خریداری تجهیزات مورد نیاز برای پیمانکاری نظافت صنعتی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

تمیز‌کردن بخش‌هایی از خانه برای بسیاری از افراد دشوار و زمان‌بر است. اگر شما هم در این دسته از افراد قرار دارید و نظافت بخش‌های مختلف خانه برای‌تان سخت یا حتی کسل‌کننده است، آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که کارخانه‌های صنعتی یا دیگر مکان‌هایی که بسیار وسیع هستند، چگونه این کار را انجام می‌دهند؟ از آنجایی‌که این روز‌ها گستردگی زیادی در حوزه صنعت مشاهده می‌شود، به‌طبع حفظ پاکیزگی در هر یک هم اهمیت دارد تا روند کار دچار اختلال نشده و از ایجاد بیماری‌ها جلوگیری کند. تجهیزات نظافت صنعتی برای این به‌وجود آمده‌اند تا کار افراد را برای تمیز‌کردن دستگاه‌ها، کف سالن‌ها، سایر تجهیزات و هر بخش دیگری که فکر کنید، آسان‌تر کند.

تجهیزات جایگزین روش های سنتی

پیش از ایجاد چنین ابزار پیشرفته‌ای، افراد برای تمیز‌کاری از نیروی انسانی کمک می‌گرفتند. زمانی که پیمانکاری نظافت صنعتی پا به عرصه گذاشت، نیروی انسانی کنار رفته و تجهیزات مختص به این کار، جای آن‌ها را پر کردند. این ابزار، کاستی‌های موجود در روش دستی اعم از سرعت پایین، خستگی، عدم پاکیزگی به شکل مطلوب و... را پوشش می‌دهند.

 

 

منظور از نظافت صنعتی و تجهیزات آن چیست؟

زمانی که نام محیط صنعتی به میان می‌آید، به‌راحتی می‌توان متوجه تفاوت آن با محیط‌های کوچک‌تر همچون خانه شد. با توجه به این توصیف، ایجاد پاکیزگی برای آن نسبت به منزل، در سطح وسیع‌تری انجام می‌شود. تجهیزات نظافت صنعتی برای این ساخته شده‌اند تا بتوانند نیاز انسان‌ها به پاکیزگی و تمیزی در سطح گسترده را پاسخ داده و رفع کنند.

 فرض کنید برای تمیز‌کردن کف یک پاساژ 3 طبقه در وسعت بالا، به چند نیروی انسانی نیاز است؟ در کنار این مسئله، آیا تنها تی‌کشیدن برای کف سالن کافی است؟ این موضوع تنها برای کف بوده و دیگر بخش‌ها در‌نظر گرفته نشدند. نظافت در این سطح را می‌توان پاکسازی نواحی آلوده در تاسیسات کارخانه‌ای، نیروگاه‌ها، انبار‌ها، پاساژ‌ها و انواع تاسیسات دیگر دانست و آن را این‌گونه معنی کرد.

علاوه‌بر گسترده‌تر‌بودن چنین محیط‌هایی، آلودگی در آن‌ها با آلودگی منازل را هم نمی‌توان به یک شکل دانست. با تمام این اوصاف، نیاز به نیرو‌هایی با تجهیزات آماده به کار در چنین شرایطی بسیار حس می‌شود. کسی که دارای نیرو‌های قوی و متخصص در این کار و همچنین تجهیزات نظافت صنعتی است، عنوان پیمانکار نظافت صنعتی را دارا است.

17

 

دلیل اهمیت استفاده از وسایل نظافتی مکانیزه در انواع صنعت ها

یکی از مهم‌ترین دلایلی که برای استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی بیان شده، حفظ سلامتی کارکنان یک کار‌گاه، کارخانه یا هر نوع تاسیسات دیگر است. افرادی که در چنین بخش‌هایی کار می‌کنند، ابتدا باید از لحاظ جسمی سالم باشند تا وظیفه خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

آیا امکان این وجود دارد که افراد در میان انبوهی از گرد‌و‌غبار یا ذرات ریز، سالم و سلامت بمانند؟ خیر. پس لازم است که اول شرایط پاکیزگی محیا باشد، تا نیروی کار بتواند در بهترین شرایط ممکن و در بهداشت و ایمنی کامل به وظیفه خود بپردازد.

18

 

برخی از ماشین آلات به روز و مورد نیاز برای پاکسازی

تجهیزات نظافت صنعتی باید علاوه ‌بر اندازه بزرگ، از قدرت بالایی هم برخوردار باشند. هر یک از این وسایل برای کار خاصی تولید شده‌اند که در ادامه برخی از آن‌ها را نام برده و توضیح مختصری درباره‌شان می‌دهیم.

جاروبرقی صنعتی

کمتر کسی پیدا می‌شود که دیگر کارایی جاروبرقی را نداند! این وسایل برای جمع‌کردن زباله‌ها، آلودگی‌ها، گرد‌و‌خاک و... با استفاده از سیستم مکش طراحی شده‌اند. اندازه کوچک آن‌ها با قدرت مکشی نسبتا متوسط برای منازل در‌نظر گرفته شده و اندازه بزرگ‌شان با قدرت مکش بسیار بیشتر، برای مصارف صنعتی قابل استفاده هستند. از آنجایی‌که مکان‌‎های صنعتی با هم تفاوت دارند، نوع جاروبرقی که برای آن‌ها استفاده می‌شود هم باید فرق داشته باشد. این تفاوت را می‌توان در میزان مکش، قدرت موتور، تعداد موتور و... جست‌و‌جو کرد.

اسکرابر

اسکرابر عنوانی است که برای کف‌شوی‌های صنعتی استفاده می‌شود. در میان ابزار نظافت صنعتی، این دستگاه توانایی انجام 2 وظیفه را به‌عهده دارد. شستن کف در سطوح هموار، تنها کاری نیست که اسکرابر انجام می‌دهد، خشک‌کردن پس از شست‌و‌شو را هم می‌توان دیگر وظیفه آن دانست. در میان تجهیزات نظافت صنعتی، اسکرابر کاربرد بسیاری دارد. 

 

 

واترجت صنعتی

تا حدودی می‌توان کارایی این دستگاه را با توجه به نام آن متوجه شد. کارایی آن بدین شکل است که برای پاک‌کردن آلودگی‌ها از آب استفاده می‌کند. آب را با سرعت و فشار زیاد به سطح مورد‌نظر می‌پاشد.

پولیشر صنعتی

دستگاه پولیشر، برای پاکسازی کف با سطوحی مانند: سرامیک، کاشی، بتن و... طراحی شده که این کار را با استفاده از انواع پد و برس‌های گردان انجام می‌دهد. تجهیزات نظافت صنعتی با عنوان پولیش، تنها عملیات شست‌و‌شو را انجام نداده و می‌توان از آن‌ها برای صیقل‌دادن کف هم استفاده کرد. عنوان کف ساب صنعتی را هم می‌توان برای آن به‌کار برد.

پله شور صنعتی

پله‌شور در این جا، همان اسکرابری است که در اندازه کوچک‌تر و با ظرافت بیشتر طراحی شده تا بتواند در سطوح باریک و کم‌عرض نفوذ کرده و آنجا را تمیز کند. می‌توان از سطح‌های عمودی، کنج‌ها و برخی دیگر از سطوحی که امکان دسترسی به آن‌ها چندان ساده نیست، به‌عنوان مکان‌هایی نام برد که می‌توان از این دستگاه برای‌شان استفاده کرد. پله‌شور صنعتی با باتری کرده و با پاشیدن آب و مواد شوینده صنعتی مخصوص این کار، وظیفه خود را انجام می‌دهد.

 

 

سوییپر صنعتی

جاروی شهری مکانیزه که عنوان سوییپر صنعتی را از آن خود کرده، در میان تجهیزات نظافت صنعتی قرار داشته و با برس‌های چرخانی که دارد، محیط شهر ( خیابان و کوچه‌ها ) را از آلودگی‌ها پاک می‌کند. مخزن آبی که روی این دستگاه تعبیه شده برای این است که هنگام کار، آب را به سطح زمین پاشیده و از ایجاد گرد‌و‌خاک جلوگیری کند. این قابلیت سوییپر در میان دیگر تجهیزات نظافتی، بسیار کارآمد بوده و در اصل به گونه‌ای زمین را می‌شوید.

کارواش صنعتی

 در اصل کارواش صنعتی، همان واترجت است. این دستگاه با حداقل میزان آب مصرفی و ایجاد فشار، می‌تواند کثیفی‌ها را از روی سطح مختلف پاک کند. از آنجایی‌که نام آن کارواش است، اغلب برای ماشین‌های بزرگ، کامیون‌ها و دیگر وسایل حمل‌و‌نقل سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع کارواش‌های بزرگ، در 2 نوع ثابت و سیار طراحی شده‌اند که کار را برای افراد راحت‌تر کنند.

 

شیشه شوی صنعتی

این نوع از ماشین­آلات نظافت صنعتی، چندان بزرگ نبوده و کارایی معقولی دارد. با توجه به نام آن، می‌توان حدس زد که چه کاربردی دارد. چنانچه سطح شیشه یا آینه در سطوح وسیع کثیف باشد، می‌توان از این وسیله استفاده کرد.

عوامل موثر بر قیمت زمین شوی صنعتی و دیگر تجهیزات

چنانچه دستگاهی نیاز به ظریف‌کاری داشته باشد، در اصل قیمت بالا‌تری هم خواهد داشت. این ارتباط را می‌توان در میان انواع اسکرابر‌ها مشاهده کرد. لیست قیمت زمین شوی صنعتی در اندازه کوچک که به‌عنوان پله‌شور استفاده می‌شود، نسبت به اندازه بزرگ بسیار گران‌تر است. نوع سرنشین‌دار یا دستی، کارخانه‌ای که آن را تولید کرده، نوع باتری‌دار و بسیاری از عوامل دیگر در قیمت نهایی نقش دارند.

خرید تجهیزات نظافت صنعتی از معتبرترین سایت

اگر به دنبال ابزاری هستید که برای پاکسازی سطوح وسیع و گسترده از آن‌ها استفاده کنید، بهتر است سایت اتحاد صنعت صدرا را مورد بررسی قرار دهید. می‌توانید تجهیزات نظافت صنعتی مد‌نظر خود را با قیمت مناسب و کیفیتی اصل و بی‌نظیر از این فروشگاه اینترنتی سفارش دهید.