شاید شما هم در زمان رزرو هتل، اصطلاح هافبرد و فولبرد را شنیده باشید. تعبیر این اصطلاحات مربوط به خدماتی است که در قالب وعده‌های غذای به مهمانان عرضه می‌شوند. هتل‌های فولبرد همه وعده‌های غذایی را برای مهمانان سرو می‌کنند. این هتل‌ها جز هتل‌های نسبتاً گران هستند و برای کسانی که قصد دارند تمام زمان سفر خود را در هتل بگذرانند، مناسب هستند. در مقابل هتل‌های هافبرد با ارائه وعده صبحانه و یک وعده دیگر به‌صورت اختیاری(ناهار یا شام) در رستوران هتل، پذیرای مهمانان هستند. این هتل‌ها هزینه کمتری نسبت هتل‌های فولبرد دارند و مقرون‌ به‌صرفه‌ترند.

هتل کیش فولبرد بهتر است یا هافبرد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

معرفی انواع هتل های هافبرد و فولبرد

تنوع بسیار زیادی در هتل های جزیره کیش وجود دارد که شما می‌توانید با بررسی نیاز، بودجه و سلیقه خود مورد مناسب را رزرو کنید. اگر قصد اقامت در کیش را دارید، می‌توانید براساس برنامه سفر خود و توقعاتی که از مرکز اقامت دارید، هتل‌های فولبرد (full board ) یا هافبرد (half board) کیش را انتخاب کنید. اگر بخواهیم از نظر قیمت هتل‌‌های هافبرد و فولبرد را مقایسه کنیم، بی‌شک قیمت هتل‌های هافبرد به‌دلیل ارائه دو وعده غذایی به مسافران مناسب‌تر است.

 به‌عنوان مثال هتل پالاس کیش یکی از هتل‌های فولبرد این جزیره است و از نظر بحث هزینه اقامت جز هتل‌های گران جزیره کیش محسوب می‌شود. برخی از هتل‌های هافبرد دارای سرویس‌های اضافه نیز هستند که هزینه آن به‌صورت جداگانه محاسبه می‌شود. در ادامه به معرفی  هتل‌های هافبرد و فولبرد جزیره کیش می‌پردازیم:

نام هتل

نوع هتل

هتل پارمیس کیش

هافبرد

هتل پالاس کیش

فولبرد

هتل ترنج کیش

فولبرد

هتل آرامیس پلاس کیش

هافبرد

هتل مارینا پارک کیش

فولبرد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هتل پارمیس کیش

این هتل در سال ۱۳۸۵ با داشتن ۷ طبقه و ۱۶۸ مرکز اقامتی در میدان پردیس کیش افتتاح شد. هتل پارمیس کیش دارای امکانات رفاهی از قبیل استخر، رستوران، سوئیت، پارکینگ، کافی‌شاپ، سالن بیلیارد، سونا و جکوزی و فروشگاه‌های متنوع است. ممکن است شما هم از جمله کسانی باشید که قصد سفر از مشهد به کیش را داشته باشید. در این زمینه باید بگوییم هزینه سفر از مشهد به کیش با هواپیما ۱،۷۵۰،۰۰۰ تومان در اسفند ۱۴۰۲ برآورد شده است.

 اتاق‌های هتل پارمیس در قالب دو تخته، سه تخته رو به جزیره و دریا و سوئیت دو خوابه هستند که امکان رزرو اینترنتی آن‌ها وجود دارد. قیمت اتاق‌های هتل پارمیس کیش از شبی ۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان شروع می‌شود‌. این هتل دارای امکاناتی در قالب هافبرد برای مهمانان است. رستوران هتل پارمیس کیش با ظرفیت ۲۴۰ نفر همه وعده‌های غذایی را به مهمانان عرضه می‌کند. در جدول زیر منوی وعده‌های مختلف این رستوران آورده شده است:

منوی صبحانه

منوی ناهار و شام

کمپوت میوه

ماهی سرخ شده

پنیر، کره، عسل، مربا

پیتزا و انواع برگر

تخم مرغ آب‌پز و نیمرو

انواع کباب

کوکتل و انواع ژامبون

زرشک پلو

انواع املت

باقالی پلو

شیر، چای، آب پرتقال

انواع سوپ

غلات صبحانه با شیر

چلو خورشت قیمه

نان تست، باگت و سنگک

خوراک سوسیس

خوراک لوبیا

مرغ سوخاری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هتل ترنج کیش

این هتل یکی از بهترین هتل های کیش با ناهار و شام محسوب می‌شود و با داشتن ۱۰۰ اتاق روی آب، پذیرای مهمانان عزیز است. هتل ترنج در سال ۱۳۹۴ افتتاح شده و به‌لحاظ معماری خاص خود روی آب، یکی از منحصربه‌فردترین هتل‌های جزیره کیش محسوب می‌شود‌. این هتل دارای امکانات شگفت‌انگیزی نظیر سالن اسپا، استخر، رستوران با ظرفیت ۳۰۰ نفر، پارکینگ و ماشین‌های کوچک برای حمل افراد و اسباب سفر آن‌هاست‌. اتاق‌های هتل ترنج نیز در انواع بسیار متنوع براساس چشم اندازی که دارند، دسته‌بندی می‌شوند. برخی از این اتاق‌ها دارای سرویس هافبرد و برخی دارای سرویس فولبرد هستند.

 از جمله اتاق‌های هتل ترنج می‌توان به اتاق دو تخته، سوئیت دو نفره و سه نفره رویال، اتاق دو تخته رو به دریا و غروب، سوئیت سه نفره رویال رو به دریا و غروب و سوئیت چهار و پنج نفره امپریال هستند. کافه رستوران گلف که در این هتل وجود دارد متنوع‌ترین خوراک‌ها را به مسافران عرضه می‌کند. کافه رستوران هتل ترنج در محیطی دلباز و با منظره دلنشین خلیج فارس پذیرای مسافران است. این رستوران به‌دلیل داشتن شیشه‌هایی که در دور تا دور آن قرار گرفته است، تمام منظره دریا را به رخ مسافران می‌کشد. در جدول زیر خوراک‌های سرو شده در وعده‌های صبحانه، ناهار و شام رستوران هتل ترنج کیش نمایش داده می‌شود.

منوی صبحانه

منوی ناهار و شام

انواع نوشیدنی‌های کافه

خوراک سوسیس

خوراک خرچنگ

اسپرسو

ژامبون و مخلفات

شیشلیک

کاپوچینو

پنه آلفردو

انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم

لاته

نان، پنیر گردو و سبزی

میگو سوخاری و سس

آمریکانو

املت

خوراک مرغ و سیب زمینی

آفوگاتو

نیمرو

استیک گوشت

موکا

انواع نوشیدنی‌های قهوه

کشک بادمجان

قهوه ترک

آب پرتقال، آب هویج، چای و دمنوش‌ها

انواع ماهی سوخاری

آیس تی

انواع کیک‌ها

انواع غذاهای دریایی

آیس چاکلت

دسرهای میوه‌ای

ماکارونی با گوشت

آیس موکا

عدسی

اکبر جوجه، ته چین مرغ و فیله مرغ سوخاری

شیک توت فرنگی، موز، شکلات، بادام زمینی، بیسکوییت

 

 

 

 

 

 

 

 

8هتل آرامیس پلاس کیش

این هتل در سال 1399 در میدان پردیس کیش افتتاح شد. هتل آرامیس پالاس از هتل‌های 5 ستاره کیش است که به‌صورت 14 طبقه بنا شده و دارای 171 اتاق برای پذیرایی از مهمانان است‌. این هتل را می‌توان از جمله هتل‌های نزدیک به ساحل جزیره کیش به‌شمار آورد که کمتر از ۱ کیلومتر با ساحل فاصله دارد. وجود مراکز خرید متعدد از قبیل بازار پردیس، کیش مال، رویا مال و مرکز خرید مروارید در نزدیکی هتل آرامیس پلاس باعث شده که این هتل از نظر موقعیت مکانی بسیار مناسب باشد.

اتاق‌های هتل آرامیس به‌صورت دو تخته جزیره و دریا، سه تخته جزیره و دریا و سوئیت یک خوابه سه نفره جونیور، آماده میزبانی از مهمانان کیش هستند. قیمت اتاق‌های هتل آرامیس از شبی 3،800،000 تومان در اسفند ۱۴۰۲ شروع می‌شود. هتل آرامیس دارای لابی با ظرفیت 300 نفر، رستوران با ظرفیت ۱۰۰ نفر، سالن کنفرانس، آسانسور و سرویس بهداشتی فرنگی است.

این هتل سرویس‌های خود را به‌صورت هافبرد به مشتریان عرضه می‌کند، به ‌همین دلیل گزینه مناسبی برای کسانی است که مایلند در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنند.‌ این هتل رستورانی با فضایی شیک و لوکس  دارد که به‌طرز هنرمندانه‌ای چیده شده‌ است. این هتل دارای منوی صبحانه مفصل و ناهار و شام است. علاوه‌بر این در این هتل امکان سرو غذا در اتاق نیز برای مسافران فراهم است تا برحسب سلیقه یکی از این موارد را انتخاب کنند. در ادامه به معرفی خوراک‌های خوشمزه این رستوران می‌پردازیم:

منوی صبحانه

منوی ناهار و شام

نان جو، نان تست، نان باگت

سالادهای ایتالیایی

املت

مرغ و ماهی سوخاری

نیمرو

انواع پلوهای زعفرانی، باقالی پلو و...

خیار، گوجه و پنیر

انواع خورشت‌های ایرانی

انواع نوشیدنی از قبیل چای، قهوه، آب پرتقال و شیر

غذاهای ایتالیایی از قبیل پیتزا و اسپاگتی

انواع کیک و شیرینی‌های فانتزی

پنه

انواع دسرهای سنتی از قبیل حلوا، پشمک و دسرهای خرمایی

خوراک سس و قارچ

میوه

شیشلیک

عدسی

زرشک پلو

خوراک لوبیا

انواع برگر و ساندویچ

شیک و بستنی

انواع کباب (کوبیده، جوجه و چنجه)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

هتل مارینا پارک کیش

نمای سفید رنگ و منحصربه‌فرد این هتل در بلوار مرجان کیش خودنمایی می‌کند. هتل مرجان، یکی از بهترین هتل‌های ۵ ستاره کیش است که به‌صورت ۲ طبقه بنا شده و دارای چشم انداز دلنشینی رو به ساحل مرجان کیش است‌. در این هتل ۱۸۶ اتاق در قالب یک تخته استاندارد، دو تخته دبل روبه پارک، دو تخته توئین روبه پارک و دریا، سوئیت جونیور یک خوابه و دو خوابه و سوئیت رویال شش نفره هستند. قیمت اتاق‌های هتل مارینا پارک کیش از شبی ۶،۰۹۵،۰۰۰ تومان شروع می‌شود‌.

 این هتل دارای امکانات لوکسی از قبیل استخر، رستوران با ظرفیت ۲۰۰ نفر، پارکینگ با ظرفیت ۱۰۰ خودرو به‌صورت رایگان، ترانسفر فروگاهی، انواع فروشگاه‌ها، سونا و جکوزی، کافی‌شاپ و سالم بدنسازی اشاره کرد. در این هتل امکان اجاره خودروهای خارجی لوکس برای مهمانان وجود دارد. نمای بیرونی هتل مارینا پارک مزین به آب‌نماها و طبیعت ساحلی بسیار زیبایی است که خستگی سفر را از تن شما بیرون می‌کند.

همانطور که گفته شد، هتل مارینا پارک از جمله هتل‌های فولبرد این جزیره محسوب می‌شود و همه وعده‌های صبحانه، ناهار و شام را برای مهمانان سرو می‌کند. رستوران‌های لوتوس و گل کاغذی هتل مارینا پارک در فضایی کاملاً بهداشتی به‌صورت سلف سرویس آماده ارائه خدمات به مسافران است. این رستوران دارای منوی بسیار متنوعی است که در جدول زیر به آن اشاره می‌کنیم:

منوی صبحانه

منوی ناهار و شام

اسنک ژامبون

پلو زعفرانی

خوراک لوبیا

انواع کباب کوبیده، برگ، جوجه

انواع املت

انواع سالاد، سبزیجات و سس‌ها

نیمرو

مرغ ، میگو و قارچ سوخاری

آب پرتقال، چای، قهوه، شیر

لازانیا

نان، پنیر، کره و مربا

انواع پیتزا، پنه و سالادهای ایتالیایی

ژامبون مرغ

ته چین و خوراک گوشت

سیب زمینی سرخ شده

انواع غذاهای دریایی

انواع شیرینی و کیک

اسپاگتی و پاستا