتر و بی کیفیت تر بوده است.

3

در پایان باید بگوئیم که هر فردی مختار است تا اجناس مورد نیاز خود را از هر مکانی تهیه کند ولی این که بتوانید همان کالا را با قیمت پائین تر خریداری کنید, منجر به حس خوشایند در افراد خواهد شد. فروشگاه هایپر جهاز سالیان سال است که اقدام به عرضه محصولات با کیفیت در زمینه لوازم خانه و آَشپزخانه کرده و خوشبختانه توانسته موفقیت های چشمگیری را نصیب خود کند.