مبل سنتی چوبی از کجا بخریم؟ چوب روس خوب است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مردم ایران در طول تاریخ همواره به هنرهایی مانند منبت کاری یا معرق کاری علاقه زیادی نشان داده اند. از قدیم تا به امروز استفاده از چوب مخصوصا چوب منبت کاری شده در طراحی مبلمان ایرانی کاربرد فراوانی داشته است. امروزه یکی از علاقه های مردم ایران مبلمان سنتی چوبی است که طرافداران زیادی پیدا کرده است. این نوع مبلمان با استفاده از چوب ساخته می شود و برخلاف مبلمان کلاسیک از جنس مصنوعی نیست.

اگر به تاریخ و تصاویر تاریخی نگاه کنید، همواره مبلمان چوبی سنتی یکی از پرکاربردترین وسیله ها در میان شاهان ایرانی بوده است. این مبلمان همواره با شبکه های زیبا با طرح های اصیل ایرانی طراحی می شوند تا چشم بیننده را به خود خیره کنند.

امروزه صنایع چوب نصر با تکیه بر هنر ایرانی و با الهام گرفتن از سبک سنتی ایرانی مدل های متنوعی از مبل سنتی چوبی را تولید کرده است. این نوع مبلمان به دکوراسیون خانه شما حالت اشرافی و شاهانه می بخشد.

یک پیشنهاد جذاب استفاده موازی از سبک کلاسیک در کنار سبک مبلمان سنتی است. هیچ الزامی وجود ندارد که مبلمان دکوراسیون منزل شما تماما سنتی یا تماما مدرن باشد. گاهی می توانید با ترکیب این دو سبک یک طراحی زیبا و چشم نواز به وجود آورد. بهترین روش این است که قسمتی از خانه خود را به مبلمان سنتی و قسمت دیگر را به مبلمان کلاسیک و مدرن اختصاص دهید. برای مثال قرار دادن یک ست مبلمان سنتی در کنار سماور قدیمی طلایی و یک فرش سنتی ایده بسیار خوبی محسوب می شود. در این نوع دکوراسیون نباید نگران زیباتر شدن یک قسمت شوید. باید اجازه دهید تا هر کدام از این سبک ها بهترین حلات خود را به نمایش بگذارید.

4

برای زیباتر شدن طراحی مبلمان سنتی می توانید از ترکیب چوب و پارچه های رنگی استفاده کنید. ترکیب رنگ چوب قهوه ای و پارچه قرمز رنگ ظاهر بسیار زیبایی به وجود خواهد آورد.

چرا از چوب روسی در ساخت مبلمان استفاده می شود؟

در صورتی که برای تولید یک محصول چوبی، نیاز به استحکام بالا وجود داشته باشد، از چوب روسی استفاده می شود. این نوع چوب، به دلیل استحکام بالا می تواند به راحتی چندین سال در بالا ترین سطح خود عمل کند و از نظر کیفیت و ظاهر هیچ تغغیری در آن به وجود نیاید.

5

به صورت کلی، اصلی ترین ویژگی چوب روسی را می توان ترک نخوردن آن پس از خشک شدن نامید. چوب های روسی به دلیل نوع بافت آن ها، کم ترین احتمال ترک خوردگی را دارند و همین موضوع سبب شده تا مناسب ترین نوع چوب برای استفاده های مبل سازی، چوب روسی باشد.

دیگر ویژگی که چوب روسی را برای استفاده در صنعت مبل سازی مناسب می کند، سمباده خوری آسان آن است. در واقع، این نوع چوب، کار نجار ها را برای رسیدن به محصول مورد نظر کاملا راحت می کنند و کم ترین زحمت را برای آن ها به همراه خواهند داشت.

چوب روسی، چوب کدام درخت  است؟

در واقع چوب روسی، چوب یک درخت خاص نیست و به صورت کلی به چوب هایی که از روسیه به ایران وارد می شوند، چوب روسی گفته می شود (معمولا چوب درختان سوزنی برگ مانند کاج است). این نوع چوب ها سفید هستند و تشخیص آن ها کار سختی را طلب نمی کند.

کدام فروشگاه اینترنتی برای خرید مبلمان چوبی سنتی مناسب است؟

مصنوعات چوبی نصر گام بلندی در زمینه تولید مبلمان چوبی سنتی برداشته است. امروزه با توجه به قیمت بالای مبلمان کلاسیک، خرید مبلمان چوبی سنتی به همراه میز و عسلی سنتی مقرون به صرفه خواهد بود. برای خرید محصولات نصر می توانید به نشانی nasrwood.com مراجعه کنید. تمامی خدمات برند نصر از طریق همین آدرس ارائه می شود و ثبت سفارش ها تنها به صورت آنلاین انجام می پذیرد. شما می توانید برای مشاوره بیشتر با شماره ۳۳۶۹۱۹۱۲ با پیش شماره 031 تماس بگیرید.