صارم توحیدی (هژیر توحیدی) مدیرعامل جلاگستر: اسرار کثیف در مورد پرکننده در شوینده ها که باید بدانید؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

در گفت وگو با صارم توحیدی (هژیر توحیدی) مدیرعامل جلاگستر الماس تهران

 چرا از پرکننده ها در محصولات شوینده استفاده می شود؟

وقتی به یک پرکننده در مواد شوینده فکر می‌کنیم، طبیعی است که فقط به ماده‌ای فکر کنیم که فقط به پر کردن ظرف کمک می‌کند. ممکن است آن را به عنوان سمی یا خطرناک تلقی نکنید. بیایید بیشتر در مورد اینکه "پرکننده" چیست صحبت کنیم. چرا از پرکننده ها در شوینده ها استفاده می شود؟ چرا آنها می توانند خطرناک باشند؟ صنعت محصولات شوینده ها رقابتی است، واقعا رقابتی است. بسیاری از تولید کنندگان محصولات شوینده با برندهای بزرگ به گزینه هایی برای ارزان تر کردن محصولات خود نگاه می کنند. این اتفاق می افتد تا آنها بتوانند در بازار رقابت کنند و تخفیف های زیادی را که هر هفته در سوپرمارکت می بینیم ارائه دهند. به یاد داشته باشید که هیچ چیزی را بیهوده دریافت نمی کنید، چیزی باید بدهید.

سوال مهم .چرا از پرکننده ها در محصولات لباسشویی استفاده می شود؟

بنابراین، برندهای اصلی باید محصولات خود را نازک کنند و مواد دیگری را برای حجیم کردن آنها اضافه کنند. برای انجام این کار یک پودر پرکننده اضافه می شود تا فرمول را رقیق کند تا ارزان تر شود. این محصول را ضعیف تر می کند. بنابراین، فرمول‌های پودری با «پرکننده‌ها» غلظت کمتری دارند و برای به دست آوردن نتایج یکسان باید از مقدار بیشتری استفاده کنید. چیزی که متوجه نمی‌شوید این است که برای استفاده از قاشق‌های بزرگ پودر آموزش دیده‌اید، زیرا احساس می‌کنید این کار نتیجه‌ای را که می‌خواهید به شما می‌دهد. قاشق‌های بزرگ‌تر، آیا باید به معنای کف تمیز کردن بیشتر و تمیز کردن بهتر باشد، درست است؟ خیر! همه اینها باعث می شود بیشتر استفاده کنید و بیشتر بخرید. نه تنها این "پرکننده ها" شما را در قیمت و عملکرد فریب می دهند، بلکه مضرترین عوارض جانبی پرکننده ها نیز ترسناک هستند.

5

عوارض جانبی چه هستند؟

آسیب به ماشین لباسشویی و ظرفشویی به دلیل خوردگی آلیاژ و قطعات فلزی مانند پمپ و پروانه که آب داخل ماشین شما را به حرکت در می آورد.

در قسمت‌هایی از دستگاه رسوبی ایجاد می‌شود که به سیمان سخت مانند انسداد در لوله‌ها/راه‌های عبور تبدیل می‌شود و دوباره می‌تواند به پمپ‌ها و سایر قسمت‌های داخلی آسیب برساند.

عمر شلنگ های لاستیکی دستگاه شما را کوتاه می کند.

آنها باعث واکنش های آلرژیک به پوست و سلامت شما می شوند زیرا پرکننده ها در الیاف میکرو پارچه های شما باقی می مانند. این یکی از دلایل اصلی تحریکات پوستی است.

باعث ایجادی پوسیدگی در لباسهای شما خواهند شد

پرکننده‌ها پارچه شما را در انبار می‌پوسند و در نهایت لباس‌ها بو می‌دهند، زیرا پرکننده در پارچه باقی می‌ماند و این باعث جذب رطوبت می‌شود که باعث کپک، پوسیدگی و بو می‌شود.

از استفاده از "آب خاکستری" دستگاه شما در چمن‌ها، باغ‌ها و سیستم‌های سپتیک خاص جلوگیری می‌کند زیرا پرکننده‌ها برای زندگی گیاهان مضر هستند.

و در آخر سوال مهم از آقای صارم توحیدی (هژیر توحیدی)

چگونه بفهمیم ؟؟؟

آزمایش را انجام دهید و تأیید کنید که آیا پودر لباسشویی فعلی شما پرکننده دارد یا خیر:

یک قاشق چایخوری از پودر لباسشویی خود را در یک لیوان آب بریزید. 4-5 دقیقه صبر کنید و مشاهده کنید که پرکننده های نامحلول در ته لیوان قرار می گیرند. یک رسوب سفید مانند نمک یا شکر حل نشده ظاهر می شود. این "پرکننده ها" هرگز حل نمی شوند زیرا بسیاری از آنها از سیلیس ساخته شده اند، بله پودر سیلیس کوارتز ریز خرد شده است (همچنین در پودر بچه استفاده می شود). اکنون این آزمایش را با پودر لباسشویی مورد نظرتون امتحان کنید تا ببینید که در کل 100٪ محلول است. آیا به طور کامل حل می شود؟