از نظر بسیاری از متخصصین حوزه هوشمندسازی ساختمان، استفاده از قفل هوشمند یکی از بهترین روش‌ها برای ارتقا ایمنی ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و کارگاه‌ها و کارخانه‌ها است.

ایمنی درب ساختمان با نصب قفل هوشمند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

از نظر بسیاری از متخصصین حوزه هوشمندسازی ساختمان، استفاده از قفل هوشمند یکی از بهترین روش‌ها برای ارتقا ایمنی ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و کارگاه‌ها و کارخانه‌ها است. با استفاده از قابلیت‌های قفل دیجیتال می‌توانید به‌راحتی از سیستم‌های ایمنی:

  • سنسور اثر انگشت
  • تشخیص چهره و عنبیه
  • کارت‌های RFIF
  • رمزهای کاراکتری و رقمی
  • قفل‌های فیزیکی و مکانیکی سنتی

استفاده نموده و عملیات هوشمندسازی خانه و ساختمان را به مرحله خوبی برسانید. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از قفل‌های دیجیتال یا همان هوشمند این است که تقریباً آخرین تکنولوژی ایمنی موجود هستند که هنوز راه مشخصی برای دورزدن آن‌ها وجود ندارد. مگر این که انتظار داشته باشید یک شخص با کامپیوتر 8 ساعت روی قفل شما کار کند تا بتواند آن را هک نموده و از این دیوار ایمنی رها شود. در ادامه بیشتر در مورد هوشمندسازی ساختمان و همین‌طور مزیت‌های استفاده و خرید قفل هوشمند صحبت خواهیم کرد.قفل‌های هوشمند در صدر این لیست قرار دارند. با یک قفل هوشمند، می‌توانید کلیدهای خود را فراموش کنید و راحتی مدیریت قفل خود در هرکجا که هستید لذت ببرید.

قفل هوشمند چیست و چگونه کار می‌کند؟

قفل‌های هوشمند قفل‌های بدون کلید هستند که به شما این امکان را می‌دهند که درب خود را بدون کلید فیزیکی و با استفاده از انواع سنسورهای اثر انگشت، رمز عبور و یا حتی کارت و عنبیه باز کنید. آنها را می‌توان با استفاده از یک برنامه تلفن هوشمند از راه دور کنترل کرد. بسیاری از مدل‌ها دارای یک صفحه‌کلید عددی روی قفل برای واردکردن یک کد دسترسی منحصربه‌فرد هستند.

بهترین قفل هوشمند دستگاهی مبتنی بر شبکه بی‌سیم خانگی است که برای بهینه‌سازی اتصالات، به شبکه وای‌فای خانه شما متصل می‌شود که به آن اجازه می‌دهد کد یا دستور گوشی هوشمند را برای قفل یا باز کردن قفل دریافت کند. درحالی‌که برخی از قفل‌های هوشمند  نیاز دارند که کل قطعات را تعویض کنید، تعدادی صرفاً نیاز به تعویض مغزی قفل خواهند داشت و از نظر هزینه هم به‌صرفه هستند، برخی دیگر دقیقاً بر روی سیستم قفل فعلی شما قرار می‌گیرند یا فقط به چند تغییر نیاز دارند.

هنگامی که قفل‌های هوشمند در یک‌خانه هوشمند مورداستفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند با دستگاه‌های دیگر مانند بلندگوی هوشمند یا سیستم امنیتی و یا حتی تاچ پنل هوشمند شما نیز ادغام شوند. بااین‌حال، آنها باید به یک هاب خانه هوشمند متصل شوند که همه دستگاه‌ها را قادر می‌سازد با هم کار کنند. این دستگاه‌ها باید تحت پروتکل‌های ایمن ساخته شوند.

دلایل منطقی برای خرید یک قفل دیجیتال هوشمند!

ازآنجایی‌که این محصولات در سراسر ایالات متحده بخصوص پس از سال 2021 میلادی و با ورود بیماری کرونا، از قفل‌های دیجیتال استفاده می‌شود، انتظار می‌رود که این سیستم‌ها به‌زودی بخش مهمی از خانه‌های همه ما شوند. چون به‌هرحال شروع تکنولوژی از کشورهای پیشرفته، همیشه نویدبخش حضور آن‌ها در سراسر دنیا است.

کلید خانه شما درب را باز می‌کند، چه اصراری وجود دارد که از قفل‌های دیجیتال و هوشمند استفاده کنید. اما این یک تصور اشتباه است. اکثر قفل‌های فیزیکی به‌راحتی دور زده خواهند شد. در نتیجه می‌توان گفت که خانه‌ها روزبه‌روز از فضای ایمنی که ما در ذهن خود تصور داریم فاصله می‌گیرند و باتوجه‌به یکجانشینی انسان‌ها در شهرهای بزرگ، سطح ایمنی نیز پایین‌تر می‌آید. قفل‌های دیجیتال حالا جای خود را به تکنولوژی‌های بروز و جدید داده‌اند و به‌راحتی روی هر نوع درب و یا هر نوع بافت ساختمانی، حتی قدیمی قابل‌اجرا هستند. حتی نیازی به استفاده از کابل‌کشی و تغییر زیرساخت نیز وجود ندارد.

قفل دیجیتال

مهم نیست کجا هستید درب ورودی خود را کنترل کنید

تفاوتی ندارد که کجا هستید، شما به‌راحتی می‌توانید قفل هوشمند خود را با استفاده از یک موبایل و یا تبلت ios و اندروید از راه دور مدیریت کنید. ازاین‌رو حتی اگر خارج از کشور هم باشید، کافی است که قفل دیجیتال شما به اینترنت متصل بوده و شما هم به یک شبکه اینترنت دسترسی داشته باشید. ازاین‌رو می‌توانید از طریق اپلیکیشن اختصاصی قفل دیجیتال، همه چیز را مدیریت کنید.

نیازی به کلید فیزیکی ندارید!

نیاز به استفاده از کلیدهای فیزیکی به‌جرئت یکی از بدترین دلایلی است که استفاده از مدل‌های قدیمی را نفی می‌کند. در نتیجه اگر به دنبال دردسر نیستید می‌توانید کلیدهای فیزیکی را کنار بگذارید، به رمز، سنسور اثر انگشت خود و همین‌طور کارت‌های RFIF اکتفا کنید.

خبری از کلید فیزیکی نیست. اگر مثل من حواس‌پرت هستید و مدام دسته کلید خود را گم می‌کنید، لازم است که حتماً یک قفل دیجیتال خریداری کنید و خیالتان از این بابت راحت شود.

می‌توانید از چند حالت ایمنی استفاده کنید

می‌توانید به سراغ قفل سنسور اثر انگشت، رمز عبور، سنسور چهره و همین‌طور رمز عبور و... بروید. هرکدام از این پلتفرم‌ها به‌خودی‌خود هرکدام یک سطح ایمنی فوق‌العاده پیشرفته هستند. علاوه بر مزایای قفل هوشمند ذکر شده در بالا، یک قفل هوشمند می‌تواند تعداد زیادی کاربر را برای شما تعریف کند. می‌توانید تا 100 یوزر را نیز مشخص کنید که هرکدام با رمز منحصربه‌فرد از این دیوار ایمنی عبور کنند.

به موبایل و دستگاه‌های هوشمند متصل می‌شوید

می‌توانید به‌راحتی از طریق راه دور، همه چیز را مدیریت کنید. حتی روی بسیاری از مدل‌های قفل دیجیتال، دوربین نیز نصب شده است که در نقش FF یا همان آیفون‌های تصویری نیز ظاهر خواهند شد. البته به طبع قیمت آن‌ها بالاتر است. می‌توانید تصویر آن‌ها را روی تلفن همراه هوشمند یا تاچ پنل خود مشاهده کنید.

چطور قفل هوشمند انتخاب کنیم؟

چطور قفل هوشمند انتخاب کنیم؟

مانند بسیاری از خریدهای فناوری، یافتن قفل هوشمند مناسب برای خانه شما نیاز به کمی تحقیق دارد. اگر می‌خواهید بهترین تجربه را داشته باشید، قفل هوشمند در بازار تحت لیبل‌های مختلفی عرضه می‌شود. در حال حاضر جهان اسمارت به‌عنوان یکی از مراکز معتبر در زمینه خرید قفل دیجیتال شناخته می‌شود، این مجموعه، مشاوره‌های لازم را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که از بین مدل‌های مختلف بر اساس قیمت، مشخصات و... بهترین انتخاب را داشته باشید.

قفل هوشمند مسیر جدیدی در امنیت خانه است و همراه با سیستم‌هایی مانند گوگل، الکسا و... ست می‌شود. یعنی می‌توانید از طریق دستیارهای صوتی نیز آن را مدیریت کنید. بسیاری از قفل‌ها از پروتکل‌ها و سناریوهای خانه هوشمند نیز پشتیبانی می‌کنند و در نتیجه می‌توان گفت که می‌توانند روی جدیدی از تکنولوژی را وارد خانه شما کنند.

 

برچسب ها : قفل هوشمند,اثرانگشت