در پاها سیاهرگ‌های قطوری وجود دارند که خون را به سمت قلب هدایت می‌کنند. برای کاهش فشار به این سیاهرگ‌ها و مقابله با جاذبه در زمان نشستن و ایستادن، دریچه‌هایی یک‌طرفه درون آن‌ها قرار دارد. به این دریچه‌ها با توجه به شکل و ظاهرشان، دریچه‌های لانه کبوتری می‌گویند.

جوراب واریس | نحوه پوشیدن، مراقبت، قیمت جوراب واریس در دکتر مهندس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 اگر به هر دلیلی، این دریچه‌ها کارکرد  خود را از دست بدهند، خون در سیاهرگ‌های پا انباشته می‌شود. این امر سبب می‌شود که قطر رگ‌ها افزایش پیدا کند و ظاهری ناخوشایند در پای فرد ایجاد شود. به این بیماری واریس گفته می‌شود. واریس دلایل زیادی دارد، اما شایع‌ترین دلیل آن ایستادن بیش از حد است. این مورد در افراد شاغل که باید ساعات زیادی را روی پا بایستند، بیشتر اتفاق می‌افتد.

جوراب واریس یکی از بهترین روش‌های پیشگیری و درمان این بیماری است. با کمک این ابزار، می‌توانید تا حد زیادی مشکلات بیماری خود را کاهش دهید. در این مقاله به بررسی این محصول کاربردی و درمانی می‌پردازیم و برای خرید باکیفیت‌ترین انواع این محصول، مجموعه دکتر مهندی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

جوراب واریس چیست؟

این جوراب در ظاهر، هیچ تفاوتی با انواع عادی ندارد و در واقع یک مدل ساق بلند عادی است با کارکردی بسیار متفاوت. یکی از روش‌ها برای به جریان انداختن خون در رگ‌های واریسی، وارد آوردن یک فشار حساب شده  و دقیق به آن‌ها است. این جوراب طوری ساخته می‌شود که نیرویی مناسب و اصولی به رگ‌ها وارد و نقص موجود در دریچه‌های لانه کوتری را جبران کند.

در زمان پوشیدن این محصول، احساس می کنید که برای شما تنگ است. نگران نباشید. چون این تنگ بودن باعث ایجاد فشار لازم می‌شود و رنج بیماری را کاهش می‌دهد. در زمان خرید جوراب واریس باید توجه داشته باشید که سایز مناسب خود را تهیه کنید. اگر سایز کوچکی را داشته باشید، فشار وارده بیش از حد نیاز می‌شود و ممکن است به شما آسیب بزند. همچنین اگر سایز بزرگی تهیه کنید، فشار لازم به رگ‌ها وارد نمی‌شود و نتیجه‌ای نخواهید گرفت.

5

این محصولات معمولاً براساس مرحله و شدت بیماری دسته بندی می‌شوند. بهتر است بعد از مشورت با پزشک و تعیین شدت بیماری، انواع مناسب را تهیه کنید. همان‌طور که قبل‌تر اشاره کردیم، فقط افراد مبتلا به واریس از این جوراب‌ها استفاده نمی‌کنند و آدم‌های زیادی برای پیشگیری از ابتلا، این محصول را می‌پوشند. افرادی که دارای مشاغلی هستند که باید مدت زیادی را پشت میز بنشینند یا ایستاده باشند، ریسک بالایی برای ابتلا به این بیماری دارند و بهتر است پیشگیری را در نظر داشته باشند.

نحوه پوشیدن جوراب واریس

با رعایت چند نکته ساده، می‌توانید بیشترین بهره را از این محصول ببرید. اولین نکته در مورد انتخاب نوع و جنس این ابزار، درمانی است. سعی کنید از مدل‌هایی استفاده کنید که در زمان استفاده‌های مکرر، دیرتر تغییر شکل دهند. از آن‌جایی که مدت زمان‌های طولانی قرار است آن را بپوشید، دقت کنید به جنس پارچه آن حساسیت نداشته باشید.

برای جلوگیری از عرق سوز شدن و ناراحتی‌های مربوط، می‌توانید قبل از پوشیدن از محصولات مخصوص یا پودر بچه استفاده کنید. در زمان پوشیدن جوراب، پاهای خود را کاملاً خشک کنید و لازم است قبل از این‌که این محصول را بپوشید، پاهای خود را به مدت ده الی پانزده دقیقه بالاتر از سطح قلب قرار دهید. برای این کار، کافی است دراز بکشید و پاهای خود را به جایی مثل دیوار تکیه دهید.

6

لیست قیمت انواع جوراب واریس در تجهیزات پزشکی دکتر مهندس

همیشه توجه داشته باشید که برای تهیه محصولات پزشکی و مرتبط با سلامت، به مراجع شناخته شده و مطمئن مراجعه کنید. خرید از افراد و سایت‌های نامعتبر، ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند. تجهیزات پزشکی دکتر مهندس، یکی از سایت‌های شناخته شده در زمینه ارائه محصولات حوزه سلامت است که در سالیان گذشته توانسته تولیداتی با کیفیت را ارائه دهد. شما می‌توانید به راحتی و به صورت غیر حضوری، انواع مدل‌های مختلف این محصول را بررسی و مناسب‌ترین را تهیه کنید.

این محصول با توجه به جنس و نوع الیاف به کار رفته در آن و حتی نوع دوخت، قیمت‌های مختلفی دارد. همچنین یکی از مهمترین دلایل تفاوت قیمت در این محصولات، مربوط به برند تولیدکننده است. در هر صورت می‌توانید با مراجعه به بخش محصولات در وب سایت دکتر مهندس، انواع جوراب‌های واریس و قیمت‌ها را بررسی کنید و از سایر محصولات از جمله قوزبند طبی، ماساژور، کاپ قاعدگی و … دیدن نمایید.