سفر هوایی به مشهد بهتر است یا سفر زمینی؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

اگر قصد دارید به مشهد سفر کنید و نمی‌دانید کدام وسیله حمل و نقل انتخاب مناسب‌تری است، این مطلب را از دست ندهید! چرا که ما قصد داریم صفر تا صد روش‌های سفر به مشهد را با جزئیات بررسی کنیم تا بتوانید بهترین شیوه را برای خود انتخاب نمایید. با ما همراه شوید.

مزایا و معایب مسافرت هوایی به مشهد

هواپیما بهترین انتخاب برای سفر به مقاصد دور است. این وسیله نقلیه می تواند شما را تنها در عرض چند ساعت از نقطه ای در دنیا به نقطه ای دیگر از آن ببرد. بنابراین سفر با هواپیما به مشهد تا حد قابل توجهی از اتلاف زمان جلوگیری می کند. دیگر مزیت مسافرت با هواپیما این است که در هواپیما از دست اندازهای جاده و تکان های مستمر قطار به هنگام حرکت، خبری نیست. مگر اینکه هواپیما به طور ناگهانی در یک چاله هوایی گرفتار شود که آن هم اغلب در شرایط هوایی خاص رخ می دهد. امکان انتخاب صندلی از کلاس های پروازی متنوع و حریم شخصی قابل توجه نیز از جمله دیگر مزایای سفر با پرنده های آهنین هستند.

 

در خصوص معایب سفر هوایی به مشهد نیز باید بگوییم اغلب هزینه این روش به مراتب گران‌تر از روش زمینی است. علت آن نیز به قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد برمی‌گردد که در مقابل بلیط‌های قطار و اتوبوس بیشتر ارائه می‌شود. البته این به معنا نیست که شما نمی‌توانید بلیط ارزان‌تری خریداری کنید! بلکه اگر با نحوه‌ی خرید بلیط های لحظه آخری آشنا باشید می‌توانید به راحتی قیمت بلیط خود را به نصف برسانید. نکته‌ی دیگری که باید آن را بررسی کنید؛ مسافت شهر سکونت شما تا مشهد است. چرا که اگر فاصله‌ی زیادی تا مقصد داشته باشید؛ ممکن است هزینه های سفر به مشهد با تور هوایی کمتر از روش‌های زمینی دربیاید! پس حتما قبل از هر انتخابی به دقت مسافت و زمانی که در مسیر هستید را بررسی کنید.

یکی دیگر از عیب های سفر هوایی به مشهد معطلی های فرودگاه و گیت های بازرسی آن است که برای سفر به مقاصد نزدیک خسته کننده بوده و مدت زمان سفر را افزایش می دهد. پس اگر در شهرهای نزدیک مشهد سکونت دارید، بهتر است از روش‌های زمینی کمک بگیرید.

مزایا و معایب مسافرت زمینی به مشهد

با اینکه معمولا برای سفر به مقاصد داخلی تقریباً هر سه وسیله نقلیه انتخاب مناسبی هستند؛ بهتر است قبل از انتخاب هر یک از روش ها را مانند فصل مسافرت، مسافت بین دو شهر مبدا و مقصد، بودجه سفر و مواردی از این دست بررسی کنید. به طور مثال در ایام نوروز اغلب جاده های کشور شلوغ هستند؛ بنابراین رزرو بلیط اتوبوس و سفر با این وسیله نقلیه در ترافیک سنگین جاده ها چندان عاقلانه به نظر نمی رسد. در حالی که همین سفر اگر با قطار به انجام رسد معمولاً با دغدغه کمتری به پایان رسیده و خاطره انگیزتر نیز خواهد بود. سفر با هواپیما نیز اغلب برای روزهای برفی توصیه نمی شود و قطار در چنین شرایط آب و هوایی انتخاب مناسب تری است. در ادامه با مزایا و معایب سفر زمینی به مشهد بیشتر آشنا می‌شویم.

19

مسافرت با اتوبوس

اتوبوس یکی آسان‌ترین شیوه‌های حمل‌ونقل شناخته می‌شود که اغلب در تمام ساعات روز دردسترس است. همچنین هزینه سفر به مشهد با اتوبوس نسبت به سایر وسایل نقلیه، ارزان‌تر برایتان تمام می‌‌شود و فرصت مناسبی برای کاهش مخارج است. البته در کنار این مزایا، معایبی نیز وجود دارد که یکی از مهمترین آن‌ها، صرف زمان بیشتر در طول مسیر است. لذا در مسافت‌های طولانی سفر با بلیط اتوبوس مشهد کمی دشوار بوده و امکانات رفاهی کمتری نسبت به قطار و هواپیما دارد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مطلب «چگونه با اتوبوس به مشهد سفر کنیم؟» را مطالعه نمایید و با همه چیز در مورد سفر به مشهد با اتوبوس آشنا شوید.

20

مسافرت با قطار

همانطور که گفتیم مشهد از پرطرفدارترین مقاصد سفر در ایران است. به همین خاطر بلیط قطار مشهد، هواپیما و اتوبوس آن پر فروش است. با این حال بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند با یک وسیله نقلیه ارزان‌تر به مشهد سفر کنند. البته تنها مزیت این روش، مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه سفر به مشهد با قطار نیست. بلکه قطار نسبت به سایر وسایل‌های نقلیه از امنیت بیشتری برخوردار بوده و امکانات رفاهی جذاب‌تری دارد. شما نه تنها با این روش هزینه‌ی کمتری نسبت به هواپیما متقبل خواهید شد؛ بلکه از مسیر نیز لذت بیشتری می‌برید. فراموش نکنید سفر با قطار به مشهد برای سفرهای خانوادگی و دسته‌جمعی بسیار جالب توجه بوده و لحظات دلچسبی را برایتان به همراه خواهد داشت.

البته سفر با قطار معایبی نیز دارد که شاید برای برخی از مسافران مسئله ساز باشد. مثلاً به هنگام مسافرت با قطار مسافران مدت زمان بیشتری را در وسیله نقلیه سپری می کنند تا به مقصد برسند. حرکت قطار بر روی ریل نیز اغلب با تکان هایی همراه است که ممکن است عوارض بیماری سفر را در عده ای از مسافران تشدید کند. پس حتما در سفر خود این موارد را بررسی و سپس اقدام به خرید بلیط نمایید. برای این کار می‌توانید به وب سایت قاصدک 24 مراجعه کنید و خدمات سفر موردنیاز خود را مانند بلیط، هتل، تور، ویزا، بیمه و... خریداری نمایید. روند این خرید نیز دشواری خاصی نداشته و تنها باید به بخش بلیط دلخواه بروید و مبدا و مقصد خود را وارد کنید. سپس با انتخاب تاریخ سفر، جستجو را انجام دهید و به لیست کاملی از بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار دسترسی داشته باشید. برای رزرو هتل در مشهد نیز باید به بخش رزرو هتل در قاصدک 24 مراجعه و نام شهر را از لیست موجود انتخاب کنید. برای هرگونه پرسش و دریافت راهنمایی نیز تیم قاصدک24 در تمامی ساعات شبانه روز در دسترس شما خواهد بود.