هنگام خرید حوله خشک کن کدام جنس بدنه برای ما مناسب است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

جنس بدنه حوله خشک کن چیست؟ کدام مناسب است؟

در ادامه توضیح اینکه حوله خشک کن چیست، به رایج ترین انواع این دستگاه ها می پردازیم. ظاهر این دستگاه به صورت نردبانی است که توسط طراحان طراحی و در سبک ها و متریال های مختلف ساخته شده است. در ادامه فرم های متداول و مواد پرطرفدار مورد استفاده در ساخت این دستگاه ارائه می شود.

حوله خشک کن به عنوان یک نوع رادیاتور شناخته میشود که علاوه بر گرمایش مطبوع فضا، به دلیل ظاهری جذابتر و زیباتر از رادیاتورهای معمولی، به عنوان دکوری برای سرویس های بهداشتی نیز محسوب می شود.

 

انواع حوله خشک کن

شیشه ای

این وسیله که عمدتاً شیشه ای است بسیار زیبا و کاربردهای تزئینی فراوانی دارد و یکی از مزیت های آن جدا از زیبایی این است که حتی به محیط گرما می بخشد. ناگفته نماند که نگران نباشید که شیشه ای است، شاید خرید آن به صرفه نباشد زیرا شیشه به گونه ای ساخته شده است که مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد.

آلومینیومی

نصب این نوع حوله خشک کن در حمام و سرویس بهداشتی توصیه می شود و دلیل آن نیز مقاومت بالای آن در برابر رطوبت است. برای مشاهده و خرید حوله خشک کن آلومینیومی نیز می توانید از سایت لوتوس رادیاتور اقدام کنید.

استیل

این نوع دستگاه نسبت به انواع دیگر سنگین تر و نسبت به انواع دیگر قیمت بیشتری دارد و از آنجایی که از نظر ظاهری درخشان و براق است زیبایی خاصی به دکوراسیون فضای کاربر می بخشد.

نحوه کار انواع حوله خشک کن

همانطور که در رابطه با حوله خشک کن توضیح دادیم انواع مختلفی از این دستگاه ساخته و عرضه شده است. انواع حوله خشک کن ها با توجه به عملکرد خود به دو دسته برقی و هیدرولیک تقسیم می شوند که در ادامه به توضیح آن ها پرداخته ایم.

سیستم الکتریکی

سیستم های الکتریکی مستقل از سیستم گرمایشی هستند و دارای عناصر الکتریکی کم توان (المنت) هستند که آنها را گرم می کنند.

برخی از انواع سیستم های الکتریکی به گونه ای عمل می کنند که از النمت در داخل لوله ها استفاده می شود و گرمای مورد نیاز آنها را تامین می کند و انواع دیگر این سیستم با مایعات گرمایشی کار می کنند، یعنی بر اساس همان روغن یا آب.

عناصر مرطوب این سیستم همانطور که از نامش پیداست به دلیل کارکرد با سیستم الکتریکی و عدم اتکا به سیستم گرمایش مرکزی برای تمام فصول سال مورد استفاده قرار می گیرد.

هیدرولیک

این نوع سیستم گرمای لازم را از گرمای سیستم مرکزی یا رادیاتور مشترک تامین می کند. بنابراین هنگام خرید این نوع سیستم ها باید گرمایش مرکزی خانه را در نظر گرفت و توجه داشت که این نوع بیشتر به استفاده از سیستم خانه یا رادیاتورهای معمولی وابسته است.