کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دائمی با متد های روز دنیا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

بیماری های جسمی با معاینه و مشاهده بیمار و انجام برخی آزمایشات، قابل تشخیص است. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که تشخیص بیماری های روحی و روانی چگونه انجام می شود و چقدر دشوار به نظر می رسد؟

متاسفانه امروزه به خاطر تغییرات در سبک زندگی، همه انسان ها در معرض ابتلا به بیماری ها و اختلالات روانی متعددی هستند. سلامت روان هر کس می تواند روی جنبه های مختلف زندگی او تاثیر بگذارد یعنی هم می تواند کیفیت زندگی اش را بالا ببرد و هم می تواند شرایط زندگی را برایش دشوار کند و او را به نابودی بکشاند.

موارد گفته شده در بالا تنها بخشی از مزایای مراجعه به روانپزشک برای درمان بیماری های روانی بود. در ادامه تعریفی درست از مراکز روانپزشکی با کیفیت و اصولی را نیز به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

متدهای روز دنیا در روانپزشکی و درمان اعتیاد

یک مرکز روانپزشکی خوب باید از تمام متدهای روز دنیا و دستگاه های پیشرفته که در سرتاسر جهان برای درمان از آن ها استفاده می شود را در درمان بیماران خود مورد استفاده قرار دهد. دو مرود از اصلی ترین و کاربردی ترین دستگاه ها در درمن اختلال های روانی را ادامه شرح می دهیم.

  • Rtms
  • نوروفیدبک

2

 

 

آر تی ام اس چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از این دستگاه های پیشرفته مغز و اعصاب، دستگاه rtms است که برای تحریک برخی نقاط مغز از آن استفاده می کنند که با تغییراتی که در مغز ایجاد می کند باعث بهبود بیماری افراد می شود. معمولا از این روش برای بیمارانی که به دارودرمانی واکنش مناسبی نشان نداده اند، استفاده می شود. در این روش بیمار روی یک صندلی می نشیند و دستگاه به سر او وصل می شود سپس روند تحریک نقاط مختلف مغز آغاز می شود. از روش rtms برای درمان بیماری های مختلفی استفاده می شود که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:

  • افسردگی
  • اضطراب
  • اختلال وسواس
  • اختلال دوقطبی
  • توهمات دیداری و شنیداری
  • اسکیزوفرنی
  • صرع
  • پارکینسون
  • سردردهای میگرنی
  • آسیب های ناشی از سکته مغزی

دستگاه نوروفیدبک چیست؟

در درمان با دستگاه نوروفیدبک یا نوروتراپی، الکترود های این دستگاه به سر بیمار وصل می شود و عملکرد مغز را به صورت لحظه ای در مانیتور نمایش می دهد. به طور ساده از این روش برای تمرین روی مغز و عملکرد آن استفاده می شود. در این روش از طریق بازی های کامپیوتری یا فیلم، امواجی در سیستم ثبت می شوند و روند اصلاح این امواج انجام می شود. یکی از مزایای نوروتراپی این است که این نوع درمان هیچگونه عوارضی برای بیمار در پی نخواهد داشت و فرد با خیالی آسوده می تواند روند درمان خود را طی کند. از این روش برای درمان اختلالهای مختلفی استفاده می شود که مهم ترین آن ها ADHD است. در ادامه به دیگر بیماری های روانی که با استفاده از نوروتراپی یا نوروفیدبک درمان می شود نیز اشاره می کنیم:

  • انواع اضطراب و استرس
  • سردردهای میگرنی
  • اختلال خواب
  • افسردگی
  • درمان اعتیاد

استفاده از متدهای روز دنیا و دستگاه های پیشرفته در درمان اعتیاد

همانطور که در بالا اشاره شد از این دو روش پیشرفته در درمان انواع اعتیاد نیز استفاده می شود. زیرا اعتیاد ممکن است بر اثر یک اختلال روای ایجاد شود و با درمان آن اختلال روند اعتیاد بیمار هم متوقف شود و یا گاهی فرد در اثر سو مصرف مواد دچار بیماری های ذهنی و روانی می شود که بهتر است با استفاده از این دستگاه های پیشرفته به درمان آن در کلینیک های روانپزشکی پرداخته شود. همچنین در روند ترک اعتیاد فرد علاوه بر استفاده از این روش ها نیاز به خدمات روانشناسی ترک اعتیاد نیز دارد. تمام کلینیک های روانپزشکی پیشرفته این امکانات را برای مراجعان خود در زمینه های مختلف ارائه می دهند. به طور مثال فرد هنگام ترک اعتیاد در کنار دارودرمانی به جلسات مشاوره ای و انگیزشی ارجاع داده می شود تا تعارضات ایجاد شده در خود بیمار و حتی خانواده وی از بین برود. این خدمات را میتوانید در بهترین کلینیک ترک اعتیاد دریافت کنید.

 

3

 

 

چرا کلینیک روانپزشکی روزمهر

ما هموراه به دنبال راحتترین راه ها برای انجام تمام امور خود هستیم. سلامت روان یکی از مهم ترین ابعاد زندگی هر شخصی می باشد زیرا می تواند بقیه جنبه های زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار دهد. جنبه های مثل شغل، تحصیلات، ارتباط با دیگران و ... . همانطور که برای یک سرماخوردگی ساده نیاز به درمان و مراجعه به پزشک داریم برای سلامت روان خود نیز باید به متخصص این حیطه یعنی روانشناس و روانپزشک مراجعه کنیم. روانپزشک می تواند با استفاده از بهترین و سریع ترین روش ها به درمان انواع بیماری های روانی و انواع اعتیاد بپردازد.

کلینیک روانپزشکی روزمهر یکی از پیشرفته ترین مراکز روانپزشکی در تهران می باشد که با خدمات نوین و پیشرفته و کادر پزشکی فوق حرفه ای خود آماده ارائه بهترین امکانات به مراجعین محترم خود می باشد.

خدات رفاهی و هتلینگ این مرکز روانپزشکی، آن را از دیگر مراکز مشابه مجزا می کند. ما در بهترین کلینیک روانپزشکی تهران در تمام شاخه های روانپزشکی و روانشناسی دارای متخصصان مجربی هستیم که از دانش و تجربه بالای خود در درمان بیماران فروگذار نمی کنند. همچنین در این مرکز که به صورت ۲۴ ساعته پذیرای شما مراجعان گرامی می باشد، بیمار قبل از بستری حتما آزمایشاتی را انجام می دهد تا وضعیت جسمانی وی کاملا مشخص شود. شما می توانید با اطمینان کامل به مرکز روانپزشکی روزمهر مراجعه کرده و روند روان درمانی خود را به اصولی ترین شکل ممکن سپری کنید. ما همواره در این مسیر همراه شما خواهیم بود.