ثروتمندترین افراد ایرانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

نقطه اشتراک همه ثروتمندان ایرانی و دلیل موفقیتشان چه بوده ؟

امروزه در بسیاری از کشور های جهان ،ایرانیان به ثروت و هوش بالای خود در تجارت و بیزینس شهرت دارند.بیش از هزار ایرانی ثروتمند در سرتاسر جهان حتی در ایران وجود دارد که دارای کسب و کار های بسیار مشهور و شناخته شد‌ه‌ای هستند که در ادامه این مطلب میخواهیم با نام و شغل برخی از این افراد آشنا شویم و مسیر موفقیت آنهارا بررسی کنیم تا به نقطه مشترک تمامی این افراد برسیم.

 

۱ - اسدالله عسگراولای (تاجر)

در ابتدای لیست ثروتمندان ایرانی نام اسدالله عسگراولادی همواره به چشم میخورد.مردی با دارایی خالص بیش از ۱۱ میلیارد دلار یکی از ثروتمندترین افراد ایران به شمار می‌آید.وی زاده ۱۵ اسفندماه ۱۳۱۲ در شهر تهران می‌باشد و ثروت خود را مدیون تجارت ، صادرات و وادرات است.او بزرگترین فرد ایرانی در زمینه صادرات خشکبار به سرتاسر جهان بود و این فعالیت را در زمینه شرکتی به نام حساس دنبال میکرد.او به سلطان پسته و زیره در امر صادرات شهرت داشت هرچند که بسیاری از کالاهای دیگر را نیز صادر و وارد میکرد و عضو اتاق بازرگانی ایران و در دوره‌ای رییس اتاق بازرگانی ایران و چین بود.وی در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ چشم بر جهان گشود.

۲ - خانواده قرمزیان

خانواده قرمزیان خانواده‌آی یهودی تبار هستند که به یکی از ثروتمندترین خانواده های ایرانی شهرت دارند.پدر این خانواده یعقوب قرمزیان از صادرکنندگان بزرگ فرش و جزو تاجران موفق در این زمینه بوده است.

این خانواده در سال ۱۹۴۰ از ایران به کانادا مهاجرت کردند و از طریق ثروت بدست آمده از صادرات فرش دست به بیزینس ها دیگر مانند خرید و فروش املاک و همچنین ساخت مراکز تجاری بسیار با کیفیت در کانادا و آمریکا زدند که می‌توان به West Edmonton Mall و Mall of America اشاره کرد.پدر خانواده یعنی یعقوب قرمزیان در سال ۲۰۰۰ از دنیا رفت اما فرزندان او یعنی اسکندر ، نادر ، رافائل و بهمن همچنان در این تجارت مشغول می‌باشند.

8

۳ - احد عظیم زاده ( تاجر فرش )

یکی دیگر از افراد موفق و ثروتمند ایران احد عظیم زاده است که به پدر فرش ایران نیز ملقب شهرت دارد که در سال ۱۳۳۶ در روستای اسفنجان در نزدیکی شهر تبریز چشم به جان گشود.

شرایط سخت اقتصادی و نبود پدر را به دوش کشید و از سن کم در قالیبافی فعالیت کرد و با وام و قسط متعدد کارگاه خود را راه‌اندازی کرد تا زمانی که ۲ ایرانی مقیم آلمان پس از بازدید از اسفنجان و کارگاه احد عظیم زاده تعدادی فرش از او خرید کردند و مبلغ چشمگیری سود دریافت کرد.سپس با تحقیقات گسترده و تلاش شبانه‌روزی توانست به سلیقه کشور های اروپایی در زمینه فرش دست یابد و فروش خارجی و صادرات فرش را آغاز کند.در حال حاضر اطلاعات دقیقی از ثروت آقای عظیم زاده در دسترس نیست اما بی شک او یکی از ثروتمندترین ایرانیان چه در داخل کشور چه در خارج کشور می‌باشد.

4 - علی انصاری ( تاجر )

علی انصاری متولد دی‌ماه سال ۱۳۴۱ از شهر تهران است که امروزه جزو ثروتمندترین های ایران می‌باشد.او در خانواده‌ای نسبتا مرفه به دنیا آمد.پدر وی در کار ساخت و ساز بود و شرایط مالی ایده‌آلی داشتند.

او که مخالف فعالیت در زمینه کاری خانوادگی یعنی ساخت وساز بود توانست با پشتوانه پدرش شروع به ساخت و تولید لوله و پروفیل در شهر زنجان کند و کارخانه‌ای در شهر ماهدشت تاسیس کند.در کنار آن شروع به اقدامات دیگر مانند فعالیت در بازار میوه و خشکبار کرد و توانست این محصولات را به کشورهایی مانند جمهوری آذربایجان و قفقاز صادر کند و از این طریق به ثروت بسیار خوبی در ابتدای مسیر بیزینسی خود برسد.

انصاری همچنان دست به شروع فعالیت در زمینه های مختلف مانند بازار آهن ، بازار موبایل و بازار مبلمان کرد که بخش زیادی از ثروت خود را از بازار مبل بدست آورد.

امروزه او مالک پروژه های بسیار بزرگتری مانند بانک آینده است.او پس از افتتاح بانک تات و شکست در این پروژه دوباره اقدام به تاسیس بانک به نام آینده کرد و تا به امروز توانسته آن را حفظ کند.اما اگر می‌خواهید از ثروت علی انصاری مطلع شوید بهتر است بدانید که او مالک یکی از بزرگترین مال‌های ( مراکز خرید ) جهان یعنی ایران مال است.

هم اکنون ایران مال در لیست بزرگترین مراکز خرید جهان در رده دهم قرار دارد که بسیار پروژه غول پیکری به شمار می‌آید.ارزش این مال چیزی تقریب به ۲۵۵ همت ( هزار میلیارد تومان ) برآورد شده است.یعنی بخش کمی از سرمایه علی انصاری ۲۵۵ هزار میلیارد تومان می‌باشد.

5 - حسین ثابت ( هتل دار و تاجر )

حسین ثابت زاده ۱۳۱۳ در مشهد چشم به جهان گشود.وی تحصیلات متوسطه خود را در مشهد سپری کرد و سپس برای ادامه تحصیل راهی اروپا شد و توانست در سال ۱۳۳۸ در رشته برق از دانشگاه آکسفورد فارغ‌التحصیل شود.وی پس از آن به ایران بازگشت و شروع فعالیت اقتصادی خود را در زمینه صادرات و واردات رقم زد و پس از آن در دیگر زمینه ها مانند کشاورزی ، صنایع دستی و دامداری فعالیت نمود.او از این طرق سرمایه زیادی بدست آورد و توانست در امر هتل سازی اقدامات بزرگی همچون هتل داریوش کیش و چندین هتل دیگر در ایران داشته باشد.همچنین او صاحب چندین هتل در اسپانیا و جزایر قناری می‌باشد.

9

۶ - رضا علاءالدین

رضا علاءالدین در خرداد ماه سال ۱۳۳۶ در دماوند دیده به جهان گشود.پدر او فردی نظامی بود و در این کنار در مغازه‌ی پلاستکی فروشی مشغول به کار بودند.رضا علاءالدین در سال ۱۳۵۰ تحصیلات خود را در دیپلم تمام کرد و سپس وارد بازار شد و شروع کارش در یک مغازه پلاستیک فروشی بود.

او که رویای بزرگی در سر داشت پس از گذشت مدتی اقدام به توزیع مصنوعات پلاستیکی در شهرستان های مختلف کرد و همچنین واردات مصنوعات پلاستیکی را نیز انجام داد که هیمن امر باعث رشد چشمگیر و پیشرفت او در تجارت شد.

او با ادامه دادن در زمینه واردات و توزیع مصنوعات پلاستیکی توانست مغازه های بیشتری را اجاره کند و پس از مدتی به واسطه سود های بزرگ بدست آمده اقدام به خرید این مغازه ها کرد ، روز به روز به اموال خود افزود و در این کنار شروع به خرید و فروش ملک های مسکونی و تجاری کرد.با سرمایه بدست آمده طی این دوره توانست یک تکه زمین در تقاطع خیابان حافظ و جمهوری تهران خریداری و اقدام به ساخت آن کند که در اوایل پاساژی برای خرید و فروش دوربین بود اما بعد از مدتی با بالا رفتن تقاضای مردم برای خرید تلفن همراه این پاساژ تبدیل به پر رونق ترین و بزرگترین مرکز خرید و فروش تلفن همراه در تهران و ایران شد.

بله پاساژ علاءالدین معروف توسط جناب اقای رضا علاءالدین تاسیس شده است.

چطور تجارت و صادرات واردات کنیم ؟

بی شمار ثروتمند ایرانی در داخل و خارج کشور وجود دارد که به آنها نپرداختیم اما ۶ مورد فوق جزو موفق‌ترین و ثروتمندترین های ایران به شمار می‌آیند.

نکته مهم در این زمینه این است که اکثر این افراد برای کسب ثروت و پیشرفت در این زمینه از صادرات و واردات کمک گرفته‌اند.بیشتر ثروتمندان ایران یا در شروع کار و یا در ادامه مسیر خود از طریق بازرگانی و تجارت خارجی توانسته‌اند به سود های بزرگ و معقولی دست پیدا کنند.

حرفه‌ای که هیچگاه علاقه‌مندانش را از خود نا امید نکرده و هرکس به آن روی آورده توانسته طعم پول را بچشد و در آن پیشرفت کند.

بسیاری از افراد تفکر پیچیده‌ای نسبت به امر صادرات و واردات دارند که چنین نیست و پس از کسب آموزش صادرات متوجه خواهند شد که این حرفه مانند هر حرفه‌ای نیازمند یادگیری تخصصی و اجرای این دانش به صورت عملی می‌باشد.

باید توجه کنید که گفته شد باید به صورت عملی این کار را انجام داد بنابراین با دیدن هرآموزشی در حیطه صادرات به موفقیت نمیرسید مگر اینکه آموزش تخصصی صادرات را در صورت عملی و کاربردی پیدا کنید.

حال با توجه به نظرات دیگر افراد و کسانی که به دنبال آموزشی عملی و کاربردی بوده اند دوره آموزش صادرات مجموعه تجارت یونیورسیتی جزء برترین و بهترین دوره صادرات در کشور می باشد که میتوانید از طریق این مجموعه این ویدئو های آموزشی را به صورت رایگان دریافت کنید و با پشتیبانان آن در ارتباط باشید.

منبع : https://tejaratuniversity.com/