بررسی نرخ تورم قیمت پروفیل در 6 ماهه اول 1401
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

مجموعه آهن آلات شهر آهن فعال در زمینه فروش انواع آهن و پروفیل با استفاده از تیم متخصص خود همواره قیمت انواع آهن آلات و پروفیل را مورد بررسی قرار می دهد. در اینجا قصد داریم به بررسی نرخ قیمت پروفیل در 6 ماهه اول 1401 بپردازیم و نوسانات آن را تحلیل کنیم. با ما همراه باشید.

 

قیمت پروفیل آهن

کاربرد پروفیل آهن در ساختمان سازی به حدی است که خریداران این محصول به طور مداوم به دنبال تغییرات قیمت این محصول هستند. پروفیل های آهن به دو گروه پروفیل صنعتی و ساختمانی تقسیم بندی می شوند. استفاده از پروفیل های ساختمانی برای مهندسان و پیمانکاران بسیار متداول تر است. پروفیل ها با قیمت های متفاوتی در بازار به فروش می رسند. از عوامل موثر در قیمت پروفیل های آهن می توان به کیفیت پروفیل، ابعاد، کارخانه تولید کننده، برند، نرخ ارز، و غیره اشاره کرد.

پروفیل ها از نظر کیفی به چند مدل تقسیم بندی می شوند  و دارای قیمت های متفاوتی هستند از این رو می توان این محصول را با توجه به بودجه مورد نظر خریداری کرد.

ماده اولیه ای که برای ساخت پروفیل های آهن استفاده می شود، ورق است. با بالا رفتن مداوم قیمت ارز و کاهش فروش نفت در ایران، قیمت این محصول نیز رشد چشمگیری پیدا می کند.

معمولا تغییراتی که در قیمت قوطی و پروفیل و سایر آهن آلات رخ می دهد با استفاده از نمودارها و طی زمان بندی مشخصی نشان داده می شود. با استفاده از این نمودارها و برخی جداول می توان به راحتی متوجه تغییرات قیمت و روند صعودی و یا نزولی آن شد.

شهر آهن از معتبرترین و مطرح ترین سایت هایی است که می توان از طریق آن قیمت انواع پروفیل را استعلام نمود. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره خرید می توان با کارشناسان این مجموعه به صورت آنلاین و یا تلفنی ارتباط برقرار کرد.

یکی از دلایلی که بسیاری از کارشناسان، مهندسان و پیمانکاران در صنایع مختلف به دنبال این هستند تا بتوانند قیمت پروفیل برای معاملات متفاوت را مورد بررسی قرار دهند این است که با اطلاع از قیمت پروفیل و نرخ تورم آن می توانند هزینه های ساخت را تا حد زیادی پیش بینی کرد.

12

قیمت پروفیل با توجه به موارد تاثیرگذار تغییر می کند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نیاز صنایع وابسته

هرچه صنایع مختلف نیاز بیشتری به پروفیل داشته باشند عرضه این محصول بیشتر است که با توجه به قیمت مواد اولیه، قیمت آن قابل تغییر است.

  • قیمت دلار آزاد

نرخ قیمت دلار می تواند شرایط اقتصادی یک کشور را تحت تاثیر قرار دهد. در 6 ماهه اول 1401 به دلیل اینکه پول رایج کشور در مقایسه با ارزهای رایج دنیا افت شدیدی داشته نرخ تورم پروفیل با افزایش روبرو شده است.

  • نرخ تورم آهن آلات

از عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت پروفیل، نرخ تورم آهن و میلگرد است. هر چه نرخ تورم آهن بیشتر باشد مواد اولیه آهنی نیز با قیمت بیشتری به فروش می رسد در نتیجه قیمت پروفیل دچار نوسان می شود.

تمامی این موارد به همراه برخی عوامل دیگر مانند: قیمت نفت، میزان عرضه و تقاضا، دستمزد نیروی کار، هزینه های حمل و نقل و ... باعث تغییرات در قیمت پروفیل و به وجود آمدن تورم می شود.

13

تحلیل نرخ تورم قیمت پروفیل در 6 ماهه اول سال

قیمت پروفیل های آهن از ابتدای سال 1401 دارای تغییرات و نوسانات زیادی بوده است. بخش زیادی از این تغییرات ناشی از تغییر عوامل موثر بر قیمت پروفیل بوده است.

کارشناسان در این حوزه، تغییرات و نرخ تورم این محصول را در قالب نمودار عرضه می کنند. در اوایل فروردین 1401 قیمت پروفیل تا 27 هزار تومان نیز افزایش داشت. این موضوع بیشتر ناشی از تعطیل بودن بازار آهن بود. بعد از تعطیلات دو هفته ای و با آغاز فعالیت در بازار آهن نرخ فروش پروفیل تا حدی به ثبات رسید و قیمت آن یک سیر خطی افقی را پیمود.

در اردیبهشت ماه به دلیل بالا رفتن مواد اولیه به خصوص آهن اسفنجی و تغییرات در بازار جهانی و مواد اولیه ساخت پروفیل، بار دیگر نرخ این محصول با یک شیب ملایم شروع به افزایش کرد. بالا رفتن روزانه نرخ ارز بی شک باعث شد که در تابستان قیمت این محصولات، عدد بی سابقه ای را تجربه کند. با اعلام قیمت 28 هزار تومن برای قیمت ارز، خرید و فروش پروفیل آهنی با یک رکود سنگین مواجه شد.

تغییرات قیمت پروفیل و نرخ تورم آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. حجم مصرفی پروفیل در ساختمان سازی و صنعت به گونه ای است که کارشناسان و متخصصان در این زمینه به طور مداوم در حال تحلیل نرخ تورم این محصول هستند.

برای اطلاع دقیق تر از قیمت میلگرد و پروفیل آهن می توانید از طریق مجموعه شهر آهن اقدام نمایید. کارشناسان و مشاوران این مجموعه آماده همکاری و خدمت رسانی به خریداران انواع پروفیل هستند.