راهنمای قفسه بندی انبار منزل با کمترین هزینه در سال 1401
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

انبار منزل از محیط هایی می باشد که با کمترین توجه روبرو شده و در بسیاری از مواقع بی نظمی در آن بیداد می کند. اگر از این شرایط خسته شده اید اما کمبود بودجه و فضای کم انبار مانع بزرگی در سر راه شما هستند، چند پیشنهاد عالی برایتان داریم. در ادامه چند نکته بسیار کاربردی برای اینکه بتوانید قفسه بندی انبار منزل را با کمترین بودجه و به زیباترین شکل انجام دهید ارائه خواهیم داد. اگر عاشق نظم و زیبایی محیط اطرافتان هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

 

قفسه بندی انبار منزل با کمترین هزینه

با نگاهی به اطرافتان متوجه خواهید شد که بسیاری از لوازم همیشه کاربرد ندارند و فضای اضافه را در اتاق ها و آشپزخانه اشغال کرده اند. بهترین راهکار برای خلاص شدن از شر این وسایل، انتقال آنها به انبار می باشد. اما انتقال این وسایل از منزل به انبار بدون برنامه ریزی شک نکنید که مشکلات بیشتری را برایتان بوجود می آورد که کلافه کننده هستند. در نتیجه بهتر است ابتدا فکری به حال قفسه بندی انبار منزل و نظم آن داشته باشید. متاسفانه در این شرایط ممکن است با مشکل بودجه کم مواجه باشید. البته جای نگرانی نیست! چون برای هر مشکل یک راه حل وجود دارد و با هزینه کم می توانید به بهترین شکل انبار منزل را قفسه بندی کنید و از آن به به صورت حر فه ای استفاده نمایید. کافیست موارد زیر را مد نظر قر ار دهید:

قفسه های مشبک؛ ارزان و کاربردی در انبار منزل

قبل از هر کار ابتدا باید به فکر تهیه قفسه مناسب برای استفاده بهینه از فضای کف تا سقف انبار باشید. قفسه مشبک فلزی یکی از انتخاب های بسیار عالی می باشد که نسبت به سایر قفسه ها قیمت مناسبی داشته و اجرای و نصب آن نیز آسان است. دقت داشته باشید که ارتفاع هر یک از طبقات این قفسه ها را می توان بر اساس اندازه و ابعاد کالاها تنظیم کرد. در نتیجه با توجه به تعداد وسایل و نوع و اندازه و ابعاد آنها قفسه مشبک فلزی با تعداد طبقات مناسب را خریداری کنید.

اگر می خواهید قفسه بندی انبار با کمترین هزینه انجام شود، پیشنهاد می کنیم قفسه ها را از تولیدی ها بخرید. تولیدی های قفسه انبار به دلیل حذف واسطه و دلال ها با قیمت های بسیار ارزان محصولات را می فروشند. علاوه براین، اگر بودجه کمی دارید، قفسه های دست دوم نیز می توانند گزینه مناسبی باشند. قفسه های دست دوم را قبل از خرید کاملا بررسی کنید و سالم ترین آنها را خریداری نمایید. در نهایت با رنگ آمیزی قفسه های دست دوم می توانید ظاهر آنها را کاملا نو و زیبا کنید.

کشو و جعبه های چوبی برای قفسه بندی دیوار

یکی از مهم ترین کارهایی که برای قفسه بندی انبار منزل باید انجام داد، استفاده بهینه از فضای خالی روی دیوارها است. کافیست شلف های مناسب را خریداری و روی دیوار نصب کنید تا برای چیدمان وسایل مختلف استفاده شوند. همیشه نیاز به خرید شلف نیست، بلکه می توانید جعبه های چوبی میوه، کشوی کمدهای قدیمی و همچنین کابینت های قدیمی را برای این منظور انتخاب کنید. آبچکان های قدیمی کابینت ها و سبدهای فلزی مشابه آن که قیمت بسیار ارزانی دارند نیز گزینه ایده آلی برای نصب روی دیوار انبار را خواهند داشت.

پیشنهاد می کنیم ابتدا کشو یا جعبه و کابینت های قدیمی را رنگ آمیزی کنید تا جلوه خوبی داشته باشند. سپس آنها را روی دیوار با رعایت نظم نصب کنید و بهره وری از فضای انبار را چند برابر نمایید.

قفسه بندی انبار منزل

استفاده از گوشه های دیوار انبار با جعبه پلاستیکی

با نگاهی به بسیاری از انباری های خانگی، متوجه گوشه های خالی دیوارها خواهید شد. علاوه براین، ممکن است تعداد قفسه ها کم باشد و بخش هایی از فضای داخل بلااستفاده باقی بماند. در این شرایط پیشنهاد می کنیم جعبه های پلاستیکی انبار را فراموش نکنید. جعبه های پلاستیکی را می توان به صورت چند طبقه به هم متصل کرد. مزیت این جعبه ها این است که به صورت کشویی باز و بسته میشوند و گزینه ای بسیار عالی برای نگهداری وسایل کوچک و بدون بسته بندی و انواع پیچ و مهره و ابزارآلات هستند.

نظم دهنده را فراموش نکنید

در قفسه بندی انبار منزل نظم اهمیت بسیار زیادی دارد، چون دسترسی به وسایل مختلف بدون آن با چالش مواجه میشود. در این شرایط هیچ چیز به اندازه نظم دهنده ها نمی توانند مناسب باشند. درون کشوها و کمدهای داخل انبار با نظم دهنده ها به چندین بخش تقسیم بندی میشوند و می توانید برای دسته بندی وسایل کوچک از آنها استفاده کنید.

برای داخل ردیف های قفسه ها نیز می توانید از جعبه های پلاستیکی و جعبه های مقوایی محکم و مقاوم را به عنوان نظم دهنده استفاده کنید. جعبه پلاستیکی کهنه و قدیمی را ابتدا رنگ آمیزی کنید، سپس داخل قفسه ها قرار دهید و از این طریق وسایل مختلف را گروه بندی نمایید. به همین راحتی قفسه بندی انبار منزل با کمترین هزینه انجام میشود.

سقف انبار را قفسه بندی کنید

یکی دیگر از نکات مهم برای قفسه بندی انبار منزل، استفاده بهینه از فضای خالی سقف است. از سقف برای آویز کردن برخی از وسایل مانند توپ های ورزشی موارد مشابه استفاده کنید. برای این کار به قلاب های فلزی نیاز دارید که روی سقف کاملا محکم شوند. با نصب چند قلاب در بخش های مختلف سقف انبار فضای زیادی را برای نگهداری وسایل مختلف بدست خواهید آورد.

اگر با کمبود بودجه مو اجه نیستید، می توانید قفسه های فلزی مناسب تک طبقه را به سقف وصل کنید. بسیاری از انباری های کوچک با این قفسه ها تجهیز میشوند و روی آنها می توان وسایل مختلف و جعبه ها را نگهداری کنید. البته از محکم بودن اتصال قفسه ها به سقف باید مطمئن شوید!

رگال دیواری برای قفسه بندی انبار منزل

تمام کالاها را نمی توان در قفسه های انبار قرار داد و برخی از آنها مانند پارو، تی، چتر و وسایل باغبانی را می توان آویز کرد. اگر بخش هایی از دیوار انبار خالی هستند؛ به عنوان مثال زیر شلف ها، با رگال فلزی دیواری بهتر است استفاده شوند. رگال های دیواری فضای بسیار زیادی را برای آویز کردن وسایل مختلف فراهم می کنند و قیمت ارزانی دارند.

راهنمای قفسه بندی انبار منزل

قفسه بندی انبار منزل با تخته ابزار

اگر یک ورق ام دی اف یا نئوپان یا هر نوع چوب دیگر دارید، می توانید با آن تخته ابزار بسازید و در انبار به کار ببرید. روی تخته ابزارها تعداد زیادی سوراخ ایجاد میشود و می توانید میله  های چوبی را داخل آنها محکم کنید و برای آویز وسایل به کار می روند. علاوه براین، می توانید با چند میخ روی آنها فضایی را برای آویز کردن ابزارآلات و سایر وسایل ایجاد کنید.

در حالت کلی برای قفسه بندی انبار منزل با کمترین بودجه نیاز به ذهن خلاق دارید تا از وسایل اطرافتان به بهترین شکل برای نظم دادن به انبار استفاده کنید. علاوه براین، باید بتوانید قفسه های مناسب و ارزان و باکیفیت را برای انبار از تولیدی ها تهیه کنید تا با یک تیر چند نشان بزنید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و خرید انواع قفسه فلزی انبار می توانید از تلفنهای 02636109773 و  02636109774 استفاده کنید یا به وب سایت انبار تجهیز آسیا به آدرس https://anbartajhiz.com/ سر بزنید.