نحوه تنظیم پکیج بوتان برای زمستان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

 

امروزه یکی از کاربردی ترین سیستم های گرمایش، پکیج ها هستند که در تمام منازل مورد استفاده قرار می گیرند. پکیج های بوتان دارای دو قابلیت گرم کردن آب مصرفی خانه مثل آب آشامیدنی و استحمام و همچنین گرم کردن آب رادیاتور های شوفاژ می باشد. شما با توجه به هر فصل، می توانید از هر یک از دو قابلیت گفته شده در پکیج استفاده کنید.

برای مثال شما در فصل زمستان هم نیاز به گرم بودن آب مصرفی خانه و هم نیاز به گرم شدن آب رادیاتورها دارید اما در فصل تابستان نیاز به گرم شدن آب شوفاژ نیست و فقط شما باید از قابلیت گرم کردن آب مصرفی پکیج بوتان استفاده نمایید. از این جهت تنظیم پکیج بوتان در دو حالت تابستان و زمستان از اهمیت بسیاری برخوردار است و در صورت تنظیم نادرست، عملکرد پکیج دچار مشکل خواهد شد.

حال ما قصد داریم تا برای شما نحوه تنظیم پکیج بوتان را آموزش دهیم. اگر شما هم از دسته کسانی هستید که می خواهید پکیج بوتان خود را برای زمستان تنظیم کنید، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه نماید؛ همچنین شما می توانید برای درخواست سرویس تنظیم پکیج بوتان برای زمستان، به سایت ایران بوتان که یکی از نمایندگی های رسمی شرکت بوتان است مراجعه و یا تماس حاصل فرمایید.

درجه پکیج بوتان در زمستان چند باشد؟

تنظیم درست درجه پکیج بوتان در زمستان، علاوه بر گرمای مطلوب شوفاژ­ها، آسایش و راحتی، باعث می شود تا دستگاه عمر مفید طولانی تری داشته باشد. در حالت کلی، درجه مناسب پکیج های بوتان برای زمستان با توجه به میانگین سنی افراد محیط تعیین می شود. برای مثال برای سنین متوسط، دمای 18 تا 21 مناسب می باشد.

دمای مناسبی که به طور کل، برای افراد ناتوان مثل سالمندان و یا نوزادان در نظر گرفته شده است، چیزی حدود 22 و 23 درجه می باشد. در وضعیت زمستانه پکیج بوتان، شما می توانید برای دریافت بهترین بازدهی و عملکرد دمای سیستم گرمایشی شوفاژ ها را روی 75 درجه و دمای آب مصرفی را روی 60 درجه تنظیم کنید.

نحوه کار پکیج های بوتان در حالت زمستانه به این صورت می باشد که، شما پس از آنکه پکیج را روشن کردید، صبر می کنید تا دمای آن به دمایی که از پیش تر برای آن تنظیم کرده بودید برسد، بعد از رسیدن پکیج به دمای مورد نظر، دستگاه به صورت اتوماتیک و خود به خود خاموش می شود. اگر از دمای پکیج کاسته شود، دستگاه مجدد برای بار دوم روشن می شود و دما را به درجه تعیین شده می رساند. این روند برای آنکه گرمای ثابت و مطلوبی وجود داشته باشد، مرتبا تکرار می شود و ادامه دارد.

نحوه تنظیم پکیج بوتان برای زمستان:

اولین گام برای روشن کردن پکیج بوتان در حالت زمستان، بررسی کردن درجه فشار پکیج می باشد. عدد استانداردی که برای فشار در پکیج مشخص شده است چیزی بین 1 تا 2.5 بار می باشد. این بازه یک استاندارد مشخص شده می باشد که اگر فشار دستگاه شما از این استاندارد پایین تر و یا بالا تر باشد، باید مجدد فشار دستگاه را بررسی و تنظیم کنید. در صورتی که فشار دستگاه متعادل بود به سراغ گام بعدی بروید و در غیر این صورت به فکر چاره ای برای درجه فشار پکیج باشید.

در گام بعد، شما باید بررسی کنید که مسیر های خروجی دود یعنی دودکش­ها، فن­ها و.. سالم هستند یا خیر. مسیرهای خروجی دود باید کاملا باز باشند و هیچ مانعی وجود نداشته باشد. برای تست سالم بودن مسیر های خروجی دود، شما می توانید جسم کوچکی مانند سنگ را از پشت بام به داخل دودکش بیاندازید و ببینید سنگ از داخل مسیر به راحتی بیرون می آید یا خیر. در صورتی که در مسیر انسدادی وجود نداشت شما می توانید وارد مرحله بعدی شوید.

در مرحله بعد، شما باید تمام شیر­ها و فلکه­هایی که در زیر پکیج بوتان با شلنگ آب اتصال دارند را باز کنید. بعد از باز کردن فلکه­ها، شیر­های رادیاتور­ها را باز کنید. در مرحله بعد کافیست با توجه به دفترچه راهنمای پکیج و یا صفحه نمایشگری که روی پکیج قرار دارد، پکیج را روی حالت زمستانه قرار دهید.

طبق مواردی که در پیش تر برای تنظیم درجه مناسب پکیج برای شما قرار دادیم، شما باید درجه پکیج را تنظیم کنید و سپس دستگاه را روشن نمایید. بعد از روشن کردن دستگاه باید چند دقیقه منتظر بمانید تا رادیاتور­ها داغ شوند و سپس کار هواگیری را انجام دهید. مجدد بعد از هواگیری، فشار پکیج را بررسی کنید تا مطمئن شوید دستگاه مشکلی ندارد.

شما می توانید در صورت مواجه شدن با مشکل در هر یک از مراحل بالا، به سایت فروشگاهی ایران بوتان مراجعه کرده و برای تعمیر پکیج بوتان خود از تعمیرکاران ما کمک بگیرید.

نحوه تنظیم کردن فشار پکیج بوتان:

در صورتی که فشار پکیج بوتان کمتر از 1 باشد شما باید فرایندی را انجام دهید تا فشار پکیج بالا برود. اما در صورتی که فشار پکیج بیش از 2.5 باشد، شما باید فشار پکیج را پایین بیاورید. برای پایین آوردن فشار پکیج، شما باید آب داخل پکیج را تخلیه کنید تا به حالت نرمال و استاندارد برسد.

برای پایین آوردن فشار پکیج مراحل زیر را انجام دهید:

  1. تمام شیر­های ورودی به دستگاه را ببندید.

  2. شیر پر کن پکیج را باز کنید.

  3. یکی از شیر های آب گرم منزل را باز بگذارید تا آب دستگاه تخلیه شود.

  4. در حین خارج شدن آب از دستگاه، فشار سنج را چک کنید.

  5. در صورت رسیدن فشار سنج در حالت استاندارد و معمولی، هم شیر پر کن و هم شیر آب گرم را ببندید و شیر آب ورودی به دستگاه را باز کنید.

برای بالا بردن فشار پکیج مراحل زیر را انجام دهید:

  1. شیر پر کن پکیج را به صورت خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. در همین حین فشار سنج پکیج را نیز چک کنید.

  2. وقتی فشارسنج به فشار معمولی و استاندارد رسید، مجدد شیر را ببندید.

نکات مهم برای تنظیم پکیج بوتان در حالت زمستان:

  • کار هواگیری به راحتی انجام می شود و استفاده از شیرآلات هواگیری را اتوماتیک می کند.

  • رادیاتور بوتان در ارتفاعات 7 و 10 سانتی متری از زمین نصب شود.

  • به هیچ وجه نباید فشاری از سمت شیرآلات به دیوار وارد شود.

  • تست گازبندی: مشکلی در لوله های پکیج مثل نشتی وجود نداشته باشد.

  • سالم بودن رگولاتور­های گاز بررسی شود.

  • بررسی جرقه زن: مشعل دستگاه باید بدون هیچ مشکلی روشن شود.

  • فشار آب؛

  • فلوسوئیچ؛

  • بررسی پتانسیومتر؛

نتیجه گیری

از مهم ترین اقداماتی که در فصل های سرد سال انجام می شود؛ تنظیم و بررسی کردن سیستم های گرمایشی در منازل می باشد. یکی از پر مصرف ترین سیستم های گرمایشی امروزه پکیج ها هستند که ما در این نوشتار سعی داشتیم تا برای شما نحوه تنظیم پکیج بوتان در زمستان را آموزش دهیم. اگر شما با خواندن این محتوا موفق به تنظیم درجه پکیج خود نشدید، می توانید از مجموعه ایران بوتان(https://www.iranbutane.com/) که یکی از بهترین نمایندگی های بوتان می باشد، درخواست کمک کنید.

 

برچسب ها : ایران بوتان,تنظیم پکیج بوتان