آنتالیا یکی از بهترین مقاصد گردشگری، شهری در کشور ترکیه، یکی از گزینه‌های مناسب برای ایرانیان است تا ایام فراغت خود را در این شهر بگذرانند. به خصوص در فصل تابستان که وقت آزاد افراد بیشتر و مسافرت‌های تابستانی از قدیم‌الایام جز بهترین تفریحات بوده است. آب و هوای مدیترانه‌ای و تابستان‌های گرم و آفتابی شهر آنتالیا، گردشگران را برای گذراندن ایامی دلپذیر حسابی وسوسه می‌کند. از طرف دیگر، چون آنتالیا شهری ساحلی است، تفریحات تابستانی به خصوص از نوع آبی آن، طرف‌داران زیادی دارد. در این نوشتار از سفرمارکت با ما همراه باشید تا تعدادی از تفریحات آنتالیا در تابستان را به شما معرفی کنیم.

معرفی تفریحات آنتالیا در تابستان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

آنتالیا؛ مقصدی تفریحی برای گردشگران

همان‌طور که می‌دانید ترکیه یکی از کشورهای توریستی آسیا و اروپا بوده و هر ساله مسافران زیادی از کشورهای مختلف مانند ایران برای تفریح و تجارت به این کشور سفر می‌کنند. اگر شما هم به دیدن این کشور زیبا علاقه دارید، می‌توانید با ثبت نام در انواع تور ترکیه به این کشور سفر کنید و فراموش نکنید که شهرهای مهم و زیبای ترکیه نظیر استانبول، آنتالیا، آنکارا و غیره جاذبه‌های گردشگری زیادی دارند و شما با سفر به این شهرها، قطعاً تجربه‌های شیرینی خواهید داشت.

شهر آنتالیا در سواحل جنوب غربی کشور ترکیه واقع شده و پنجمین شهر بزرگ ترکیه به‌ شمار می‌رود. این شهر به عنوان بزرگ‌ترین تفریحگاه ساحلی ترکیه، رکورددار ۱۲.۵ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۴ بوده است. آب و هوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های ملایم و بارانی، این شهر را به یک قطب گردشگری منحصر به فرد تبدیل کرده است. همچنین جاذبه‌های گردشگری این شهر مانند بناهای زیبای قدیمی به‌جامانده از اعصار و قرون پیشین، سواحل زیبا، بازارهای دیدنی و سایر مناطق، بهترین گزینه برای گذراندن یک تعطیلات رؤیایی در این شهر هستند. اگر اهل سفرهای تابستانی هستید، باید بدانید که آنتالیا یک مقصد بسیار عالی برای گذراندن روزهای داغ تابستان است. تفریحات این شهر در فصل تابستان، می‌تواند سفری رؤیایی را برای شما و خانواده رقم بزند. شما با استفاده از روش‌های مختلف مانند رزرو تور و سفر شخصی، می‌توانید برای رفتن به این شهر زیبا اقدام کنید. در ادامه به معرفی برخی تفریحات تابستانی آنتالیا می‌پردازیم.

پارک‌های آبی آنتالیا؛ روزهای خنک در دل تابستانی داغ

اگر از علاقه‌مندان پارک‌های آبی هستید، به شما تبریک می‌گوییم. آنتالیا منتظر شماست. در این شهر انواع پارک‌های آبی مدرن با امکانات متفاوت، پذیرای مسافرانی است که قصد دارند ایام تابستان را با خاطراتی خوش سپری کنند. شما در تور آنتالیا می‌توانید تجربه سفر به این پارک‌های رؤیایی را به دست بیاورید. دوست دارید با تعدادی از این پارک‌های آبی آشنا شوید؟

آکوالند آنتالیا؛ یک مقصد هیجان‌انگیز

آکوالند، بزرگ‌ترین پارک آبی ترکیه با داشتن امکاناتی مانند سرسره‌های آبی بزرگ، استخرهای موج‌دار و رودخانه‌های خروشان، جز بهترین تفریحات آبی کشور ترکیه به شمار می‌آید. این پارک آبی در سال ۱۹۹۴ در ساحل دریای مدیترانه در منطقه کنیالتی آنتالیا تأسیس شده و سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند. نکته مهم در مورد پارک آبی آکوالند این است که تفریحات آبی موجود در آن برای تمام سنین مناسب بوده و دارای امنیت بالایی برای کودکان است. در نتیجه شما می‌توانید با خیال راحت به همراه فرزندانتان در این پارک به تفریح بپردازید. ساعات بازدید از این پارک، ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۸:۰۰ در تمام روزهای هفته بوده و فضای گسترده آن با انواع تفریحات مانند رستوران‌ها و کافه‌های متنوع، پذیرای مسافران و گردشگران است.

دولفین لند آنتالیا؛ برای کسانی که عاشق دلفین‌ها هستند

اگر عاشق حیوانات آبزی هستید، دلفین‌لند بهترین انتخاب برای شماست. دلفین‌ها، نهنگ‌های بلوگای پرورش یافته و شیرهای دریایی در فضای این پارک آبی، به نمایش حرکات جذاب می‌پردازند و این تفریحگاه را به مکانی پرطرف‌دار برای گردشگران تبدیل کرده‌اند. این پارک آبی که در کنیالییتی آنتالیا و در کنار پارک آکوا واقع شده است، دارای رستوران‌ها و کافه‌های متنوعی بوده که می‌توانید هنگام تفریح و حضور در آن، غذاهای خوش‌طعم ترکی و بین‌المللی را امتحان کنید.

لند آف لجندز؛ سفر به سرزمین قصه‌ها در آنتالیا

لند اف لجندز تفریحگاهی هیجان‌انگیز در ۲۷ کیلومتری فرودگاه بین‌المللی آنتالیا واقع شده و تا مرکز شهر آنتالیا ۳۶ کیلومتر فاصله دارد. این مجموعه دارای بخش‌های متفاوت تفریحی بوده و هرکدام از این بخش‌ها فضایی هیجان‌انگیز را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. پارک آبی لنداف لجندز، شهربازی، سیرک چاپیتو، کارتینگ، مرکز خرید و هتل از بخش‌های اصلی این مجموعه هستند. رودخانه وحشی و رافتینگ، سرسره‌های تونلی، چاله فضایی، شو دلفین‌ها، وسایل شهربازی مانند جنگجویان آسمان، قالیچه پرنده و پارک ماجراجویی از قسمت‌های مختلف بخش‌های لند آف لجندز است. پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود به آنتالیا، حتماً به این مجموعه هیجان‌انگیز سر بزنید.

2

غواصی در آنتالیا؛ سفری رؤیایی به دنیای زیر آب

غواصی یکی از پرطرف‌دارترین تفریحاتی است که در فصل تابستان در آنتالیا انجام می‌شود. گردشگران از مناطق مختلف، برای تماشای دنیای پر رمز و راز زیر آب به آنتالیا می‌آیند. غواصی به عنوان یک ورزش و همچنین تفریحی پر از هیجان، طرف‌داران زیادی در جهان دارد. شما می‌توانید با استفاده از تجهیزات مناسب غواصی و با رعایت نکات ایمنی، به غواصی در دنیای زیر آب آنتالیا بپردازید. فقط لطفاً حواستان به خطراتی مانند حمله موجودات، تمام‌شدن اکسیژن و برخورد با صخره‌ها باشد.

در آنتالیا دریانورد باش!

دریانوردی با کشتی‌های تفریحی یکی از جذاب‌ترین و در عین حال ایمن‌ترین نوع تفریحات آبی آنتالیا به خصوص در فصل تابستان است. تور کشتی‌های کروز در آنتالیا و سایر شهرهای ترکیه، طرف‌داران بسیار زیادی دارد. اگر شما هم از علاقه‌مندان زیبایی‌های آبی بیکران دریا هستید، دل به دریا بزنید. تورهای دریایی آنتالیا، تورهایی نسبتاً طولانی به مدت ۱۲ ساعت هستند. شما می‌توانید از قبل تور دریایی آنتالیا را رزرو کرده، دوربین خود را بردارید و آماده‌ یک سفر آبی رنگ باشید.

پاراسیلینگ آنتالیا؛ روی آب پرواز کنید

شما می‌توانید در شهر آنتالیا تجربه هیجان‌انگیز پرواز روی آب را تجربه کنید. پاراسل مانند یک بادبادک بزرگ است که شما می‌توانید سوار آن شوید! تصور کنید این تفریح چقدر می‌تواند جذاب باشد. این تفریح پرهیجان، به این شکل است که یک تا سه نفر توسط جلیقه ایمنی به صندلی و دو قلاب چتر وصل شده و به کمک یک قایق موتوری پرواز می‌کنند. شما در پاراسیلینگ می‌تواند حداقل به مدت ۵ تا ۲۰ دقیقه در حالت پرواز باشید و نمای ساحل، آب و اطرافتان را تماشا کنید. مرکز پاراگلایدینگ ایندرا در آنتالیا، این تفریح بی‌نظیر را به گردشگران ارائه می‌دهد.

3

کلام آخر

در این مطلب از سفرمارکت برایتان از تفریحات تابستانی شهر آنتالیا گفتیم. ترکیه کشوری زیبا و رؤیایی، سالانه مقصد بسیاری از گردشگران از سراسر دنیاست و شهر زیبای آنتالیا با جاذبه‌های گردشگری متنوع نظیر پارک‌های آبی، سواحل زیبا، مراکز خرید و فروشگاه‌ها و اماکن تاریخی می‌تواند تجربه لذت‌بخشی از سفر را برای شما، خانواده و دوستانتان به خصوص در ایام گرم تابستان باشد. پس بار سفر ببندید و تابستان خود را رنگارنگ کنید. از همراهی شما با سفرمارکت سپاسگزاریم.