در حین خرید وسایل دست‎دوم از سمساری باید به چه نکاتی توجه کرد؟ بهترین سمساری تهران کجاست و چه خدماتی ارائه می‎‌دهد؟

4 نکته‎ی مهم که حین خرید وسایل دست‌دوم از سمساری
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

قیمت همه چیز در حال افزایش است و این موضوع را همه‎ ما به‌خوبی می‎دانیم. همین افزایش قیمت باعث شده تا قادر به خرید بسیاری از ملزومات‎مان نباشیم. اما همیشه با یک گزینه‎ دیگر هم مواجهیم و آن خریدار وسایل دست ‎دوم از سمساری است. این وسایل ارزان‎تر هستند و می‎توانیم با مبلغی به مراتب کمتر، وسایل بهتر و حتی از برندهای مطرح هم تهیه کنیم. اما در حین خرید وسایل دست‎دوم و مستعمل نیاز به توجه به نکاتی هم هست که در ادامه به آن‎ها اشاره خواهیم کرد.

در حین خرید وسایل از سمساری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خرید وسایل دست‌دوم می‎تواند سودآور باشد اما یک اشتباه کوچک در خریدشان می‎تواند کل بودجه‎ شما را هدر دهد. به همین خاطر نیاز است که حتما پیش از خرید این گونه وسایل به نکاتی توجه داشته باشید.

آیا فروشنده‎ مدنظر از شهرت کافی برخوردار است؟

پیشنهاد ما این است که حتما برای خرید وسایل دست‎دوم به سراغ فروشنده‌هایی بروید که از اعتبار و شهرت کافی برخوردار باشند. اصولا آن‎هایی که قدیمی‎تر هستند، از اعتبار بیشتری برخوردارند و احتمالا به خاطر خدمات باکیفیت‎شان بوده است که توانسته‎اند کار بادوامی داشته باشند. برای بررسی بیشتر می‎توانید به سراغ مشتریانی که پیشتر از آن‎ها خرید داشته‎اند بروید. بررسی کنید که آیا مشتریان قبلی بازخورد منفی داشته‎اند یا نه؟ آیا از کیفیت محصولی که دریافت کرده‎ بودند راضی بودند یا خیر.

برای مثال سمساری رحیمی، یکی از همین فروشگاه‎های قدیمی است که هم قدمت کافی دارد و هم از اعتبار زیادی برخوردار است. سال‎هاست که این سمساری هم فروشنده‎ لوازم دست‎دوم و هم خریدار لوازم منزل است و شما می‎توانید اقلام باکیفیت با قیمت مناسب را در آن بیابید. اگر به دنبال سمساری تهران ، سمساری شریعتی، سمساری شهرک غرب، سمساری یوسف‌آباد، سمساری ونک و ... هستید کافی است که با همین مجموعه در ارتباط باشید؛ چرا که کلیه‎ این مناطق را تحت پوشش قرار داده است. برای دریافت شماره سمساری هم می‎توانید وارد سایت شوید.

نکات مهم حین خرید وسایل دست‎دوم

آیا وسیله‎ مدنظر کار می‎کند و دچار عیب و نقص نیست؟

شاید این مورد خیلی بدیهی به نظر برسد اما بسیاری از ما حین خرید وسایل دست‎دوم توجه چندانی به عیب‎ و نقص‎ها نداریم. این مورد در وسایل برقی و الکترونیکی اهمیت دوچندان پیدا می‎کند. به این خاطر که اصولا تشخیص ایرادات این وسایل نیاز به تخصص خاص دارد.

بنابراین اگر می‎خواهید وسیله‎ای گران‌قیمت از سمساری‎ها خریداری کنید، بهتر است که حتما کسی را که از این موضوعات سر در می‎آورد را با خود ببرید. همچنین آشنا بودن با یک سمساری مطمئن هم می‎تواند بسیار کمک کننده باشد. سمساری‎های خوب مانند سمساری رحیمی کلیه‎ وسایل را چک کرده و در صورت اطمینان از کارکرد صحیح آن‎ها اقدام به فروش می‎کنند.

چه هزینه‎های اضافی وجود دارد؟

یکی دیگر از مسائلی که حتما باید به آن توجه کنید این است که چه هزینه‎های اضافی برای شما وجود دارد. آیا محل خرید وسیله‌ دست‎دوم خیلی دورتر از وسیله‎ی نو است؟ آیا باید هزینه‎ زیادی برای حمل‎ونقل بپردازید؟ اگر کرایه‎ حمل‎ونقل خیلی زیاد باشد قطعا صرفه‎ی اقتصادی نخواهد داشت. به همین خاطر بایستی به دنبال یک سمساری باشید که بخش‎های زیادی از شهر را پوشش دهد.

برای مثال اگر به دنبال سمساری میرداماد، سمساری فرشته، سمساری فرمانیه، سمساری جردن، سمساری اقدسیه و ... هستید، کافی است که به مجموعه‎ رحیمی سری بزنید. سمساری رحیمی بخش قابل توجهی از مناطق تهران را تحت پوشش قرار داده است.

نکته‎ دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که آیا وسیله‎ موردنظرتان نیاز به هزینه‎های مربوط به نگهداری یا تعمیر دارد یا خیر. ممکن است برخی از وسایل گران‎قیمت و لوکس در ظاهر امر جالب و جذاب به نظر برسند اما در واقع به خاطر همین مسئله که از برندهای خاصی‎اند، هزینه‎ی نگهداری بسیاری هم داشته باشد که از  عهده‎ی شما برنیاید.

آیا می‎توانم با همین هزینه، یک وسیله‎ی نو اما با برندی کمتر مطرح خریداری کنم؟

یکی دیگر از سوالاتی که می‎توانید از خود بپرسید این است که آیا برند محصول واقعا برای‎تان موضوع مهمی است؟ بعضی از اشخاص تمایل دارند که برای مثال حتما تلویزیون یا ماشین لباس‎شویی‎شان از برخی برندهای خاص باشد، در حالی که در حال حاضر نوی این وسایل در بازار وجود ندارد. قطعا لوازم خانگی این برندها سال‎های سال کار می‎کنند و می‎توانند بازدهی به مراتب بیشتری نسبت به سایر برندها داشته باشند.

اما ممکن است قیمت کالای دست‎دوم این برندها، به اندازه‎ قیمت کالای نوی برندهای دیگر باشد. در نتیجه حتما پیش از خرید به این مسئله دقت کنید.

بهترین سمساری در تهران کجاست؟

اگر به دنبال خرید کالای دست‎دوم هستید اما نمی‎دانید که از کجا تهیه کنید، ما به شما سمساری رحیمی را معرفی می‎کنیم. از جمله خدماتی که این مجموعه ارائه می‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاملا مورد اطمینان است.
  • کالاها را پیش از خرید کاملا چک کرده و سپس آن‎ها را به فروش می‎رساند.
  • بخش قابل توجهی از مناطق تهران را تحت پوشش قرار داده است.
  • به عنوان یک سمساری فوری، به سرعت لوازم شما را خریداری یا می‎فروشد.
  • دارای یک سایت کامل و جامع است و می‎توانید بخش قابل توجهی از اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق سایت به دست آورید.
  • منبع عالی برای پیدا کردن وسایل نایاب، لوکس و تجملاتی است.
  • کلیه‎ محصولات ارائه شده در این مجموعه از سلامت کامل برخوردارند و در صورت وجود ایران به شما اطلاع داده می‌شود.

سابقه‎ کاری چندین ساله‎ی این مجموعه سبب شده تا افراد اطمینان زیادی به آن داشته باشند و آن را به عنوان یکی از بهترین مراجع قیمت‎گذاری روی محصولات بشناسند.

سمساری رحیمی

 

سخن پایانی

خرید کالای دست‎دوم همیشه می‎تواند جالب و هیجان‎انگیز باشد. صرفه‎ اقتصادی، امکان برخوردن به کالاهای کمیاب و نایاب، توانایی خرید محصولات لوکس و برند، عدم آسیب به محیط‎زیست و ... از جمله مزایایی است که این کار در پی خواهد داشت. اما قطعا در حین خرید کالای دست‎دوم از سمساری بایستی به نکاتی هم توجه داشته باشید که ما در این مقاله به آن‎ها اشاره کردیم.