شهر مشهد از مذهبی‌ترین شهرهای ایران است و هرساله افراد زیادی برای زیارت حرم امام رضا راهی این شهر می‌شوند. شهر مشهد جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به بازارهای سنتی تا مدرن این شهر اشاره کرد. بازارهایی که در آن می‌توانید انواعی از سوغاتی‌های شهر مشهد را برای دوستان و آشنایانتان خریداری کنید. در این مطلب قصد داریم بازارها و مراکز خرید شهر مشهد را که در آن می‌توانید سوغاتی‌های این شهر را خریداری کنید، معرفی کنیم.

مشهد رفتیم از کجا سوغات بخریم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

بازار رضای مشهد

یکی از معروف‌ترین بازارهای سنتی شهر مشهد که در آن انواع سوغاتی این شهر به فروش می­رسد، بازار رضا نام دارد. بازار رضای مشهد در کنار حرم امام رضا قرار گرفته است و به‌راحتی می‌توانید قبل یا بعد از زیارت حرم امام رضا، برای خرید سوغاتی به آن مراجعه کنید. کیفیت اجناسی که در این بازار به فروش می‌رسند، رضایت شما را جلب خواهد کرد.

اگر قصد خرید پوشاک برای دوستان یا نزدیکانتان را دارید، در بازار رضای مشهد می‌توانید چندین مغازه فروش پوشاک پیدا کنید. علاوه بر پوشاک، می‌توانید انواعی از سوغاتی‌های مشهد نظیر عطر، مهر و انگشتر فیروزه را در مغازه‌های این بازار پیدا کنید.

 

5

 

بازار سپاد

 اگر بلیط قطار تهران به مشهد را خریداری کرده‌اید و قصد دارید در سفر خود به این شهر به مرکز خریدی مراجعه کنید که در آن سوغاتی‌های ارزان‌قیمت به فروش می‌رسد، به شما بازار سپاد مشهد را معرفی می‌کنیم. برای دسترسی به این بازار کافی است که به محل قرارگیری آن‌که در نزدیکی مرکز خرید الماس مشهد واقع شده است، مراجعه کنید. در بازار سپاد می‌توانید انواع سوغاتی‌های شهر مشهد را پیدا کنید. محیط جذاب و کیفیت خوب اجناس این بازار باعث شده که در میان گردشگران محبوب شود.

مرکز خرید فردوسی

اگر با خانواده به شهر مشهد سفر می‌کنید و قصد دارید چندساعتی را در یک مرکز خرید جذاب سپری کنید و سوغاتی‌های این شهر را برای دوستان و نزدیکانتان تهیه کنید، مرکز خرید فردوسی مخصوص شماست. اجناس این مرکز کیفیت خوب و قیمتی مناسب دارند. در نزدیکی مرکز خرید فردوسی فضای سبزی وجود دارد که می‌توانید بعد از خرید خود به آنجا مراجعه کنید. اگر قصد خرید پوشاک برای آقایان و خانم‌ها را داشته باشید، چندین فروشگاه در این مرکز خرید وجود دارد که پوشاک باکیفیت عرضه می­­کنند. یک طبقه از مرکز خرید فردوسی کاملاً به فروش سوغاتی و صنایع‌دستی شهر مشهد اختصاص یافته است. برای خرید سوغاتی می‌توانید به این طبقه مراجعه کنید.

 

سرای بلور

برای خرید سوغاتی‌های منحصربه‌فردی نظیر ظروف چینی یا لوازم پخت‌وپز به شما سرای بلور مشهد را پیشنهاد می‌کنیم. اکثر فروشگاه‌های این مرکز خرید، لوازم‌خانگی می­فروشند. قیمت مناسب اجناس این مرکز خرید، رضایت شما را به خود جلب خواهد کرد.

 

مرکز خرید الماس شرق

یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید شهر مشهد که در آن انواع سوغاتی‌های این شهر به فروش می­رسد، مرکز خرید الماس شرق است. در این مرکز خرید اجناس باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه‌ای عرضه شده‌اند. علاوه بر سوغاتی‌های شهر مشهد، در این مرکز چندین فروشگاه پوشاک نیز وجود دارد. اگر بلیط تهران مشهد را خریداری کرده‌اید و قصد دارید در کنار زیارت، از مراکز خرید این شهر نیز بازدید کنید و سوغاتی‌های جذاب مشهد را خریداری کنید، مرکز خرید الماس شرق را از دست ندهید.

 

مرکز خرید پروما

یکی از بهترین مراکز شهر مشهد برای خرید سوغاتی، مرکز خرید پروما است. در این مرکز خرید انواعی از اجناس مختلف از ارزان تا کمی گران‌قیمت، به فروش می‌رسد. از انواع لباس گرفته تا لوازم منزل و هایپر مارکت را می‌توانید در این مرکز خرید پیدا کنید. همچنین اگر با کودک خود به شهر مشهد سفر کرده‌اید، می‌توانید با کودک خود به شهربازی مرکز خرید پروما بروید و از این فضای بازی لذت ببرید.

یکی از مزایای خرید از مرکز خرید پروما محل قرارگیری آن است که تنها با ۳۰ دقیقه رانندگی از حرم امام رضا به‌راحتی می‌توانید به این پاساژ برسید.

 

بازار روس ها

یکی از بازارهای شهر مشهد که در آن انواع سوغاتی مشهد پیدا می­شود، بازار روس‌ها است. در گذشته فروشندگان روس زیادی در این بازار اجناس خود را به فروش می‌رساندند و به همین دلیل به آن بازار روس‌ها می‌گویند؛ اما در حال حاضر بیشتر اجناسی که در این بازار به فروش می‌رسد، متعلق به کشور چین است. انواعی از پوشاک و سوغاتی‌های شهر مشهد را می‌توانید در فروشگاه‌های این بازار پیدا کنید.

 اگر به دنبال خرید بلیط وسایل نقلیه برای سفر به شهر مشهد هستید و می‌خواهید مقرون‌به‌صرفه سفر کنید، به شما اپلیکیشن و وب‌سایت سفرمارکت را معرفی می‌کنیم. با مراجعه به سفرمارکت می‌توانید متناسب باعلاقه، بودجه و نیازی که دارید، مناسب‌ترین وسیله حمل‌ونقل را پیدا کنید.

 

سوغاتی‌های شهر مشهد

حال که با مراکز خرید شهر مشهد برای خرید سوغاتی آشنا شدید، در ادامه معروف‌ترین سوغاتی‌های این شهر را معرفی می‌کنیم.

6

 

عطر

یکی از بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید در شهر مشهد خریداری کنید، عطر است. در بازار رضای مشهد دکان‌های عطر فروشی مختلفی وجود دارد. مغازه‌های این بازار عطرهایی با رایحه­های زیر را به فروش می‌رسانند:

  • گل یخ
  • زعفران
  • بهارنارنج
  • گل مریم
  • گل نرگس
  • یاس سفید
  • عطرهای میوه‌ای

احتمالاً با نام عطر حرم آشنا باشید. به عطر گل محمدی و عطر یاس به‌اصطلاح عطر حرم می‌گویند.

 

 جانماز، مهر و تسبیح

 انواعی از مهر و تسبیح و جانماز را می‌توانید در مراکز خرید شهر مشهد به‌خصوص بازار رضا پیدا کنید.

 

 نبات

 نبات را می‌توانید به دو صورت چوبی و شاخه‌ای تهیه کنید. در هنگام خرید نبات از مراکز خرید شهر مشهد حتماً به نکات زیر دقت کنید:

  • به سراغ نبات­های شفاف‌تر بروید.
  • از خرید نبات‌های نی دار پرهیز کنید و به دنبال نبات­هایی باشید که بر روی چوب درست شده‌اند.
  • حتماً به تاریخ تولید، انقضا و مجوز بهداشت نبات دقت کنید.

 

خشکبار

یکی دیگر از سوغاتی‌های شهر مشهد، آجیل و خشکبار است. بهترین آجیل و خشکبار شهر مشهد عبارت‌اند از:

  • نخود و کشمش
  • بادام
  • انواع میوه‌های خشک
  • فندق
  • پسته
  • برگه زردآلو و چندین مورد دیگر

 

انگشتر و زیورآلات فیروزه

یکی از جذاب‌ترین سوغاتی‌هایی که می‌توان در مراکز خرید مشهد پیدا کرد، انگشتر و زیورآلات فیروزه‌ای است. در مراکز خریدی که نام ‌بردیم، می‌توانید فروشگاه مختلفی را پیدا کنید که در آن انواعی از انگشتر فیروزه‌ای به فروش می‌رسد.

 

 زرشک

یکی از سوغاتی­های خوش‌مزه شهر مشهد، به‌خصوص بر کسانی که اهل آشپزی هستند، زرشک است. حتماً در سفرتان به این شهر برای دوستان آشپز خود این سوغاتی را تهیه کنید.

 

 زعفران

یکی از مرغوب‌ترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید در سفر به مشهد تهیه کنید، زعفران است. زعفران­های شهر مشهد در اشکال گوناگونی به فروش می‌رسد. این اشکال شامل دسته (دارای ریشه)، ریز (سرگل) و درشت (پوشال) است که به‌طورمعمول نوع درشت آن محبوبیت بیشتری دارد. در هنگام خرید زعفران از مراکز خرید شهر مشهد حتماً به این نکته توجه کنید که زعفران مرغوب رنگ قرمز تیره دارد و هنگامی‌که آن را در داخل آب قرار دهید، دیرتر رنگ می‌دهد.

 

کلام آخر

در شهر مشهد مراکز خرید مختلفی برای خرید سوغاتی وجود دارد که در این نوشتار سعی کردیم آن­ها را معرفی کنیم. توصیه می‌کنیم هنگام سفر به مشهد، در کنار زیارت حرم اما رضا (ع) حتماً از مراکز خرید این شهر نیز دیدن کنید. کالاهای خاص این شهر، مانند زیورآلات فیروزه‌ای می‌توانند سوغاتی‌های به یادماندنی و جذابی باشند که این سفر را برای شما خاص‌تر کنند.