عوامل مختلف از جمله؛ نوسانات بازار ارز، تغییر قیمت آهن، قیمت ورق فولادی، کارخانه تولید کننده پروفیل و ... در تعیین قیمت پروفیل تأثیر می گذارند و تقریباً هرگز نمی توان مطمئن بود که بهترین زمان برای خرید و فروش پروفیل فولادی چه زمانی است، اما بسته به عوامل ذکر شده، ممکن است زمانی که قیمت پروفیل استیل در پایین ترین مقدار خود قرار دارد آن را تهیه نمود.

پروفیل استیل را از کجا خریداری کنیم ؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

خرید و فروش پروفیل استیل در قدیم چگونه انجام می شد؟

در گذشته امکان فروش محصولات فولادی در بازار بزرگ تهران و به طور کلی پامنار توسط افراد محدودی که از این فلز مطلع هستند وجود داشت و عرضه قطعات فولادی به آسانی و تنوع فعلی نبود. اکثر مصرف کنندگان فلز استنلس استیل را بعنوان استیل بگیر یا نگیر می شناختن که عمدتاً این استیل ها در انواع ورق ها، لوله ها و اتصالات صنعتی در دسترس بودند و منشاء این محصولات عمدتاً اروپایی، روسی و ژاپنی بود.

به دلیل شهرنشینی و افزایش جمعیت، مطالبات مختلفی در جامعه پدیدار شد که صنعتگران را مجبور به تهیه کالاهای مورد نیاز جامعه کرد. بنابراین مجبور شدند مقاطع مختلف استنلس استیل را در آلیاژهای مختلف تولید کنند. با توجه به رشد صنعت، تامین کنندگان نیز گسترش یافتند، اما به دلیل نبود امکانات مناسب در مرکز شهر، تامین کنندگان به فکر منطقه ایده آل برای این کار افتادند. در حال حاضر آن منطقه در جاده قدیم کرج، نزدیک پاستوریزه و شادآباد است که برای مشتریان و تامین کنندگان راحت تر و بهتر است.

پس از مطالعه و نحوه خرید و فروش قطعات فولادی، اکنون به بررسی عوامل موثر بر قیمت پروفیل استیل دکوراتیو می پردازیم.

تاثیر نوسانات قیمت ارز بر قیمت پروفیل استیل

وابستگی شدید ایران به نوسانات قیمت دلار باعث می شود همه مواد و ابزارها تحت تاثیر قرار گیرد. با توجه به وارداتی بودن بیشتر پروفیل های استنلس استیل می توان گفت که تاثیرگذارترین عامل در قیمت پروفیل استیل نرخ روز است. نوسانات ناگهانی قیمت دلار و آهن در دهه های اخیر افزایش یافته است.

تاثیر نوسانات قیمت ورق استنلس استیل بر قیمت پروفیل استیل

در زیر سعی شده است تمامی عوامل موثر بر قیمت ورق استیل را برای شما عزیزان به تفصیل بیان کنیم.

  • نرخ ارز؛ بیشترین تاثیر در نوسات قیمت ورق استنلس استیل.
  • نرخ جهانی نیکل؛ شرایط سیاسی و اقتصادی؛ جنگ روسیه و اوکراین و تاثیر آن بر ورق استنلس استیل.
  • میزان ضخامت ورق استنلس استیل بر قیمت آن تاثیر مستقیم دارد.
  • هزینه های پنهان مواد اولیه؛ از کشف تا استخراج.
  • عرضه و تقاضا؛ بازار همیشه خود را تنظیم می‌کند.
  • هزینه حمل و نقل و تاثیر آن بر قیمت نهایی ورق و محصولات استنلس استیل.
  • نوسانات قیمت نفت تاثیر غیرمستقیم اما موثر بر قیمت تمام شده ورق دارد.

2

کارخانه های مختلف قیمت های متفاوتی را برای تولید پروفیل استیل ارائه می دهند.

به طور خلاصه می توان گفت که کیفیت تولید، آنالیز شیمیایی، خواص فیزیکی و مکانیکی هر محصول بر اساس استانداردهای هر کارخانه متفاوت است. بسته به نیاز مشتری و مصرف، موارد زیر را می توان یکی از مهم ترین دلایل تغییر قیمت در تولید پروفیل استیل کارخانه ها دانست.

  • ضربه پذیری
  • جوش پذیری
  • شکل پذیری
  • استحکام کششی
  • ضریب تغییر شکل پلاستیک

 

هزینه های حمل و نقل از کارخانه تولید کننده اروپایی، چینی و هندی به ایران چه تاثییری بر قیمت پروفیل استیل دارند ؟

هزینه های حمل و نقل یکی از عواملی است که بر قیمت کالاهای وارداتی در بازارهای بین المللی تأثیر می گذارد و منجر به افزایش قیمت کالاهای نهایی در بازار مصرف و کاهش تقاضا برای آن می شود. در ماه های اخیر صنعت فولاد را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش متالبولتن، طی دو ماه گذشته هزینه حمل و نقل کالا از بنادر روسیه و قزاقستان به ایران افزایش یافته است که منجر به کاهش واردات فولاد به کشور می شود. در دو ماه گذشته هزینه حمل فولاد از بندر آستاراخان روسیه به ایران از 3 دلار به 5 دلار در هر تن ، و در کل به میزان 20 دلار در هر تن رسیده است. قیمت حمل در بنادر قزاقستان پس از افزایش 3 دلاری در هر تن، از 17 دلار عبور کرد. اما سوال اینجاست که دلایل افزایش هزینه های حمل و نقل از این دو بندر چیست و این افزایش تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

از مهمترین خصوصیات پروفیل استیل دکوراتیو (پروفیل استیل نازک) می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • مقاومت بینظیر در برابر خوردگی
  • زیبایی و همچنین دوام فوق العاده
  • فرآیند پذیری (مانند جوش، آبکاری، خم و …)
  • تنوع ابعادی

پروفیل استیل دکوراتیو یا پروفیل استیل نازک که به پروفیل‌استیل درزدار نیز معروف هستند، پروفیل های فولادی ضد زنگ در آلیاژهای مختلف بر اساس استاندارد ASTM A554 و ASTM A269 هستند.

این پروفیل معمولاً از آلیاژهای فولادی 201، 304، 310، 316، 321 ساخته می شود و روش تولید آن شباهت زیادی به پروفیل های فولادی صنعتی دارد و تفاوت جزئی کمی دارد.

پروفیل استیل دکوراتیو یکی از پرمصرف ترین محصولات در بازار لوله و پروفیل است که به دلیل مقاومت خاص در برابر خوردگی و زیبایی که دارد در دکوراسیون، منزل و آشپزخانه کاربرد فراوانی دارد.

3

زمان مناسب برای خرید پروفیل استیل چه زمانی می باشد ؟

عوامل مختلف از جمله؛ نوسانات بازار ارز، تغییرات قیمت آهن، قیمت ورق فولادی، کارخانه تولید پروفیل، نوسانات بازار ارز و... در تعیین قیمت پروفیل تاثیرگذار هستند و تقریبا هیچ وقت نمی توان مطمئن بود که بهترین زمان برای خرید و فروش پروفیل استیل است اما با توجه به فاکتورهای ذکر شده امکان خرید زمانی وجود دارد که قیمت پروفیل استیل در رکود باشد.

مناسب ترین فروشگاه فروش پروفیل استیل در ایران

پس از در نظر گرفتن تمامی عوامل موثر بر قیمت پروفیل استنلس استیل، وقت آن است که سری به فروشگاه های فروش این بخش استنلس بزنیم.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش فروشگاه های اینترنتی، فروش قطعات فولادی نیز آغاز شده است، در واقع بسیاری از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان مسئولیت مدیریت این سایت ها را بر عهده دارند و خریداران می توانند به صورت حضوری به سایت های مذکور مراجعه کنند.

سایت کاسپین استیل نیز با 15 سال سابقه در عرضه محصولات فولادی و با داشتن  فروشگاه در مراکز فولاد پارس غدیر و تجارت ایران و انبار محصولات فولادی در مجاورت این مراکز یکی از بزرگترین و معتبرترین تامین کنندگان محصولات فولادی می باشد. به خریداران خود اطمینان می دهد که تمام تلاش خود را برای ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب به مشتریان خود انجام خواهد داد.

https://caspiansteel.com/

جهت مشاوره و خرید پروفیل استیل شما میتوانید با کارشناسان کاسپین استیل واحد فروش پروفیل استیل به شماره ۵۸۲۴۵۰۰۰ – ۰۲۱ داخلی 1 در ارتباط باشید.