چگونگی عملکرد دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

لذت بردن از یک نوشیدنی گرم می تواند راهی عالی برای کسب آرامش باشد، که قهوه جزئی از این نوشیدنی های آرامش بخش پس از سپری کردن یک روز پر مشغله است. دنیای قهوه همیشه جذاب و دوست داشتنی بوده است. برای تهیه ی یک قهوه خوش طعم نیاز به قهوه ساز و اسپرسوساز داریم. با ما همراه باشید تا در رابطه با این دو نوشیدنی ساز پرطرفدار بیشتر بدانیم.

قهوه ساز

دستگاه های قهوه ساز مجهز به یک مخزن آب هستند که با اتصال به پایه دستگاه، گرم می شود. ابتدا باید داخل فیلتر مقدار کافی قهوه بریزید که پس از گرم شدن، آب به قسمت بالای دستگاه هدایت شود تا از صافی که حاوی قالب است عبور کند. مدت زمانی که طول می‌کشد تا این عصاره گیری به واسطه عبور آب از ذرات قهوه صورت گیرد حداکثر ده دقیقه است.

اگر بخواهیم واقع بین باشیم قیمت قهوه ساز با توجه به اینکه هزینه زیادی نیست ،  گزینه کاملی برای خواهان قهوه حرفه‌ ای و علاقمندان اسپرسو نیست چرا که این دستگاه، برای تهیه ی قهوه از فیلتر ثابت یا قابل تعویض استفاده می ‌کند که علاوه بر صاف کردن ذرات قهوه روغن دانه‌ های قهوه را هم جذب می‌ کند. بنابراین نوشیدنی نهایی بیش از حد رقیق به نظر می‌ رسد و بخشی از خواص طبیعی خود را از دست می ‌دهد.

انواع دستگاه قهوه ساز بر اساس عملکرد

  • دستگاه قهوه‌ ساز سنتی یا قهوه‌ ساز فیلتر‌دار

قهوه ساز فیلتردار از رایجترین قهوه‌ سازها به چند دلیل هستند. قهوه‌ ساز‌های سنتی امکان تهیه مقدار زیادی قهوه را فراهم می کنند. این نوع دستگاه‌ها مجهز به یک مخزن آب هستند که با اتصال به پایه دستگاه، گرم می شوند. پس از گرم شدن، آب به قسمت بالای دستگاه هدایت می شود تا از صافی که حاوی قالب است عبور کند. این فرآیند باعث می شود بسته به کیفیت قهوه مورد استفاده شما، نوشیدنی با طعم مطلوبی به دست بیاید. با این حال این گزینه را نیز باید در نظر داشت که، افراد خبره از خرید این مدل ها صرف نظر می کنند، زیرا فیلتر به کار رفته در این دستگاه به طعم نوشیدنی تولید شده آسیب برساند.

  • دستگاه‌ های قهوه ساز با غلاف یا کپسول

قهوه ساز با غلاف بسیار شبیه دستگاه ‌های اسپرسوساز عمل می کنند. هر دو از فشار بخار آب استفاده می کنند و کیفیت قهوه یکسانی را ارائه می دهند. به طور معمول این مدل ها به علت سهولت در استفاده بسیار مورد استقبال مصرف‌ کنندگان قرار گرفته‌ اند. برای استفاده از این نوع دستگاه قهوه ساز، کافی است مخزن آن ها را با آب پر کرده و غلاف مورد نظر خود را قرار دهید. بعد از فشار دادن یک دکمه، قهوه خود را در کمتر از یک دقیقه تحویل می گیرید و میل می کنید. این مدل‌ برای افرادی که وقت کمتری برای تهیه قهوه دارند و زمان برای آن ها حائز اهمیت است، بسیار مناسب است.

  • دستگاه‌ قهوه ساز با چرخ یکپارچه

دستگاه‌ قهوه ساز با چرخ یکپارچه بدون شک مورد علاقه طرفداران حرفه ‌ای قهوه هستند. این مدل‌ ها تولید نوشیدنی از دانه‌ های قهوه را ممکن می‌ سازند. این دستگاه دارای یک چرخ داخلی است، که به شما این امکان را می دهد تا از عطر یک قهوه خوب با روش سریع و کیفیت عالی لذت ببرید. برای استفاده از این مدل ها کافی است مخزن آب و مخزن قهوه را از دانه‌ های قهوه پر کنید. سپس با فشار دادن یک دکمه می توانید قهوه خود را در کمتر از 2 دقیقه تحویل بگیرید. بعضی از دستگاه‌ ها حتی این امکان را به شما می‌دهند تا غلظت قهوه را به دلخواه خودتان مشخص کنید.

 

2

 

اسپرسوساز

اسپرسو روش آماده سازی قهوه به روش آسیاب شده است و به طور فوری آماده می شود، و نام این نوع قهوه از روی دستگاه اسپرسوساز برداشته شده است. اسپرسو هیچ تفاوتی در طعم با قهوه ندارد و فقط تفاوت آن ها در نحوه آماده سازی و ظاهر آن ها است، اسپرسو به دلیل راحت بودن و فوری آماده شدن مورد پسند عموم مردم قرار گرفته است.

در هنگام خرید اسپرسوساز میزان توان دستگاه بسیار حائز اهمیت است. توان دستگاه اسپرسوساز با فشار بخار آن، رابطه مستقیم دارد. یعنی میزان قدرتی که برای تولید فشار بخار آب، برای تولید یک فنجان قهوه ی با کیفیت مورد نیاز است. هرچقدر توان فشار بخار در دستگاه اسپرسوساز قوی تر باشد، اسپرسوی باکیفیت تری تهیه می کند. بیشترین فشار بخاراین دستگاه ها 15 بار و با قدرت های 1000 تا 1600 وات می باشد. لازم به ذکر است که، جنس بدنه یک دستگاه اسپرسوساز علاوه بر اینکه به دستگاه زیبایی می دهد، تعیین کننده کیفیت دستگاه و طول عمر آن است. یکی از فاکتورهای مهم دیگر که در خرید و قیمت اسپرسوساز به آن توجه ویژه ای باید نمود، قهوه مصرفی دستگاه می باشد. برخی دستگاه ها از دانه ، بعضی از پودر و بعضی دیگر از کپسول قهوه استفاده می کنند. گزینه بعدی جنس دستگاه است به طوری که انتخاب یک دستگاه اسپرسوساز با بدنه ای مقاوم، این امکان را به شما می­ دهد که به مدت طولانی تری از دستگاه خود استفاده و بهره ببرید. از دیگر مشخصه های مهم که بر قیمت اسپرسوساز تاثیر می گذارد، سیستم قطع خودکار و سیستم شست و شوی خودکار است که سیستم قطع خودکار به این معناست که اگر دستگاه در عرض 15 دقیقه هیچ عملیاتی نداشته باشد، به طور خودکار خاموش می شود. از طرفی هم، سیستم شست و شوی خودکار به این معناست که در برخی از دستگاه ‌ها وجود دارد که خیال شما را از بابت نظافت دستگاه راحت می ‌کند.

 

3

 

انواع دستگاه اسپرسوساز

  • اتوماتیک

استفاده از اسپرسوساز اتوماتیک آسان است. فقط لازم است که قهوه و آب را اندازه گیری کرده و همراه با قهوه، آن ها را در مخزن آب و مخزن قهوه دستگاه اسپرسوساز قرار دهید، سپس دکمه دستگاه را فشار می دهید و در عرض 25-30 ثانیه، اسپرسوی با کیفیتی در انتظار شماست.

  • نیمه اتوماتیک

مزیت نیمه اتوماتیک این است که شما از ابتدا تا انتها کنترل کاملی بر زمان استخراج دارید. اسپرسوساز نیمه اتوماتیک  وسیله ای زمان برتر است اما اگر عاشق اسپرسو باشید ارزش آن را دارد.

 در این مقاله سعی کردیم در رابطه با بررسی قهوه ساز و اسپرسوساز ها به طور کلی برای شما صحبت کنیم. با توجه به بررسی عملکرد قهوه ساز و اسپرسوساز، نتیجه می گیریم که اسپرسو دارای ساختار لایه ‌ایی می باشد که این لایه ها فقط توسط دستگاه اسپرسوساز تهیه می شوند و می توان این ساختار را از تفاوت های قهوه ساز و اسپرسوساز در نظر گرفت. فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی از جمله انواع قهوه ساز و اسپرسوساز را با قیمت مناسب ارائه می دهد. شما میتوانید با مراجعه به سایت انتخاب سنتر ، از قیمت کولرگازی ، کولر و تمامی لوازم خانگی مورد نیاز خود را بررسی ، مشاوره و در صورت تمایل خرید کنید.