همسرانی که از رابطه جنسی‌شان راضی هستند، به‌خوبی می‌‌دانند که این رابطه فراتر از آمیزش جنسی صرف است. پژوهش‌ها هم نشان می‌‌دهند که زوج‌های خوشبخت دست‌کم هفته‌ای یک‌بار با یکدیگر برای برقراری ارتباط جنسی خلوت می‌کنند. رابطه جنسی سالم رابطه‌ای است کاملا دو طرفه، برای ارضای جنسی و عاطفی اما برای داشتن رابطه جنسی عالی باید نکاتی را رعایت کرد که در این مقاله می‌گوییم.

نحوه داشتن رابطه عالی و افزایش لذت از زندگی زناشویی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 نظم و تداوم این رابطه شاید همیشه ضامن خوشی و خوشنودی دو فرد دخیل در آن نباشد اما بیش‌ از هر چیز، نشانه بارز صمیمیت و سلامت کاملش است. بنابراین برای داشتن رابطه جنسی عالی باید چه نکاتی را رعایت کنید؟ در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد، پس همراهمان بمانید.

 

راهکارهایی برای رابطه جنسی سالم

نیاز افراد به رابطه، تماس و صمیمیت متفاوت است. با وجود این، برای داشتن رابطه جنسی عالی چند نکته را باید رعایت کنید.

در حقیقت رابطه جنسی سالم رابطه‌ای است کاملا دو طرفه، برای ارضای جنسی و عاطفی. در این رابطه، هر دو طرف باید مورد احترام واقع شوند و با رضایت کامل از آن لذت ببرند. احترام، اعتماد و مراقبت ستون‌های سه‌گانه رابطه‌اند. افراد در چنین رابطه‌ای می‌‌توانند در کمال امنیت، درباره نیازهایشان صحبت کنند.

به بیان دیگر، این تعامل بده‌وبستانی است باز، بر اساس رضایت متقابل، با تمرکز بر کام‌جویی و دو طرف در آن احساس ارزشمند بودن و امنیت دارند. رابطه خوب و سالم شامل رابطه چشمی‌، کلامی‌، جسمی‌ (هم‌آغوشی و نوازش) و جنسی است که دو طرف را در مسیر برآوردن نیاز یاری می‌‌کند. رابطه سالم خودخواهانه نیست و دو طرف هم از لحاظ عاطفی و هم از نظر جنسی، به اوج می‌‌رسند و احساس کامل‌شدن دارند. چنین رابطه‌ای، بسیار خوشایند و اغواگر و صمیمانه است و هر دو در آن آسوده‌خاطرند.

هردو فرد باید بتوانند بدون ترس از قضاوت‌شدن، گرایش و خیال‌پردازی جنسی‌ خود را بازگو کنند. در آمیزش نمی‌‌توان سیاهه‌ای از نیازها و خواسته‌ها را مرور کرد. چراکه رابطه جنسی، رابطه‌ای است غریزی که به‌دنبال پیوندی عاطفی و ژرف رخ می‌‌دهد .

چگونه رابطه زناشویی بهتری داشته باشیم؟

نخستین گام برای داشتن رابطه جنسی عالی، از میان برداشتن موانع احتمالی این رابطه در هر دو فرد است. با حل این مشکلات می‌‌توانیم به رابطه‌ای سالم و رضایت‌بخش دست پیدا کنیم. در ادامه به بخشی از این مشکل‌ها و راه حل‌های آن‌ها می‌‌پردازیم.

مشکلات مربوط به آقایان به شرح زیر هستند:

  • اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی: این اختلال پیامد نقص در رسیدن خون به آلت تناسلی است که خود معلول دو عامل است: وزن زیاد و فربهی بیش از حد و چربی خون. عوامل دیگری مانند دیابت، بیماری‌ها قلبی، فشار خون، بیماری ادیسون (نارسایی غدد فوق کلیوی) و سندروم پای بی‌قرار هم می‌‌توانند سبب بروز این مشکل شوند. البته عامل سن‌ و سال هم نباید نادیده گرفت. چراکه با افزایش سن، توان جنسی کاهش می‌‌یابد.
  • رژیم غذایی مناسب، ورزش، نخوردن مشروبات الکلی و استعمال نکردن سیگار و موادمخدر نقش برجسته‌ای در کاهش این اختلال و داشتن رابطه جنسی عالی دارند.  
  • کپسول تادالافیل با نام تجاری سیالیس (Cialis) دارویی است معتبر که سبب شل‌شدن عضلات، رگ‌های خونی، خون‌رسانی بیشتر به آلت تناسلی، کمک به نعوظ و تأخیر در انزال می‌‌شود. قرص سیالیس با افزایش نعوظ (ارکشن)، استقامت جنسی، سایز آلت و لذت جنسی و کاهش سستی پس از نعوظ، به‌عنوان راهکاری جامع برای درمان اختلال‌های جنسی شناخته شده است.
  • تمایل کم جنسی: گاهی تمایل جنسی مردان به‌شدت کم می‌‌شود، به‌‌نحوی که اصلا میلی به رابطه ندارند یا تمایل‌شان به‌قدری کم است که نعوظ کامل رخ نمی‌‌دهد.
  • هورون تستوسترون نقش کلیدی در داشتن رابطه جنسی عالی، ساختن اسپرم و توان باروری دارد و تولید آن در بدن مردان تابع شرایط جسمی‌ و روانی است. مثلا استرس و اضطراب دو عامل ویران‌گر تلقی می‌‌شوند. همچنین سبک زندگی نادرست، فعالیت کم و رژیم غذایی فقیر هم می‌‌توانند سبب‌ساز این مسأله باشند. متأسفانه کاهش میل جنسی در آقایان زنگ خطری است برای بروز بیماری‌های زمینه‌ای مانند پوکی استخوان، دیابت نوع دو و مرگ زودرس.
  • اختلال در ارگاسم: اختلال در ارگاسم یا خارج‌نشدن منی یکی دیگر از مشکلات جنسی مردان است که می‌‌تواند دلایل فراوانی داشته باشد مانند افسردگی، بیماری‌های روانی و آسیب در ناحیه تناسلی.
  • انزال زودرس: انزال‌زودرس یعنی مرد به‌سرعت به ارگاسم و انزال می‌‌رسد و رابطه جنسی تمام می‌‌شود. مردان بسیاری با این مسأله مواجه هستند و تقریبا از هر چهار مرد، یک نفر آن ‌را تجربه می‌‌کند. طبیعی است که طرف مقابل در مدت کم رابطه جنسی نمی‌‌تواند به ارگاسم برسد و نیازش برآورده نمی‌‌شود.

مشکلات خانم‌ها نیز عبارتند از:

  • نرسیدن به اوج لذت جنسی: بیشتر بانوان در روابط جنسی ارگاسم را تجربه نمی‌‌کنند. این موضوع دلایل فراوانی دارد مانند افسردگی، تجربه رابطه ناخوشایند، شناخت ناکافی شریک جنسی از نقاط تحریک و معاشقه اندک.
  • واژینسموس (واژینیسم): انقباض عضلات واژن که همراه با درد شدید است، اختلال جنسی واژینسموس نامیده می‌‌شود. به بیان دیگر به‌محض ورود آلت به واژن، عضلات دچار گرفتگی می‌‌شوند و فرد درد شدیدی را در ناحیه واژن تجربه می‌‌کند (این بیماری تا حدی ناشناخته و سوژه پژوهش محققان است).
  • کم‌شدن میل جنسی: یائسگی، بارداری و انواع مشکلات جنسی، مصرف داروهای ضدافسردگی و اضافه‌وزن سبب کاهش میل جنسی در بانوان می‌‌شوند. برای رفع این مشکل، ژل کاماگرا هم برای بانوان و هم برای آقایان (معادل گیاهی ویاگرا) در بازار موجود است. نوع زنانه این مکمل جنسی (با ترکیبات گیاهی) با افزایش جریان خون در اندام جنسی سبب حساسیت این اندام‌ و تحریک هرچه بیشتر آن می‌‌شود.
  • دیسپارونی که به آمیزش دردناک گفته می‌‌شود و ممکن است به علت خشکی واژن، یبوست، سندروم روده تحریک‌پذیر، عفونت و اندومتریوز ایجاد شود. ژل‌های روان‌کننده نقش برجسته‌ای در رفع این مشکل دارند.

15

 

جمع‌بندی

میل و توان جنسی افراد بسیار متنوع و متفاوت است. پس تمایل کمتر در مقایسه با سایرین، لزوما مشکل محسوب نمی‌‌شود. با وجود این، برای داشتن رابطه جنسی عالی و افزایش میل جنسی روش‌های متعددی وجود دارد. از جمله آن‌ها باید داشتن رژیم غذایی مغذی، ورزش منظم،کاهش اضطراب و تمرکز بر بهبود روابط صمیمانه را نام ببریم.

میل جنسی پایین، تابع مؤلفه‌‌های روان‌شناختی و جسمانی پیچیده‌ای است که کشف آن‌ها می‌‌تواند به درمان مؤثرش کمک کند. کاهش یا افزایش میل جنسی می‌‌تواند نشانه تغییر شرایط سلامتی فرد باشد. پس پیش از استفاده از داروهای مرتبط با افزایش لذت جنسی، مشورت با پزشک را جدی بگیرید.