کم کردن هزینه برق با کدام نوع لامپ امکان پذیر است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

در عصر امروز و با توجه به افزایش هزینه‌های برق مصرفی، روش‌های کاهش مصرف برق مورد توجه بسیاری از خانواده‌ها قرار گرفته‌اند. لامپ‌ها عضو جدایی ناپذیر روشنایی منازل، محیط‌های کاری و فضاهای باز هستند و تأثیر بسیار زیادی در هزینه برق مصرفی دارند. امروزه لامپ کم مصرف جایگزین لامپ‌های معمولی و رشته‌ای موجود در بازار شده‌اند، اما همین لامپ ‌های کم مصرف نیز خود انواع بسیار مختلفی دارند. اگر می‌خواهید بدانید که کم کردن هزینه برق با کدام نوع لامپ امکان پذیر است تا انتها با ما همراه باشید.

 

بهترین لامپ‌های کم مصرف برای مصارف خانگی و تجاری

لامپ‌های کم مصرف 8 برابر بیشتر از لامپ‌های رشته‌ای و معمولی طول عمر دارند و از این لحاظ گزینه‌ای اقتصادی به شمار می‌آیند. مصرف انرژی این لامپ‌ها نیز 5 برابر کمتر از سایر لامپ‌ها است. علاوه بر این لامپ‌های کم مصرف موجود در بازار گرمای بسیار کمتری ایجاد می‌کنند. انتخاب میان لامپ‌های کم مصرف موجود در بازار کار مشکلی است؛ مخصوصاً اگر با انواع لامپ کم مصرف و ویژگی‌های آن آشنایی نداشته باشید.

  • لامپ‌های فلورسنت؛ نسل جدید لامپ‌های کم مصرف

در سال‌های 1900 تا 1980 یکی از بهترین و کم مصرف‌ترین نسل از لامپ‌ها به نام لامپ‌های فلورسنت وارد بازار شدند. این لامپ‌ها حاوی بخار جیوه کم فشار و پوششی داخلی از مواد فلورسانس هستند و به کمک آنها نور مرئی تولید می‌کنند. این لامپ‌ها به دلیل بهره نوری بالا و تنوع رنگی زیاد، یکی از اقتصادی‌ترین گزینه‌ها برای تأمین روشنایی در محیط‌های مختلف است.

این لامپ‌ها به دلیل داشتن بهره نوری بالا و رنگ نور مناسب یکی از اقتصادی‌ترین لامپ‌ها برای تأمین روشنایی در محیط‌های مختلف است. لامپ‌های فلورسنت به شکل مهتابی تولید شده و طول عمر آنها 10 تا 20 برابر لامپ‌های رشته‌ای است. نوردهی این لامپ‌ها نیز بین 6 هزار تا 15 هزار ساعت تخمین زده شده است. البته لامپ‌های فلورسنت به دلیل دارا بودن این مزایا، از سایر لامپ‌های رشته‌ای یا کم مصرف گران قیمت‌تر هستند.

نسل جدید لامپ‌های فلورسنت امروزه به نام تیوپ شناخته می‌شوند. این تیوپ‌ها LED بوده و جایگزینی برای مهتابی های فلورسنت است.

  • لامپ‌های کم مصرف؛ قدیمی‌ترین لامپ‌های موجود در بازار

بسیاری از افراد با شنیدن نام لامپ‌های کم مصرف به یاد همان لامپ‌های کم مصرف قدیمی می‌افتند. این لامپ‌ها به دلیل قیمت مناسب خود، از جمله پر فروش‌ترین لامپ‌های کم مصرف موجود در بازار هستند. این لامپ‌ها کیفیت بسیار بالایی دارند و نور یکنواختی تولید می‌کنند.

طول عمر لامپ‌های کم مصرف به صورت میانگین 8000 ساعت است. این لامپ‌ها در آخرین روزهای عمر خود نور کمتری تولید کرده و کدر می‌شوند. این لامپ‌ها حاوی جیوه و فسفر هستند و در صورت شکسته شدن می‌توانند آسیب‌هایی را در تماس با پوست ایجاد کنند. لامپ ‌های کم مصرف 25 تا 35 درصد انرژی کمتری نسبت به لامپ‌های معمولی مصرف می‌کنند و در مقایسه با آنها قیمت بیشتری دارند، اما قیمت آنها در مقایسه با سایر لامپ‌های کم مصرف، کمتر است.

  • ال ای دی؛ مناسب‌ترین لامپ برای استفاده در مکان‌های مختلف

یکی از بهترین لامپ‌های کم مصرفی که می‌توانید برای تأمین روشنایی محیط‌های مختلف خریداری کنید، لامپ‌های ال ای دی هستند. این لامپ‌ها دارای دیودهای ساطع کننده نور هستند و جریان برق تنها از یک سمت آنها عبور می‌کند. این دیودهای نوری از مواد غیر رسانا ساخته شده‌اند و نوری یکنواخت و شفاف تولید می‌کنند.

لامپ‌های ال ای دی طول عمری بالغ بر 50 هزار ساعت دارند؛ به همین دلیل می‌توان گفت این لامپ‌ها همیشگی هستند و می‌توانید با یک بار خرید تا سالیان دراز از نور آنها بهره بگیرید. از طرفی بدنه این لامپ‌ها بسیار مقاوم است و در برابر ضربات ناگهانی یا سایر آسیب‌ها، دچار شکستگی یا خرابی نمی‌شود.

لامپ‌های ال ای دی تا آخرین لحظه از عمر خود همچنان نور یکنواخت و شفاف تولید می‌کنند و بر خلاف لامپ‌های کم مصرف معمولی، کدر نمی‌شوند. این لامپ‌ها از نظر ایمنی نیز بالاتر از سایر لامپ‌ها هستند و هیچ نور ماوراء بنفشی تولید نمی‌کنند. لامپ‌های ال ای دی 75 درصد کمتر از لامپ‌های رشته‌ای انرژی مصرف می‌کنند و در عین حال قیمت بالاتری هم دارند.

12

  • لامپ‌های فیلامنتی؛ نوستالژی‌ترین لامپ کم مصرف

لامپ‌های فیلامنتی که به لامپ‌های رشته‌‌ای کربنی یا ادیسونی نیز معروف هستند، از دیگر انواع لامپ‌های کم مصرف بوده که در اغلب موارد در لوسترها و چراغ‌های تزئینی به کار می‌روند. ظاهر این لامپ‌ها به لامپ‌های رشته‌ای قدیمی شباهت زیادی دارد؛ به همین دلیل حس نوستالژیکی به افراد منتقل می‌کنند.

این لامپ‌ها مصرف انرژی الکتریکی را تا 90 درصد کاهش می‌دهند و تأثیر بسیار زیادی در کاهش هزینه برق مصرفی دارند. لامپ‌های فیلامنتی با استفاده از فناوری SMD تولید می‌شوند و در حدود 30 هزار ساعت طول عمر و روشنایی دارند. این لامپ‌ها بهره نوری زیادی دارند و در مقابل گرمای زیادی تولید نمی‌کنند. این لامپ‌ها به دلیل داشتن ظاهر شیک و زیبا قیمت بالاتری هم نسبت به لامپ‌های ال ای دی و فلورسنتی دارند.

13

خرید انواع لامپ کم مصرف با قیمت مناسب از فروشگاه هدایت گستر

حال که متوجه شدید کم کردن هزینه برق با کدام نوع لامپ امکان پذیر است، باید فروشگاهی مطمئن و تخصصی را برای خرید انواع لامپ انتخاب کنید تا خیالتان از کیفیت لامپ راحت باشد. فروشگاه اینترنتی هدایت گستر hedayatgostar.com با داشتن سابقه‌ای طولانی در زمینه فروش انواع لامپ‌های کم مصرف، بهترین انتخاب برای خرید است.

این مجموعه خدمات بسیار گسترده‌ای را برای مشتریان خود فراهم کرده است که از جمله آنها می‌توان به ارسال محصولات به سرتاسر کشور و خدمات مشاوره‌ای رایگان اشاره کرد. شما عزیزان می‌توانید در هر نقطه از میهن عزیزمان که هستید، لامپ‌های کم مصرف مورد نیاز خود را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید.