ویدئو پروژکتورها در زندگی امروز نقش مهمی را ایفا کرده و در محیط‌ های گوناگون می‌توان از آنان استفاده نمود. استفاده از پروژکتور در سال‌های اخیر گسترش پیدا کرده و از آن در مدارس، منزل، جلسات، تبلیغات و ... استفاده می‌شود. این وسیله، به عنوان یک فناوری چند کاره در زندگی روزمره جایگاه خود را تثبیت کرده و به سطح محبوبیت بالایی رسیده‌ است.

5 دلیل منطقی که باید ویدئو پروژکتور بخریم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

با توجه به نقش این دستگاه در زندگی مدرن امروزی، به معرفی 5 دلیل که باید ویدئو پروژکتور بخریم اشاره شده است.

 

اهمیت داشتن یک ویدئو پروژکتور با کیفیت در منزل

در اکثر موارد، ویدئو پروژکتورها در ادارات، سمینارها، جلسات رسمی و ... دیده می‌شدند. اما در سال ‌های اخیر، این دستگاه در منزل نیز مورد استقبال قرار گرفته و به مرور، تبدیل به یکی از لوازم خانگی پر کاربرد شده است. این تکنولوژی در منزل، نیاز به تجهیزات خاص و نحوه نصب پیچیده نداشته و به راحتی می‌توان ان را در تمامی بخش های منزل اعم از اتاق‌ها و یا سالن استفاده کرد. اما اهمیت داشتن یک ویدئو پروژکتور خانگی چیست؟

چرا داشتن یک ویدئو پروژکتور در خانه لازم است

  1.  این وسیله حس دلچسب سینما خانگی را ایجاد می‌کند. نمایش تصاویر و فیلم در ابعاد بزرگ، تجربه سینمایی مطلوبی را ایجاد کرده و ساعات خوشی را در کنار افراد خانواده تجربه خواهید کرد.
  2. افراد گیمر که ساعات زیادی را به بازی‌های ویدئویی اختصاص می‌دهند، می‌توانند به راحتی تصاویر را روی پروژکتور انتقال داده و از مشاهده بازی در ابعاد وسیع لذت ببرند.
  3.  امکان مشاهده وبینار ها و جلسات آموزشی و دوره‌ های آنلاین  در این ابعاد، افزایش سطح دقت و توجه را به همراه خواهد داشت.
  4. تجربه مشاهده کنسرت‌ ها، موزیک ویدئو، و ... در مقیاس وسیع، حس و هیجان بیننده را افزایش خواهد داد. همه از یک کنسرت اختصاصی لذت خواهند برد!
  5. در مجالس خاص مانند میهمانی ها و تولدها، حضور پروژکتور و نمایش تصاویر و فیلم و آهنگ با کمک این دستگاه، هیجان جمع را افزایش می‌دهد.

 

نکات مهم در انتخاب یک ویدئو پروژکتور

در هنگام خرید ویدئو پروژکتور ، فاکتورهای متعددی باید در نظر گرفته شوند؛ سپس اقدام به خرید پروژکتور نمود. در ادامه، به راهنمای خرید ویدئو پروژکتور خانگی و هدایت به سمت بهترین و کاربردی‌ترین محصول پرداخته شده است.

رزولوشن یا وضوح تصویر اولین و مهم ‌ترین فاکتور در انتخاب یک محصول است. رزولوشن به معنای وضوح تصویر بوده و هرچقدر رقم رزولوشن دستگاه بالاتر باشد، تصاویر از وضوح بالاتری برخوردارند. معمولا پروژکتورهای 4K از بالاترین سطح برخوردار هستند.

شدت نور و نسبت کنتراست، به ترتیب نشان دهنده میزان نوری که دستگاه پرتاب می‌کند؛ و نسبت بخش‌های تاریک و روشن تصویر هستند. رقم‌های بالای نور و کنتراست، کیفیت محصول را نشان می‌دهند.

منابع ورودی، پورت‌ها و اتصالات دستگاه باید حداقل شامل ورودی های USB ، HDMI ، VGA و دیگر پورت‌ ها و اتصالات باشند.

عمر لامپ باید کافی بوده؛ تا نیاز به تعویض آن در مدت کوتاه وجود نداشته باشد.

در صورت تمایل، به دیگر قابلیت‌ها نیز می‌توان اهمیت ویژه داد.

در نهایت، باید با توجه به این موارد ضروری، دستگاهی را خریداری نمود که تمامی قابلیت‌های فوق را داشته؛ همچنین با ابعاد محیط، نوع کاربری محیط، بودجه  و ... نیز سازگار باشد.

 

بهترین برندهای ویدئو پروژکتور کدام هستند

در حال حاضر، برخی برندها توانسته اند در میدان رقابت عملکرد بهترین از خود نشان دهند. این عملکرد بهتر یعنی:

  • نمایش تصاویر با وضوح و کیفیت عالی نسبت به دیگر دستگاه‌ ها
  • عمر بالا
  • سایز کوچک‌تر و قابلیت حمل و نصب راحت
  • خدمات پس از فروش و نمایندگی‌ های معتبر در ایران

و ... 

از جمله این برندها می‌توان به :

  • سونی
  • پاناسونیک
  • اوپتیما
  • بن‌کیو
  • اپسون
  • ال جی
  • کاسیو
  • ایسر
  • شیائومی

و ... اشاره کرد. هرکدام از این موارد از نقاط قوت خاصی برخوردار هستند. لازم به ذکر است که تمامی این برند‌ها از برندهای بسیار سرشناس جهانی بوده؛ و در صورت تمایل به خرید آنان، باید فقط از مراکز معتبر فروش محصولات صوتی تصویری خریداری شوند.

 

برای مصرف خانگی، ویدئو پروژکتور 4k بخریم یا فول اچ دی؟

به طور کلی، به منظور نصب در محیط خانه، نیازی به ویدئو پروژکتور با سطح کیفیت تصویر بسیار بالا نیازی نیست. چرا که فاصله دستگاه تا نمایشگر کم بوده؛ سطح ارائه تصویر مسطح است؛ نور محیط قابل کنترل است و ... . در این شرایط، خرید پروژکتور فول اچ دی نیز می‌تواند به خوبی پاسخگو باشد. همچنین، در صورتی که بودجه محدودی برای خرید این وسیله وجود دارد، قیمت دستگاه‌ های فول اچ دی نسبت به 4کا مناسب‌تر است.

 اما به طور کلی، همواره توصیه می‌شود در صورت داشتن بودجه، دستگاه ‌های 4k خریداری شود.

چرا که نمونه‌های 4کا وضوح تصویر بالاتری داشته؛ قابلیت پخش بر روی صفحه نمایش بزرگ‌تری دارند؛ در محیط‌هایی با نور کمتر یا بیشتر، کیفیت کلی بالاتری از خود نشان می‌دهند و ... .

 

قوی‌ترین نوع ویدئو پروژکتور کدام است؟

کاربرد این نوع دستگاه چیست؟

ویدئو پروژکتورهای 4 کا، لیزری، DLP و LED معمولا از قوی‌ترین نوع این دستگاه هستند. این انواع معمولا برای:

  •  محیط ‌های تجاری
  • جلسات و کارگاه ‌های آموزشی
  • کنفرانس ‌ها
  • مجالس

و ... مناسب هستند. توصیه می‌شود قبل از انتخاب هر نوع پروژکتور، نیازها و محیط نصب دستگاه بررسی شوند تا بتوان با توجه به مسافت، نور محیط و دیگر فاکتورها، گزینه مناسب را انتخاب نمود.

 

از کجا یک ویدئو پروژکتور با کیفیت بخریم

محل خریداری این دستگاه از مهم‌ترین نکات است. بسیاری مراکز غیر معتبر، نمونه‌ های بی کیفیت و یا مونتاژهایی از محصول را در اختیار مشتری قرار می‌دهند. این محصولات غیر اورجینال از کیفیت و طول عمر پایینی برخودار هستند.

دای تک از مراکز معتبر ارائه دهنده محصولات صوتی تصویری است. این شرکت تمامی محصولات اصل را همراه با ضمانت و گارانتی به خریدار ارائه می‌دهد.

از طرف دیگر، از مهم‌ترین مزیت‌های شرکت دای تک، ارائه مشاوره پیش از خرید و خدمات پس از فروش است.

https://daitech.ir

۰۹۱۹۶۷۸۲۲۵۴

۰۲۱-۹۱۳۱۴۰۱۴

با دریافت مشاوره پیش از خرید، مشتری با توجه به نیازها، بودجه، کاربری و هدف محصول، به سمت خرید بهترین و دقیق‌ ترین گزینه هدایت خواهد شد. در نتیجه خریدی مطمئن را تجربه خواهد کرد.