سریع ترین راه برای مهاجرت به کانادا در 2022 کدام است ؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

یکی از کشور هایی که در چند سال اخیر مقصد بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت به روش های مختلف بوده است کشور کانادا است این کشور جزو کشور هایی می باشد  که در چند سال اخیر امکانات و مزایای خوبی را برای مهاجران فراهم کرده است و از این طریق توانسته است افراد متخصص و نیروی کار خوبی را برای پویا کردن و اقتصاد خود جذب کند. حدود ۲۲ درصد جمعیت کانادا ، از مهاجران تشکیل شده است. بنابراین بسیاری از افراد به دنبال روش‌هایی برای مهاجرت به کانادا هستند. روش های مهاجرت به کانادا متنوع هستند و هر کس باید متناسب با توانایی ها و استعداد خود یکی از این روش ها را انتخاب کند. در ادامه چند مورد از سریع ترین راه های مهاجرت به کانادا را بررسی می‌کنیم و در پایان نیز قرار است یکی از موسسه هایی که می توانید از طرق آن ایده های خود را به یک برنامه تجاری تبدیل کنید به شما معرفی خواهیم کرد.

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای تحصیلی

در بررسی سریع ترین راه مهاجرت به کانادا با مهاجرت تحصیلی شروع میکنیم. با تحصیل در کانادا علاوه بر بهره مندی از بهترین امکانات آموزشی، فرصتی عالی برای دریافت اقامت دائم در این کشور خواهید داشت. دریافت بورسیه تحصیلی و امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و فرانسه، از مزایای تحصیل در کانادا می باشد.

شرایط دریافت اخذ ویزای تحصیلی عبارتند از:

ارائه مدرک زبان، ارائه مدرک تحصیلی، تمکن مالی، داشتن گواهی سلامت، داشتن دعوتنامه از یکی از دانشگاه های معتبر کانادا و ارائه فرم پذیرش

ویزاهای تحصیلی را نیز میتوانید با توجه به شرایط خودتان انتخاب کنید. برای مثال ویزای تحصیلی کوآپ که با استفاده از آن میتوانید همزمان در کنار تحصیل، کار کنید.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

در ادامه بررسی سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا به گزینه سرمایه گذاری می‌رسیم. روش سرمایه گذاری به صورت استارتاپ، کارآفرینی، خرید بیزینس و سرمایه گذاری استانی انجام می‌شود که هر کدام قوانین خاص خود را دارند. به طور خلاصه به شرح این روش ها می‌پردازیم:

روش خرید بیزینس

در این روش مهاجرت به کانادا، فرد متقاضی با استفاده از ویزای work permit  و خرید یک کسب و کار، می‌تواند اقدام به اخذ اقامت دائم در این کشور کند.

روش سرمایه گذاری استانی

در این روش شما میتوانید  با ثبت یکی از انواع شرکت از جمله، شرکت مشارکتی، شرکت خصوصی، شرکت تعاونی و شرکت سهامی به دو صورت ثبت فدرال یا ثبت استانی اقدام به اخذ اقامت دائم در کانادا کنید. به طور کلی شرایط ثبت شرکت در کانادا عبارتند از: انتخاب سرمایه گذار، داشتن یک طرح بیزینس با پلن بسیار قوی، انتخاب یک نام مناسب و تعیین مالکیت شرکت، همچنین ارائه یک آدرس مشخص برای ثبت شرکت در کانادا. با این حال در هر استان شرایط خاصی برای ثبت شرکت وجود دارد.

5

روش کارآفرینی مهاجرت به کانادا

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کانادا روش خود اشتغالی است. افرادی که مهارت و استعداد خاصی در زمینه های هنری، ورزشی، فرهنگی و غیره دارند، می‌توانند به دریافت این نوع ویزا اقدام کنند. مشاغل مورد تایید برای گرفتن ویزای خود اشتغالی عبارتند از:

نقاش، طراح، نوازنده، عکاس، نویسنده، مربی ورزشی، ورزشکار، داور

این افراد با توجه به حرفه خود باید شرایطی داشته باشند تا مشمول دریافت این نوع ویزا شوند. برای مثال باید در ۵ سال اخیر حداقل دوسال تجربه کار حرفه ای در رشته مورد نظر داشته باشند.

 مهاجرت از طریق استارتاپ ویزا

اگر که دارای یک ایده خلاقانه هستید و به دنبال این هستید که ایده خود را در یک اکوسیستم استارتاپی در یک کشور پیشرفته پیاده سازی کنید این روش هم می تواند جزو بهترین راه ها برای دریافت اقامت کانادا باشد و هم این که می توانید با استفاده از روش های حمایتی در کانادا از حمایت سازمان ها سرمایه گذار برای راه اندازی کسب و کار خود بهره مند شوید یکی از مهم ترین مزایای استارتاپ ویزای کانادا این است که اگر هم کسب  کار شما در این کشور به موفقیت نرسد مشکلی برای اقامت شما در این کشور بوجود نخواهد آمد و می توانید در کانادا به زندگی خود ادامه دهید.

کانادا به این دلیل این نوع ویزا را به مهاجران اعطا می کند که هم از ایده های نو حمایت کده باشد و هم این که موجب اشتغل افراد زیادی را در کشور خود فراهم کرده باشد و در آخر این می تواند یک امتیاز برای دولت کانادا محسوب شود که از کسب و کار هایی حمایت کند که در سطح جهانی با شرکت ها و استارتاپ های مختلف به رقابت بپردازد. به علاوه این که سریع ترین راه مهاجرت به کانادا است باید گفت که اصلی ترین ویژگی مهاجرت به وسیله استارتاپ ویزا، دریافت اقامت دائم کانادا برای فرد متقاضی و خانواده او می باشد. این روش معمولا برای افرادی که مهارت های زبانی و سابقه مدیریت و کارآفرینی داشته باشند و در کل دارای ایده های خلاقانه هستند، بسیار مناسب است.

چند شرایط مهم و اساسی نیز برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا وجود دارد:

  1. تمکن مالی کافی برای خود و خانواده
  2. دریافت نامه حمایتی از سازمان های حمایت کننده کسب و کار در کانادا
  3. تدوین یک برنامه تجاری منظم و ثبت شده

6

 

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

 در ادامه معرفی سریع ترین راه مهاجرت به کانادا، به روش اکسپرس اینتری می‌رسیم. مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری بر اساس امتیاز بندی صورت می‌گیرد. در این سیستم به شرایط شما امتیاز دهی می‌شود و اگر بتوانید امتیاز بالایی کسب کنید، شانس بالایی برای دریافت اقامت کانادا خواهید داشت. در واقع این روش بر اساس تخصص ها صورت میگیرد. معیارهایی که توسط سیستم اکسپرس اینتری امتیاز دهی می‌شوند عبارتند از:

سن، سابقه کار، میزان تحصیلات، میزان مهارت های زبانی(انگلیسی یا فرانسه)، داشتن پیشنهادات شغلی و درجه انطباق پذیری

 

روش های دیگر مهاجرت به کشور کانادا

 مهاجرت از طریق ازدواج

به نظر می‌رسد که این روش سریع ترین راه مهاجرت به کانادا است اما به تازگی قوانین زیادی برای این نوع اقامت وضع شده است و دیگر به آسانی گذشته نیست.

اقامت از طریق تولد فرزند

هر نوزادی که در این کشور به دنیا بیاید تابعیت بی قید و شرط کانادا را خواهد داشت. اما این نوع اقامت فقط به کودک تعلق می‌گیرد و قبل از سن ۱۸ سالگی فرزند نمی‌تواند اسپانسر والدین خود شود.

 

 مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ

در این روش مهاجرت به کانادا، حتما باید یکی از افراد درجه یک خانواده شما یعنی پدر، مادر، برادر، خواهر، فرزند و یا همسر شما ، شهروند کانادا باشد.

7

جمع بندی

در این مطلب سریع ترین راه برای مهاجرت به کانادا  را به شما معرفی کردیم، روش هایی که هرکدام بر اساس قوانین  اداره مهاجرت کانادا ضوابط و شرایط خاصی دارد و برای این که بتوانید از هر روشی به کشور کانادا مهاجرت کنید باید شرایطی را داشته باشید. در میان این روش ها یکی از روش ها بود که میتوان گفت یکی از سریع ترین روش ها برای گرفتن اقامت کانادا می باشد و آن هم استارتاپ ویزا بود ، یکی از مجموعه هایی که می توانید از طریق آن ویزای استارتاپ کانادا را دریافت کنید موسسه توسعه کسب و کار حامی می باشد . این موسسه با استفاده از متد ها و کارشناسان و مشاوران و همچنین شناختی که به سیستم استارتاپ کانادا دارد می تواند ایده های شما را به یک برنامه تجاری تبدیل کند و کلیه فرایند های مربوط به دریافت استارتاپ ویزا را برای شما تسهیل کند.