بهترین قهوه ایران را باید از کجا تهیه کنید؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

اگر شما یک قهوه خور حرفه ای هستید مسلما این مقوله برای شما بسیار حائز اهمیت است. این دانه های گیاهی در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد. به صورتی که در کشور هایی مانند فنلاند یا نروژ به عنوان یک نوشیدنی پر مصرف شناخته می شود. البته نه تنها قهوه بلکه تمامی نوشیدنی هایی که با این دانه گیاهی تولید می شوند، پر طرفدار هستند؛ اما اگر به دنبال بهترین نوع این دانه گیاهی هستید باید فروشگاه های معتبر را انتخاب کنید. کافی پارس یکی از فروشگاه های زنجیره ای فروش این محصول پر طرفدار است که با کیفیت ضمانت و اصالت محصولات خود را به مشتریان عرضه می کند. بسیاری از افراد نمی توانند برای تهیه این نوشیدنی صبر داشته باشند و به همین دلیل از انواع قهوه فوری استفاده می کنند. روش تهیه انواع این قهوه ها متفاوت است و هر کدام یک طعم منحصر به فرد دارند.فراموش نکنید که روبوستا و عربیکا دو نوع اصلی قهوه هستند و تمامی قهوه ها بر پایه این دو نوع تولید می شوند. نسبت ترکیب این دو نوع در انواع قهوه ها متفاوت است. بهترین قهوه در ایران یا دنیا با توجه به فاکتور های مختلفی تعیین می شود. ذائقه یکی از عوامل تعیین کننده است؛ اما فراموش نکنید که قهوه فوری در ایران طرفداران بسیاری دارد و به نام های مختلفی شناخته می شود. در واقع قهوه فوری همان پودر قهوه است با افزودن کمی آب داغ به آن شما یک قهوه دارید؛ اما با روش های مختلف شما قهوه های متفاوتی خواهید داشت. در واقع روش های تولید قهوه فوری در انواع آن متفاوت است. از جمله روش هایی که برای تولید این محصول استفاده می شود، می توان به خشک کردن با اسپری و خشک کردن انجمادی اشاره کرد. قهوه فوری را نیز پیشنهاد می کنیم که از فروشگاه های معتبر فروش قهوه تهیه نمایید.

نشان کافی پارس

سه فاکتور مهم در انتخاب بهترین قهوه

اما بهترین قهوه باید چه خصوصیاتی داشته باشد که بتوان آن را بهترین دانست. اگر تمامی فاکتور های تهیه و تولید قهوه به خوبی رعایت شود، در این صورت باید گفت ذائقه فرد نیز بسیار تعیین کننده است؛ اما در حالت کلی باید ویژگی های زیر را برای بهترین قهوه در نظر گرفت:

  • ابتدا اینکه انواع قهوه را بشناسید. اسپرسو، ترک، فرانسه، عربی و ... هر کدام طعم و رایحه خاص خود را دارند. شما کدام نوع را می پسندید که بتوانید بهترین آن را انتخاب کنید.
  • به تاریخ رست قهوه بر روی بسته بندی توجه کنید. اگر به دنبال یک قهوه تازه هستید این موضوع بسیار مهم است.
  • از فروشگاه های معتبر با خیالی آسوده خرید کنید و بهترین قهوه را انتخاب نمایید. کافی پارس در این زمینه به شما اطمینان می دهد که انتخابی عالی خواهید داشت.

5

قهوه فوری

عربیکا و روبوستا با درصد میکس متفاوت

اما اگر با طعم و قیمت قهوه ها زیاد آشنا نیستید و نمی دانید که بهترین قهوه را باید چگونه تعیین کنید به این موارد دقت نمایید.

اگر قهوه ای که انتخاب می کنید 100 درصد از دانه های عربیکا باشد، نسبت به سایر قهوه ها قیمت بالاتری دارد. این نوع قهوه پایین ترین کافئین را دارد و دارای یک مزه ترش است.

اگر قهوه شما ترکیبی از عربیکا و روبوستا باشد و این میزان به صورت عربیکا 70 درصد و روبوستا 30 درصد است، طعم آن کمی تلخ است همراه با ترش بودن نسبی. فراموش نکنید که این نوع ترکیب کافئین کمی دارد.

اگر میزان میکس قهوه شما به صورت 50 درصد عربیکا و 50 درصد روبوستا باشد، مزه ای ملایم را تجربه خواهید کرد. این نوع میکس دارای کافئین متوسطی است. اگر به دنبال تلخی خیلی زیاد نیستید، این ترکیب می تواند برای شما مناسب باشد.

اما اگر درصد میکس قهوه به صورت عربیکا 30 درصد و روبوستا 70 درصد باشد، شما یک قهوه نسبتا تلخ خواهید داشت. این ترکیب قهوه دارای کافئین زیادی است و بسیاری از افراد آن را می پسندند؛ اما برای افرادی که دارای ناراحتی قلبی هستند این نوع قهوه و مورد بعدی توصیه نمی شود.

اگر شما قهوه ای کاملا تلخ می پسندید که البته کافئین بسیار بالایی دارد، باید یک قهوه که 100 درصد از دانه های روبوستا باشد تهیه کنید. این ترکیب قیمت بسیار مناسبی دارد و در واقع نسبت به سه مورد قبلی ارزان تر است.

6

روبوستا

شما کدام را می پسندید؟

هر کدام از این انواع قهوه را شما باید با اطمینان خرید کنید تا طعم واقعی قهوه را بچشید. طعم و رایحه یک قهوه اصیل که مناسب سلیقه ایرانی باشد. بهترین قهوه ایران را نمی توان به صورت صد درصدی تعیین کرد اما اگر شما نوع قهوه خود را بشناسید و آن را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید، مطمئنا بهترین نوع قهوه را خواهید داشت. طبق آمار به دست آمده ایرانی ها سه نوع قهوه را از بقیه قهوه ها بیشتر استفاده می کنند. سه نوع قهوه زیر در ایران بسیار پر طرفدار هستند.

  • قهوه اسپرسو
  • قهوه فرانسه
  • قهوه ترک

قهوه اسپرسو یکی از انواع قهوه های پر طرفدار در ایران است که اصولا افراد قهوه خور به دنبال بهترین قهوه اسپرسو می باشند. این نوع قهوه کافئین بالایی دارد و اصولا شامل ترکیباتی مانند اسپرسو، لاته، آمریکانو، کاپوچینو است. این قهوه یک انتخاب مناسب برای محل کار است زمانی که شما به مشغله های روزمره خود سرگرم هستید و در پی تجدید انرژی می باشید.

قهوه فرانسه طعم سبک تری دارد و نسبت به اسپرسو کافئین کمتری نیز دارا می باشد. قهوه فرانسه به دلیل اینکه اصولا رقیق تر است، حتی در لیوان سرو می شود. در فعالیت های روزمره و حتی زمان استراحت نیز این قهوه می تواند یک پیشنهاد مناسب باشد. این نوع قهوه در کشور های اروپا و آمریکا دارای محبوبیت بالایی است.

قهوه ترک از قهوه فرانسه تلخ تر است و طعم و رایحه سنگین تری دارد. این نوع قهوه را در فنجان های کوچک سرو می کنند که این روش آماده سازی در خاورمیانه و آفریقا مرسوم است. قهوه ترک در کشور ترکیه به عنوان یک نوشیدنی روزمره شناخته می شود، درست مانند چایی برای ما ایرانی ها.

 

بهترین قهوه را از کافی پارس بخواهید

تمامی مراحل آماده سازی و سرو قهوه اگر به خوبی رعایت شوند، اما خود قهوه دارای مرغوبیت کافی نباشد مسلما شما از نوشیدن آن هیچ لذتی نخواهید برد. کیفیت محصول را با قیمت آن مبادله نکنید. برای داشتن یک محصول اصیل با طعم و رایحه ای فوق العاده شما باید به یک فروشگاه حرفه ای فروش این محصول مراجعه نمایید. فروشگاه های زنجیره ای کافی پارس با احترام به سلیقه تمام مشتریان، بهترین قهوه ایران را در سبد محصولات خود عرضه می کند.

کافی پارس به صورت روزانه چندین شعبه در سراسر کشور به شعب فعال خودش اضافه میکنه که این شعب فعال کافی پارس در سایت به روز خواهد شد.

 

 

شما هم برای دریافت نمایندگی از کافی پارس و دریافت نمایندگی کافی شاپ از کافی پارس به سایت ایشان مراجعه کنید و فرم درخواست نمایندگی را تکمیل کنید.