راهنمای خرید بهترین مانیتور برای ps5
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

اگر می‌خواهید بهترین تجربه گیمینگ را با PS4 داشته باشید، به یک مانیتور مخصوص احتیاج دارید. با استفاده از بهترین مانیتور برای PS5 می‌توانید بازی‌ها را با هیجان بیشتری انجام دهید. در این مقاله، ویژگی‌های مانیتورهای مخصوص گیمینگ را معرفی می‌کنیم و روش خرید مانیتور قسطی را توضیح می‌دهیم. شما می‌توانید با ثبت‌نام در سایت‌های اعتباری انواع مانیتور و PS5 را قسطی بخرید.

مانیتور مناسب برای PS5

مهم‌ترین نکته در خرید بهترین مانیتور برای PS5 این است که مانیتور شما باید با ویژگی‌های PS5 هماهنگ باشد. کنسول پلی‌استیشن ۵ از بازی‌های 4K با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پهنای باند HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند. بنابراین، مانیتورهای 4K با پهنای باند HDMI 2.1 برای پلی‌استیشن ۵ مناسب هستند و از همه قابلیت‌های کنسول پشتیبانی می‌کنند. 

به‌علاوه، شما باید مانیتوری را انتخاب کنید که بتواند حرکت‌ها را مدیریت کند و اثر محوی یا رد تاری اشیای متحرک را به حداقل برساند. اندازه مانیتور هم هنگام خرید مهم است. شما باید دستگاهی را بخرید که از پلی‌استیشن ۵ پشتیبانی کند. مثلا، مانیتور اولترا واید برای PS5 مناسب نیست، چون پلی‌استیشن ۵ از این دستگاه پشتیبانی نمی‌کند و شما هنگام بازی نوارهای مشکی را در کناره‌های تصویر می‌بینید. در ادامه، بهترین مانیتور برای پلی‌استیشن ۵ را معرفی می‌کنیم.

معرفی بهترین مانیتور برای PS5

برندهای ال جی، بنکیو، سامسونگ، سونی و ایسوس باکیفیت‌ترین مانیتورها را تولید می‌کنند. شما می‌توانید با توجه به بودجه خودتان یکی از این برندها را انتخاب کنید. در ادامه، چند مدل از بهترین مانیتورها برای پلی‌استیشن ۵ را معرفی می‌کنیم.

مانیتور سونی مدل Inzone M9

این مانیتور یکی از محصولات فوق‌العاده برای گیمینگ است و پنل نمایشگر ۲۷ اینچی 4K پیشرفته کار می‌کند. طراحی ظاهری دستگاه با الهام از پلی‌استیشن ۵ انجام شده است و جذابیت خاصی دارد. همچنین، مانیتور Inzone M9 پورت‌های زیادی دارد و شما می‌توانید آن را به دستگاه‌های مختلفی مثل کامپیوتر، پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری X/S وصل کنید. دو پورت HDMI 2.1، یک پورت USB-B، یک پورت USB-C، سه پورت USB-A و یک پورت DisplayPort انواع درگاه‌های دستگاه هستند. بعضی از قابلیت‌های مانیتور سونی به‌طور اختصاصی برای PS5 هستند. مثلا شما می‌توانید بین حالت‌های سینما و گیم انتخاب کنید. تنظیمات HDR هم حین بوت‌ شدن کنسول، به‌طور خودکار بهینه‌سازی می‌شوند. بنابراین، برای جابه‌جایی بین حالت‌های پی سی و کنسول، لازم نیست تنظیمات خاصی را انجام دهید.

مانیتور گیمینگ ایسوس مدل TUF VG27AQ

این دستگاه مناسب کسانی است که می‌خواهند مانیتوری اقتصادی و به‌صرفه بخرند. ظاهر مانیتور معمولی است، ولی قابلیت‌های مختلفی دارد و با سرعت بالایی کار می‌کند. نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز، نرخ پاسخ ۱ میلی‌ثانیه و قابلیت سازگاری با G-Sync و Free-Sync از جمله مشخصات این مانیتور هستند. 

همچنین، مانیتور ایسوس از فناوری خاصی برای کم کردن تاری تصویر حین حرکت استفاده می‌کند. بنابراین، شما بهترین و شفاف‌ترین تصاویر را در این مانیتور تماشا می‌کنید. این دستگاه از فرمت HDR10 پشتیبانی می‌کند و رزولوشن ۱۴۴۰ دارد. در مجموع، می‌توان گفت که مانیتور گیمینگ ایسوس مدل TUF VG27AQ یکی از بهترین مانیتورها برای PS5 است و کیفیت بالایی در تصویر و سرعت دارد.

مانیتور BenQ EW3270U

مانیتور BenQ از قابلیت 4K پشتیبانی می‌کند و می‌تواند ورودی HDR را پردازش کند. به‌علاوه، این مانیتور مجهز به پنل VA است و از نسبت کنتراست خیره‌کننده ۳۰۰۰ به ۱ و رنگ‌های بی‌نظیر پشتیبانی می‌کند. ویژگی‌های خاص مانیتور BenQ، رزولوشن ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل و کیفیت فوق‌العاده تصویر هستند. همچنین، این محصول دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است و به خوبی با پلی‌استیشن ۵ هماهنگ می‌شود.

مانیتور Corsair Xeneon 27QHD240

این مانیتور با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز کار می‌کند و مجهز به پنل OLED ال جی است. پورت‌های زیاد، رزولوشن ۱۴۴۰ پیکسل و کیفیت 4K بعدی از ویژگی‌های این دستگاه هستند. شما می‌توانید این مانیتور را به PS5، کامپیوتر، سوئیچ و استیم دک وصل کنید. مانیتور Corsair از کیفیت HDR پشتیبانی می‌کند و کنتراست و رنگ‌های زیبایی تولید می‌کند. بنابراین با خرید این مانیتور می‌توانید بازی‌ها را با هیجان بیشتری تجربه کنید.

مانیتور Philips Momentum 5000 27M1F5800

مانیتور برند فیلیپس یکی از بهترین مانیتورها برای PS5 است و پنل Nano IPS دارد. این مانیتور مخصوص PS5 ساخته شده است و یک مانیتور 4K است. پورت‌های دستگاه شامل  دو پورت HDMI 2.1 و دو پورت 1.4 DisplayPort، یک پورت USB آپ استریم، چهار پورت USB 3.2 نسل 1 و یک کانکشن صوتی 3.5 میلی‌متری هستند. همچنین، مانیتور فیلیپس مجهز به فناوری Adaptive Sync است و تصاویر و فیلم‌های بازی را با سرعت فوق‌العاده‌ای اجرا می‌کند.

مانیتور ASUS ROG Strix XG27UQ

مانیتور ایسوس ASUS ROG Strix XG27UQ ویژگی‌های مناسب پلی‌استیشن ۵ را دارد و با قیمت مناسبی به فروش می‌رسد. این مانیتور از نوع 4K است و بهترین امکانات را دارد. از جمله این امکانات می‌توان به نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و زمان واکنش ۱ میلی‌ثانیه اشاره کرد. همچنین، مانیتور ایسوس یک پورت HDMI 2.0 دارد و با نرخ ۶۰ هرتز برای PS5 کار می‌کند. طبق نظر متخصصان، این محصول از برند ایسوس، نمره بالایی در تصویر، نورپردازی و جزئیات می‌گیرد.

مانیتور Samsung Odyssey Neo G8 S32BG85

اگر می‌خواهید مانیتور شما از برند سامسونگ باشد، قطعا مانیتور Samsung Odyssey Neo G8 S32BG85 بهترین انتخاب است. رزولوشن دستگاه 4K است و تصاویر بسیار واضحی تولید می‌کند. نرخ نوسازی مانیتور سامسونگ ۱۲۰ هرتز است و از پهنای باند HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند. این مانیتور مجهز به فناوری VRR است و تاری و محو شدگی تصویر را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. همچنین، نمایشگر پیشرفته سامسونگ می‌تواند رنگ‌های مشکی متفاوت و عمیقی تولید کند و با فناوری Mini LED کنتراست صحنه‌های تاریک را بهبود می‌دهد.

نحوه خرید مانیتور قسطی

اگر پلی‌استیشن و مانیتور مناسب ندارید، می‌توانید برای خرید ps5 قسطی و خرید اقساطی مانیتور در سایت‌های اعتباری ثبت‌نام کنید. سایت‌های زیادی در خصوص فروش قسطی انواع مانیتور و پلی‌استیشن فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید با شماره تلفن همراه در این سایت‌ها ثبت‌نام کنید و اعتبار بگیرید. مدارک لازم برای خرید اقساطی، مدارک شناسایی و چک صیادی هستند. همچنین، برای شروع خرید قسطی با چک، فعالیت بانکی و سابقه مالی شما بررسی می‌شود. اگر چک برگشتی و قسط پرداخت‌نشده نداشته باشید، اعتبار به حساب شما افزوده می‌شود و می‌توانید خرید اقساطی مانیتور و PS5 را شروع کنید.