3 دلیل برای خواندن کتاب رمان خارجی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

اکثر علاقه مندان به کتاب خارجی ترجیح می دهند رمان های مشهوری که توسط نویسندگان به نام خارجی از جمله جی کی رولینگ، جین آستن، چارلز دیکنز و مک ایوان منتشر شده را مطالعه کنند. آثار این نویسندگان جزو 100 کتاب معروف جهان است که معمولا توصیه می شود قبل از مرگ باید خواند.

با این حال بسیاری از خوانندگان نیز معتقدند دانلود کتاب خارجی جذابیتی برای آنها ندارد و ترجیح می دهند وقت خود را صرف خواندن رمان های ایرانی کنند.

اخیرا مجله نیویورک تایمز، نظرسنجی را برگزار کرده و در آن درباره علت علاقه خوانندگان به دانلود کتاب خارجی پرسش هایی را مطرح کرده است. نتایج این تحقیق نشان داده که علاقه مندان به کتابخوانی به ۳ علت زیر، خواندن کتاب خارجی را ترجیح می دهند:

 

آشنا شدن با دیدگاه های تازه

خواندن کتاب خارجی و آثار مشهور سایر کشورها، می تواند جهان بینی شما را گسترش دهد. شما می توانید در لابلای سطر سطر این کتاب ها، اطلاعاتی در مورد سیاست خارجی، جامعه و نحوه زندگی مردم بدست بیاورید. علاوه بر این، می توانید با رویدادهای فرهنگی و تاریخی و رسم و رسومات کشورهای مختلف آشنا شوید.

از طرفی هر نویسنده ای سبک و ظرافت خاص خود را در نگارش دارد و دانلود کتاب خارجی می تواند امکان خواندن صدها سبک نوشتاری مختلف را به شما بدهد. به عنوان مثال، احساساتی که حین خواندن رمان خارجی آنا کارنینا  اثر لئو تولستوی در شما برانگیخته می شود با حسی که هنگام خواندن کتاب خارجی مسخ اثر  فرانتس کافکا تجربه می کنید کاملا متفاوت است.

 

 

یادگیری یک زبان جدید

بسیاری از افراد ممکن است تصور کنند که برای خواندن ادبیات خارجی باید به زبان های خارجی مسلط باشند. در حالی که یادگیری یک زبان جدید برای همه امکان پذیر نیست و قطعا به این معنی نیست که دانلود کتاب و خواندن آن را نیز باید نادیده گرفت.

بسیاری از کتاب‌های خارجی توسط مترجمان حرفه ای ترجمه شده‌اند و با حفظ کلمات و عبارات نویسنده اصلی اثر به زبان مادری ما برگردانده شده اند.

اما نمی توان انکار کرد که خواندن رمان به زبان اصلی می تواند حس نویسنده را بسیار کاملتر و دقیقتر منتقل کند. از طرفی، برای افرادی که قصد یادگیری یک زبان جدید را دارند، دانلود کتاب خارجی به همان زبان می تواند به یادگیری بهتر آنها کمک کند.

 

انتقال پیام و افزایش آگاهی جمعی

اگر به رخدادهای بزرگ تاریخ نگاهی بیندازیم می بینیم که آگاهی جمعی در رابطه با مسائل سیاسی و اجتماعی، از طریق کتاب بوده است. ادبیات خارجی می تواند نقش مهمی در برقراری ارتباط بهتر بین فرهنگ ها داشته باشد.

اگرچه کلمات، مکان ها و شخصیت های هر کتاب ممکن است متفاوت به نظر برسند یا زبان‌ شان یکسان نباشد اما می‌توانند پیام یکسانی را منتقل کنند. با خواندن کتاب خارجی متوجه می شوید شباهت های ما به عنوان انسان بسیار بیشتر از تفاوت هایمان به عنوان شهروند کشورهای مختلف است.

یکی از دلایل محبوب بودن آثار گراتزیا دلددا نیز روایت حوادث و اتفاقات مشابهی است که ممکن است در زندگی هر یک از ما به شیوه ای متفاوت اتفاق بیفتد.

اگر به دنبال یک رمان خارجی پرکشش و عاشقانه هستید،  دانلود کتاب خارجی وسوسه اثر گراتزیا دلددا را به شما پیشنهاد می کنیم. در این کتاب، زندگی مادری روایت می شود که دخترش عاشق یک کشیش شده و او نمی داند چطور دخترش را از این عشق ممنوعه دور کند.

این رمان و صدها کتاب خارجی دیگر را می توانید از سایت دانلود رمان جدید دانلود کنید.