آیا با شیبا می توان در متاورس زمین خرید؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

علی‌رغم اینکه بسیاری تلاش می‌کنند که شیبا را تنها یک میم کوین ساده و بدون ارزش‌های ذاتی ارزهای دیجیتال نشان دهند به نظر می‌رسد که این توکن، خلاف این رویه را در ماه‌های گذشته در پیش گرفته است. ارز دیجیتال شیبا با ورود هرچه بیشتر به صنعت توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT ها و پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز یا DeFi به‌خوبی خود را به یک ارز دیجیتال واقعی و حتی بیشتر از متوسط ارزهای معمول، نزدیک کرده است. به‌تازگی نیز امکان خرید زمین در متاورس با استفاده از شیبااینو فراهم شده است.

در این مقاله، جزئیاتی از ادغام توکن شیبا و متاورس این شبکه را بررسی کرده و شرح خواهیم دارد که برای این کار چه مراحلی را باید طی کنید. درصورتی‌که ایده خرید زمین و کسب درآمد از آن در متاورس به‌خصوص با ارز دیجیتال ارزان شیبا برای شما نیز جذاب است با این مقاله همراه باشید.

متاورس شیبا چیست؟

خانه متاورس شیبا پروژه Shiba Inu Metaverse را این‌گونه توصیف می‌کند:

«یک دنیای مجازی که در آن، آواتارها می‌توانند با تقلید از دنیای واقعی تا آنجا که ممکن است زندگی کنند».

در متاورس شیبا مانند دیگر متاورس‌ها تلاش شده است که یک دنیای مجازی با استفاده از واقعیت‌های دنیای فیزیکی شبیه‌سازی شود. دسترسی به این متاورس با تکنولوژی‌های AR و VR میسر است. در یک فضای متاورس، یکی از مهم‌ترین تبادلات زندگی انسانی یعنی خریدوفروش و معامله با استفاده از پول، به کمک ارزهای دیجیتال انجام می‌شود. در این دنیای مجازی می‌توان انواع زمین، خانه، دارایی و هر کالا و خدمات دیگری را خریدوفروش کرد.

با شیبا در متاورس شیبا زمین بخرید

در ابتدای ماه می سال جاری بود که تیم Shiba Inu در توییتر خود گفت که توکن شیبا اکنون می‌تواند برای خرید قطعات زمین در پروژه واقعیت مجازی این شرکت به نام SHIB: The Metaverse که به آن shibaverse نیز گفته می‌شود استفاده شود. همین امر، سبب افزایش خرید شیبا از سوی بسیاری از نهنگ‌های این اکوسیستم شد.

طبق اطلاعیه تیم توسعه متاورس شیبا، ۱۰۰۵۹۵ قطعه زمین در این متاورس وجود دارد که تا پیش‌ازاین، خرید آن‌ها تنها با استفاده از توکن اتریوم میسر بود. ادغام ارز دیجیتال شیبا با این متاورس نه‌تنها خرید زمین با این ارز را امکان‌پذیر کرده است؛ بلکه به کاربران این شبکه، گزینه‌های متعدد سفارشی‌سازی قطعات زمین‌های خود را نیز می‌دهد. درواقع کاربران می‌توانند با خرید دارایی‌های مجازی از درون یا بیرون متاورس شیبا، زمین‌های خود را ارتقا ببخشند. مالکان زمین در شیبا امکان کسب درآمد غیرفعال، جمع‌آوری ابزارهای درون بازی و ایجاد جوایز برای استفاده از زمین را خواهند داشت.

2

مراحل خرید زمین با شیبا در متاورس

پیش از خرید زمین لازم است که نسبت به خرید شیبا اقدام کنید. به‌منظور خرید شیبا باید ابتدا در یکی از صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال ثبت‌نام کنید. در حال حاضر، امکان ثبت‌نام در بسیاری از صرافی‌های خارجی به دلیل اجباری شدن احراز هویت در آن‌ها برای ایرانیان میسر نیست. خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت نیز خطرات خاص خود را دارد. بنابراین، توصیه می‌شود به‌منظور خرید یا معامله هرگونه ارز دیجیتال تنها از پلتفرم‌های صرافی دیجیتال ایرانی معتبر، استفاده کنید. فراموش نکنید که احراز هویت از کاربران، خود نشانه قابل‌اعتماد بودن صرافی در پیگیری تخلفات انجام‌شده در کلاه‌برداری‌های ارز دیجیتال است.

پس از خرید شیبا باید کیف پول ارز دیجیتال خود را به متاورس شیبا وصل کرده و اقدام به خرید زمین‌های قابل‌دسترس کنید. در حال حاضر، امکان شرکت در حراجی‌های پیش از عرضه زمین‌ها نیز وجود دارد.

مزیت هولد کردن توکن های فرعی

درصورتی‌که از دارندگان توکن‌های LEASH و نیز توکن‌های NFT Shiboshi باشید در اولویت عرصه قرار خواهید داشت. با قفل‌کردن این دارایی‌ها و افزایش زمان آن، شانس خود را برای فازهای بعدی افزایش خواهید داد. طبق گفته‌های توسعه‌دهندگان شیبا قفل‌کردن ۰٬۲ تا پنج LEASH به مدت ۴۵ تا ۹۰ روز برای در اولویت قرار گرفتن دریافت زمین‌های شیباورس، ضروری است. در مرحله اول نیز هولدرهای شیبوشی و لیش جزء اولین دریافت‌کننده زمین‌های متاورس شیبا بودند.

پس از خرید نیز می‌توانید زمین‌های شیبا خود را از طریق نقشه تعاملی موجود در وب‌سایت متاورس شیبا مشاهده کنید. گفته می‌شود که در فاز اول عرضه زمین‌ها در متاورس شیبا ۵۰ درصد از زمین‌های موجود به حدود ۵۲۰۰ کیف پول فروخته شدند.

مراحل ادغام توکن شیبا با متاورس

طبق اعلام پلتفرم شیبا قطعات زمین متاورس شیبا قرار است که به‌صورت مرحله‌ای آزاد شوند. در مرحله مقدماتی که کار آن در ۱۳ آوریل به پایان رسید، ۳۶۴۳۱ قطعه زمین آزاد شدند. این زمین‌ها به چهار دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • خز نقره‌ای (Silver Fur) به تعداد ۱۷۰۳۰ قطعه زمین و به قیمت هر قطعه؛ ۰٫۲ اتریوم.
  • دم طلا (Gold Tail) به تعداد ۷۳۵۶ قطعه زمین و به قیمت هر قطعه؛ ۰٫۳ اتریوم.
  • پنجه پلاتینیم (Platinum Paw) به تعداد ۵۷۱۴ قطعه زمین و به قیمت هر قطعه؛ ۰٫۵ اتریوم.
  • دندان‌های الماس (Diamond Teeth) به تعداد ۲۰۲۴ قطعه زمین و به قیمت هر قطعه؛ یک اتریوم.

به گفته توسعه‌دهندگان شیبا توکن‌های فرعی LEASH و BONE نقش مهمی در توسعه متاورس این شبکه دارند. همانطور که گفتیم، در حال حاضر هولدرهای توکن LEASH در ازای قفل‌کردن دارایی‌های خود برای دسترسی به پیشنهاد‌های زمین در اولویت قرار می‌گیرند. توکن BONE نیز یک توکن حاکمیتی است که به دارندگانش، اجازه شرکت در تصمیم‌گیری‌های مربوط به توسعه متاورس را می‌دهد.

به‌تازگی نیز یک پست وبلاگی در صفحه Unification Foundation SHIB در پلتفرم مدیوم منتشر شده است که می‌گوید The Metaverse در شیباریوم توسعه خواهد یافت که یک راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه دو برای پیشرفت شیبا در آینده است. قرار است تا چند ماه آینده، یعنی تا پایان سال ۲۰۲۲، یک آزمایش عمومی برای شیباریوم اجرا شود و پس‌ازآن پروژه در دسترس عموم قرار بگیرد.

نقشه زمین های شیبا

3

تصویر فوق، یکی از تصاویر اولیه منتشرشده توسط شیبا است که نقشه زمین‌های شیبا را به تصویر می‌کشد. در این نقشه زمین‌ها، بلوارها، جاده‌ها، میدان‌ها و دیگر جزئیات متاورس شیبا را ملاحظه می‌کنید. برخی از نقاط معروف این نقشه، شامل مکان‌های زیر هستند:

  • Shiboshi
  • Central park
  • Walk of fame
  • Penny lane
  • Bone boulevard

این نقاط از نقشه، بازخورد بسیار خوبی از خریداران اولیه زمین در شیبا دریافت کرده‌اند. برخی از مکان‌ها نیز به نام اعضای تیم شیبا مانند shytoshi، Ryoshi و Kusama نام‌گذاری شده‌اند. برخی از نقاط نقشه نیز برای راه‌اندازی ایده‌های خلاقانه مرتبط با مشارکت در سیستم در نظر گرفته شده‌اند. مهم‌ترین این نقاط، شامل John Richmond و William Volk هستند.

سخن آخر

شیبااینو، میم کوین محبوب که یکی رکورددارهای رشد قیمت در میان ارزهای دیجیتال است در ماه‌های گذشته خبر از راه‌اندازی متاورس خود داد. پس‌ازآن نیز این شبکه اعلام کرد که کاربرانش می‌توانند در متاورس شیبا زمین بخرند. در ماه‌ها و مراحل ابتدایی، خرید این دارایی تنها برای دارندگان توکن‌های فرعی شیبا مانند LEASH و Shiboshi میسر بود؛ اما با تکمیل فازها از اوایل ماه می ۲۰۲۲، خرید زمین با استفاده از توکن بومی اصلی این شبکه یعنی شیبااینو نیز میسر شده است. با خرید زمین در شیبا می‌توان اقدام به فعالیت‌های درآمدی معمول از این طریق کرد.