موشن گرافیک چیست و چه کاربردی دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

در جوا ب این سوال که موشن گرافیک چیست باید بگوییم که موشن گرافیک بسیار شبیه به انیمیشن است  و در واقع زیر مجموعه ای از آن میباشد با این تفاوت که در انمیشن به جلوه های بصری و شخصیت های داستان بیشتر پرداخته میشود اما در موشن گرافیک به راوی داستان و متنی که در حال اجراست بها داده میشود.

در واقع موشن گرافیک یک سری اتفاق و داستان میباشد که برای پیشبرد و شناساندن هدفی یا مطلبی به مخاطب مورد استفاده قرار میگیرد.

این نکته را مد نظر داشته باشید که امروزه موشن گرافیک یکی از پرمخاطب ترین رشته ها در هنر دیجیتالی میباشد و یکی از موثرترین و جذاب ترین راه ها برای تبلیغات است.

 

موشن گرافیک چگونه به تبلیغ برند و رشد آن کمک میکند؟

 

موشن گرافیک در دسته بازاریابی محتوای قرار میگیرد که شامل اشکال مختلف از مقالات و اینفوگرافیک و صداگذاری و متن میباشد.با توجه به علاقه روز افزون کاربران به تماشای محتوای ویدیو ایی ، موشن گرافیک جایگاه ویژه ایی در این ین پیدا کرده است.زیرا محتوای ویدیوایی یکی از بهترین روش ها برای آموزش و انتقال اطلاعات به مخاطبان است.از این رو موشن گرافیک نسبت به بسیار دیگری از روش ها ماننده تولید  محتوای متنی ، عکسی و غیره تاثیر گذاری دارد.

 

 8

 

میزان تاثیرگذاری موشن گرافیک بر مخاطب

 

انسان ها به طور غریزی به تعامل و برقراری ارتباط احساسی با اطراف خود میپردازند.اگر انسانی به یک خدمت و یا کمک و یا هر آنچه که در زندگی وی میتواند برای  او مفید باشد ،نیاز داشته باشد، به راحتی با آن ارتباط میگیرد.اگر یک محتوای هدف گذار مانند موشن گرافیک با موسیقی متن ، صداگذاری و همچنین کاراکتر های اثر گذار همراه باشد ، مخاطب هدف به راحتی با آن تعامل خواهد  داشت.9

انواع موشن گرافیک

 

در ساخت موشن گرافیک ها از تکنیک های مختلفی استفاده میشود و همین امر باعث به وجود آمدن انواع مختلفی برای موشن گرافیک ها شده است که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

ویدئورئال ها

در ساخت این نوع از ویدیو ها از فضا های واقعی استفاده میشود که در آن اشخاص نیز حضور دارند.میتوان هم از اشخاص به صورت واقعی فیلم برداری کرد و یا هم از عکس های آنها و به حرکت درآوردن این عکس ها ویدیو تولید کرد.در این سبک بیشترین تلاش  باری انتقال مطالب بر عهده صدا بردار ، فیلم بردار و کارگردان آن میباشد.

استاپ موشن ها

این روش در واقع نوعی از همان ویدئورئال میباشد که در آن از عکس های واقعی استفاده شده است و با حرکت دادن این عکس و صداگذاری روی آن یک داستان روایت میشود.این روش تلفیقی از فیلم واقعی و حرکات گرافیکی بر روی آن میباشد.

موشن گرافیک

 موشن گرافیک به طور کلی روایت گر یک داستان است و به کاراکتر خاصی نمیپردازد.موشن گرافیک مجموعه ای از تصاویر کارتونی متحرک با جلوه های جذاب،صداگذاری ،گویندگی میباشد که موضوعی را برای انتقال پیامی  و یا آموزشی ارائه میدهد.موشن گرافیک برای امور تبلیغاتی و انتقال بیشترین اطلاعات در زمان کوتاه و تاثیر پذیری بالا بسیار مناسب میباشد.

اینفو موشن

در این نوع از ویدیو ها از اینفوگرافیک استفاده میشود که برگرفته شده از تعداد زیادی عکس دو بعدی ساده میباشد که با صداگذاری و موسیقی متن ترکیب میشود.طبیعی است که نسبت به موشن گرافیک بسیار ساده تر است و قیمت پایین تری نیز دارد .البته باید توجه داشته باشید که به طبع اثر پذیری کمتری نسب به موشن گرافیک دارد.

موارد مورد استفاده از موشن گرافیک

همان طور که گفتیم موشن گرافیک ها دارای جذابیت بصری بالا، دارای تصاویر پویا و چشم نواز ، سادگی در انتقال و همچنین سرعت انتقال بالای مفاهیم به مخاطب را دارا میباشند.

به همین منطور میتوان موشن گرافیک را در زمینه های مختلفی مانند تبلیغات پر بازده ،معرفی وب سایت و یا اپلیکیشن ها، کلیپ های آموزشی ،ارائه آمار و اطلاعات و غیره مورد استفاده قرار داد.

موشن گرافیک سبب میشود تا کاربران راحت تر و بهتر بتوانند با کسب و کار شما آشنا شوند و درنتیجه بازدهی تبلیغ شما افزایش پیدا خواهد کرد. 10

مزایا استفاده از موشن گرافیک

تجربه کاربری آسان برای مخاطب

اکثر کاربران شبکه های مجازی ترجیح میدهند بجای جستجو و تایپ کردن در مورد موضوع خود،فیلم های آموزشی مربوط به آن را مشاهده کنند.در واقع بدون اتلاف وقت با جذابیت و جدیت بیشتری یک فیلم آموزنده را دنبال میکنند و با توجه به جذابیت بصری بالای موشن گرافیک ،کاربران زیادی به سمت آن سوق پیدا میکنند.

انتقال مطالب بالا در زمان کوتاه

فراگیری از یک فیلم آموزشی بسیار بیشتر نسبت به یک مقاله و یا تصویر بر روی مخطب اثر میگذارد.انتقال اطلاعات مشابه به کاربران از روی یک متن و یک فیلم  بسیار متفاوت میباشد.افراد تمایل بیشتری به فراگیری از روی فیلم ها دارند.با ساخت ویدیو موشن گرافیک میتوان اطلاعات بالایی را در یک فیلم کوتاه به مخاطب ارائه داد که این امر سبب بیشتر شناخته شدن تبلیغ و یا آموزش شما میباشد.

بهترین سازنده موشن گرافیک

به یاد به یاد داشته باشید برای بیشترین اثر گذاری و جذب مخاطب به وسیله موشن گرافیک باید ساخت موشن به بهترین شکل و با حساسیت بالا انجام شود.پیشنهاد میکنیم برای ساخت ویدیو های با کیفیت وپر محتوا با مجموعه طراحی و دیجیتال مارکتینگ ایده پلاس در ارتباط باشید.