انواع قطارهای بن ریل را بشناسید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

زمانی‌که برای سفر آماده می‌شوید، باید پیش از هر چیز وسیله سفر به مقصد را انتخاب کنید. اغلب ما دوست داریم سفری ارزان و درعین‌حال باکیفیت را تجربه کنیم؛ به‌‌همین‌خاطر است که قطار انتخابی مطلوب و ایده‌آل به‌حساب می‌آید. با خرید بلیط قطار، با پرداخت حداقل هزینه به امکانات متعددی دسترسی خواهید داشت. در سیستم راه‌آهن کشور ما، چندین شرکت معتبر فعالیت می‌کنند که برای انتخاب بهترین بلیط قطار باید آن‌ها را بشناسید. هر یک از این شرکت‌ها قطارهای خاصی را در اختیار دارند. یکی از معروف‌ترین شرکت‌ها که حتما نام آن را به‌دفعات شنیده‌اید، شرکت قطار بن ریل است.

 

معرفی شرکت حمل‌ونقل ریلی بن ریل

شرکت حمل‌ونقل ریلی بن ریل یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین شرکت‌های فعال در ناوگان ریلی کشور است. این شرکت فعالیت خود را در سال ۱۳۷۱ آغاز کرده و از همان سال به‌عنوان یکی از برترین‌ها شناخته می‌شود. شرکت بن ریل در‌حقیقت با نام «راه‌آهن شرقی بنیاد» به‌ثبت رسیده است؛ اما این روزها عموم مردم آن را با نام بن ریل می‌شناسند. در ابتدای راه، بن ریل قصد داشت تا ۸۰ درصد در پروژه راه‌اندازی قطارهای سریع‌السیر تهران-مشهد فعالیت داشته باشد که این موضوع به‌‍حقیقت پیوست و در سال ۱۳۷۳، قطارهای این مسیر فعالیت خود را با تکیه بر نام بن ریل آغاز کردند؛ به‌این‌ترتیب، خرید بلیط قطار سریع‌السیر تهران-مشهد آغاز شد و تحولی را در این حوزه به‌وجود آورد.

در‌حال‌حاضر، شرکت بن ریل تعداد زیادی واگن در اختیار دارد و بهترین خدمات را به مسافران خود ارائه می‌کند. ویژگی مثبت قطارهای این مجموعه این است که اغلب، واگن‌های نو و باکیفیتی دارند. به‌همین‌خاطر ،می‌توان با خیال راحت با این قطارها سفر کرد. در میان علاقه‌مندان به سفر با قطار، شرکت بن ریل چنان معتبر است که نیازی به معرفی ندارد. اگر قصد دارید سفر با قطار را امتحان کنید، انواع قطار بن ریل را در ادامه معرفی می‌کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

معرفی انواع قطارهای شرکت بن ریل

شرکت بن ریل چندین قطار مختلف با خدمات و امکانات گوناگون را ارائه می‌کند تا مسافران بتوانند بر‌اساس بودجه، شرایط و سلیقه خود بهترین انتخاب‌ها را داشته باشند. این مجموعه فعالیت خود را با ۱۰ واگن آغاز کرد و این روزها بیش از ۱۰۰ واگن را در اختیار دارد. انواع قطارهای مجموعه بن ریل را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

2

قطار سروش

معروف‌ترین قطار شرکت بن ریل، قطار سروش است که در مسیر قطار تهران مشهد و همچنین قم-مشهد فعالیت دارد. این قطار در‌حقیقت یکی از باکیفیت‌ترین قطارهایی است که می‌توانید با آن سفر کنید. در کوپه‌های ۴تخته این قطار، انواع مختلفی از امکانات قابل‌توجه ارائه می‌شوند که در‌مجموع سفری آرام را به شما هدیه می‌دهند. مهمانداران قطار سروش پرسنل آموزش‌دیده و مجربی هستند که به بهترین شکل از شما پذیرایی می‌کنند. در هر واگن از قطار سروش، ماکروویو، یخچال و آبسردکن قرار داده شده‌ است. همچنین در هر کوپه دو نمایشگر برای سرگرم‌شدن در طول مسیر وجود دارد. چنان‌چه نیاز به دریافت خدمات خاصی داشتید، می‌توانید از سرویس احضار مهماندار استفاده کنید.

قطار غزال بنیاد VIP

از دیگر قطارهای بن ریل، می‌توان قطار غزال را نام برد. این قطارها در دسته قطارهای چهار‌ستاره قرار می‌گیرند و از بالاترین سطح امکانات بهره‌مند هستند. در مسیرهایی مثل مشهد-تهران، زنجان-مشهد، تهران-کرمان و تهران-بندرعباس، می‌توانید از قطار غزال بن ریل استفاده کنید. توجه داشته باشید که قیمت بلیط قطار غزال VIP گران‌تر از قطارهای معمولی است و امکانات و خدمات بیشتری نیز به شما ارائه خواهد شد.

قطار پرستو

این روزها نام قطار پرستو را در میان انواع قطار بن ریل نمی‌شنویم و آن هم به‌دلیل تغییر نام قطار پرستو به قطار «کرخه» است. عمدتا این قطارها در مسیرهای جنوبی و به‌خصوص استان خوزستان فعالیت دارند. به‌عنوان مثال، برای خرید بلیط قطار اهواز-مشهد، تهران-خرمشهر، اهواز-تهران و … می‌توانید قطارهای کرخه را رزرو کنید. این قطارها نیز چهار‌ستاره هستند و بهترین امکانات را در اختیارتان قرار می‌دهند.

قطار پارسی

قطار پارسی یکی از آن قطارهایی است که اغلب ما با نام شرکت ریلی رجا می‌شناسیم. این در‌حالی است که شرکت بن ریل نیز ارائه‌دهنده قطار پارسی است و می‌توانید خرید بلیط قطار پارسی بن ریل را نیز انجام دهید. این قطارها در دو نوع ۴تخته و ۶تخته وجود دارند. برای آن‌که به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشید، قطار چهار‌ستاره انتخاب بهتری است؛ درحالی‌که برای داشتن سفر اقتصادی و ارزان‌قیمت می‌توانید قطارهای ۶تخته را انتخاب کنید. قطار پارسی از‌نظر ارائه امکانات و جلب رضایت مسافران، یکی از بهترین قطارها در سیستم حمل‌ونقل ریلی ایران است.

قطار ایران بن ریل

یکی از جدیدترین انواع قطار بن ریل، قطار ایران است که از ابتدای سال ۱۴۰۲ وارد سیستم شده است. این قطار در دسته قطارهای پنج‌ستاره قرار می‌گیرد و امکانات کم‌نظیری را ارائه می‌دهد. بلیط قطار ایران در دو کلاس عادی و ویژه ارائه می‌شود. قیمت بلیط قطار کلاس ویژه بیشتر است و خدمات بیشتری نیز در آن ارائه خواهد شد. البته این تفاوت بیشتر در غذای اصلی به‌چشم می‌آید و در سایر خدمات تفاوت چندانی دیده نمی‌شود. این قطار را می‌توان یکی از لوکس‌ترین قطارهای حالحاضر دانست.

3

فلای تودی؛ مرجع خرید بلیط قطار بن ریل

پلتفرم فلای تودی پس از سال‌ها ارائه خدمات در حوزه فروش آنلاین بلیط هواپیما و رزرو آنلاین هتل، اکنون پیش فروش بلیط قطار را نیز به خدمات خود افزوده است؛ از‌این‌رو، برای خرید بلیط می‌توانید به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کرده و از فرصت پیش فروش قطار بهره‌مند شوید. خوشبختانه در این زمینه هم فلای تودی نهایت انصاف را به‌خرج داده و کمترین قیمت بلیط قطار را ارائه می‌کند. در یک کلام، می‌توان گفت این پلتفرم شما را از مراجعه به هر مرجع دیگری برای دریافت خدمات مسافرتی بی‌نیاز خواهد کرد. کافیست یک بار با فلای تودی همراه شوید تا لذت‌بخش‌ترین سفر زندگی‌تان را تجربه کنید.