لوله و اتصالات از مهم‌ترین اجزایی هستند که هر ساختمان به آن‌ها نیاز دارد. درصورتی‌که این اجزا در یک ساختمان وجود نداشته باشند، هرگز نمی‌توان در آن ساختمان زندگی کرد؛ زیرا وسیله‌ای برای انتقال سیالات وجود نخواهد داشت. با وجود این، لوله‌ها و اتصالاتی که در یک ساختمان به‌کار می‌روند، باید کیفیت مناسبی داشته باشند و بر اساس استانداردهای روز دنیا تهیه شده باشند. قیمت لوله و اتصالات گزینه دیگری است که خریداران باید به آن توجه داشته باشند.

مشاهده لیست قیمت لوله و اتصالات در سایت ایمالز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

لوله پلیکا چیست؟

زمانی که مهندسان یا کارفرمایان به دنبال استعلام قیمت لوله و اتصالات هستند، یکی از مواردی که درخواست زیادی برای آن وجود دارد، لوله پلیکاست. این لوله برای انتقال آب، فاضلات و سیالات دیگر استفاده می‌شود و مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد. وزن پلیکا سبک است و بار اضافی را به ساختمان وارد نمی‌کند. از طرف دیگر، این لوله در صورت اعمال فشار و ضربه خراب نمی‌شود و از بین نمی‌رود. این لوله مزایای زیادی در مقایسه با لوله‌های فلزی دارد و همین امر باعث شده است که استفاده از آن در ساختمان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

لوله پلی اتیلن چیست؟

یکی دیگر از محصولاتی که در استعلام قیمت لوله و اتصالات مدنظر قرار می‌گیرد، لوله پلی اتیلن است. این لوله همانطور که از نامش مشخص است، از پلی اتیلن تشکیل شده است. این ماده بسیار مقاوم است و در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاومت بالایی دارد. باتوجه به این مسئله، پلی اتیلن مورد توجه کسانی قرار دارد که به دنبال محصولی با طول عمر بسیار بالا هستند. در زمان خرید این لوله باید مطمئن شوید که از متریال باکیفیت در آن استفاده شده است.

لوله کاروگیت چه کاربردی دارد؟

یکی از پرمصرف‌ترین لوله‌هایی که در سیستم فاضلاب و زه‌کشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، لوله کاروگیت است. این لوله در برابر اسیدها و گازهایی که ممکن است در اثر انتقال فاضلاب و زه‌کشی تولید شود، مقاومت بالایی دارد و همین امر باعث شده است که به یک محصول ایده‌آل تبدیل شود. کاروگیت در سیستم جمع‌آوری آب‌‌های سطحی، فاضلاب‌های شهری و دریچه‌های دسترسی نیز به‌کار برده می‌شود. این لوله در ابعاد متفاوتی تولید می‌شود و در هر پروژه باید باتوجه به نیازهای خاص آن پروژه مورد استفاده قرار گیرد. قیمت لوله و اتصالات کاروگیت متفاوت است و شما باید به یک تولیدکننده معتبر مراجعه کنید.

لوله سفید در کدام صنایع استفاده می‌شود؟

صنایع ساختمان‌سازی از جمله بیمارستان‌ها، ساختمان‌های مسکونی، هتل‌ها، مجتمع‌های تجاری و اداری و موارد دیگر برای انتقال آب، فاضلاب و سیالات دیگر از لوله سفید استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث شده است استفاده از این لوله مورد توجه قرار گیرد، قدرت بالای آن در جلوگیری از تجمع جلبک و خزه درون لوله است. این لوله مقاومت بسیار زیادی در برابر مواد شیمیایی و اسیدی دارد و همین امر آن را به یک محصول مناسب با طول عمر بالا تبدیل کرده است. همچنین، لوله‌های سفید ظاهر بسیار زیبا و یکدستی دارند.

لوله پنج لایه چیست؟

لوله پنج لایه محصولی است که از ترکیب فلز و پلیمر تشکیل شده است و مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد خورنده دارد. به‌طور متوسط، این لوله‌ها 50 سال عمر می‌کنند و می‌توانند تا دمای 95 درجه سانتی‌گراد را تحمل کنند. برای اتصال این لوله باید از چسب‌های حرارتی مخصوص استفاده شود و اتصال آن نیاز به تخصص دارد. مقاومت بالای این لوله در برابر زلزله و ارتعاشات مسئله دیگری است که باعث شده است این محصول به یک محصول ارزشمند تبدیل شود. همچنین، اکسیژن به ساختار درونی لوله نفوذ نمی‌کند و در نتیجه، لوله پوسیده نمی‌شود. قیمت لوله و اتصالات پنج لایه در بازار متفاوت است.

قیمت لوله و اتصالات به چه عواملی بستگی دارد؟

به‌طور کلی، باتوجه به این مسئله که درخواست زیادی برای خرید لوله در بازار وجود دارد، قیمت لوله و اتصالات متفاوت است و می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. به همین دلیل، خریداران باید به عوامل متعددی توجه داشته باشند. بررسی مشخصات فنی، مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید مدنظر قرار گیرد. در واقع، شما ابتدا باید نیازهای پروژه خود را بشناسید و سپس، باتوجه به نیازهای خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. مواردی که بر قیمت لوله و اتصالات اثر می‌گذارند، به شرح زیر هستند:

  • کیفیتکیفیت یکی از مهم‌ترین مواردی است که بر قیمت لوله اثر می‌گذارد. بی‌شک، هر چقدر کیفیت یک محصول بالاتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. البته باید بدانید همواره قیمت بالا به این معنا نیست که کیفیت نیز بالاست. شما باید به مراکز معتبر بروید تا از بازه قیمتی اطمینان داشته باشید.

  • کارآیی: برخی از لوله‌ها کارآیی محدودتری در مقایسه با لوله‌های دیگر دارند. در نتیجه، هر چقدر لوله‌ای که می‌خواهید خریداری کنید، کارآیی بیشتری داشته باشد و مقاومت آن در شرایط سخت بیشتر باشد، به همان اندازه باید هزینه بالاتری پرداخت شود.

  • میزان سفارش: یکی از مواردی که بر قیمت لوله و اتصالات اثر می‌گذارد، میزان سفارش است. زمانی که حجم سفارشات افزایش پیدا می‌کند، فروشنده تخفیفاتی را ارائه می‌دهد که باعث می‌شود شما به راحتی بتوانید قیمت پایین‌تری را برای خرید پرداخت کنید و این مسئله می‌تواند منجر به تخفیفات زیادی در پروژه شود.

  • میزان تقاضا: از جمله مواردی که بر قیمت اثر می‌گذارد، میزان تقاضاست. هر چقدر تقاضا بالاتر باشد، به همان اندازه قیمت بالا می‌رود؛ بنابراین، بهتر است از قبل لوله را دپو کنید و در دورانی که تقاضا زیاد است، خرید نکنید.

ایمالز، فروشگاهی قابل اعتماد برای استعلام قیمت

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد لوله‌های مختلفی که برای انتقال سیالات در ساختمان‌ها به‌کار می‌روند، در اختیار شما قرار دهیم. هر یک از این اتصالات دارای ویژگی‌های خاصی هستند و باید باتوجه به نیازهای پروژه، پس از بررسی شرایط انتخاب شوند. سایت ایمالز سایت معتبری است که فروشندگان زیادی در آنجا پایگاه دارند و لوله و اتصالات را عرضه می‌کنند. شما می‌توانید برای استعلام قیمت لوله و اتصالات به ایمالز بروید و فروشندگان معتبر را مشاهده کنید. سپس، می‌توانید وارد هر یک از این فروشگاه‌ها شوید و محصولی را که نیاز دارید، مشاهده کنید.