افزایش زیربنای ساختمان با بهره گیری از سقف های متحرک‎‎
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

سقف متحرک یکی از جدید ترین سازه های مدرن و امروزی هستند. این سقف ها دارای طراحی و شکل ظاهری بسیار متفاوتی نسبت به سقف های معمولی داشته و در ساخت آن ها از موادی چون چوب، فلز آلومینیوم، پلی کربنات، شیشه و غیره استفاده می شود. سقف متحرک یا جمع شونده، از طراحی خارق العاده و خاصی بهره مند است و علاوه بر ظاهر بسیار شیک، بسیار کاربردی نیز می باشد. این نوع از سقف های جدید، ایده بسیار نوآورانه ای جهت بهره مندی بیشتر از فضای خارجی ساختمان ها هستند. این سقف ها در دو نوع دستی و سقف برقی وجود داشته و دارای تنوع بی شماری در طرح و رنگ هستند. سقف های متحرک دستی، توسط تجهیزات متصل به خود توسط دست، باز و بسته شده و سقف برقی نیز به صورت اتوماتیک عمل کرده و توسط ریموت، از راه دور کنترل می شود.

 

سایبان متحرک چیست؟

سایبان متحرک نیز دارای عملکردی مشابه با سقف های متحرک بوده و جزء سازه های بسیار کاربردی شناخته می شود. در ساخت این سایبان ها از پایه های بسیار مقاومی از جنس فلز استفاده شده و بر روی آن ها از موادی چون پارچه های ضخیم و یا پلی کربنات به کار برده می شود. سایبان متحرک نیز همانند سقف برقی از تنوع بالایی در طرح و رنگ برخوردار بوده و از جمله کاربرد های آن می توان به استفاده از آن ها در حیاط خلوت منازل ویلایی، استخر ها، پاسیو و غیره اشاره نمود.

افزایش زیر بنای ساختمان با استفاده از سقف های متحرک

سقف های متحرک، سبب ایجاد فضای بسیار کاربردی در سطح زیرین خود شده و می توانند شرایط مطلوبی را جهت گذارندن اوقات خوش در محیط بیرونی فراهم آورند. سقف های متحرک دارای کاربرد های فراوانی در محوطه خارجی رستوران ها، کافی شاپ ها، هتل ها، منازل ویلایی، مراکز تجاری و تفریحی، سازمان های اداری و غیره هستند و جزء مدرن ترین طراحی های به کار رفته در هنر معماری محسوب می شوند. یکی از نکات قابل توجه در رابطه با سقف متحرک، افزایش زیر بنای ساختمان با استفاده از این سقف ها است.

به عنوان مثال، صاحبین کافی شاپ ها که دارای فضای کوچکی در محیط مسقف خود هستند، می توانند با استفاده از انواع سقف های متحرک بر اساس انتخاب خود، زیر بنای ساختمانی خود را افزایش داده و نیاز به هیچ گونه جوازی نیز نخواهند داشت. با استفاده از این نوع سقف ها، سازندگان دیگر نیاز به سازه های قدیمی همانند آلاچیق ها جهت گسترش فضای خدمات رسانی خود نداشته و همچنین بدون نیاز به اخذ پروانه از شهرداری مربوطه، می تواند به راحتی از فضای خارجی خود به بهترین شکل استفاده نمایند.

در واقع می توان گفت که این نوع سازه ها، جزء طراحی های بسیار ارزشمند در ساختمان های امروزی هستند که علاوه بر ظاهری بسیار شیک و زیبا، می توانند سبب افزایش زیر بنای ساختمان شده و همین طور به ارزش ملک نیز بیفزایند.

سایبان متحرک

در چه مواقعی اجرای سقف متحرک مشکل ساز می شود؟

  • اماکنی که دارای کاربرد تجاری نبوده و اقدام به نصب سقف های متحرک در فضای خارجی خود می نمایند. این مورد شامل منازل ویلایی که تمامی محیط خارجی نیز مربوط به ملک اصلی است نمی شود. همچنین در صورت تبدیل ملک مسقف به ملک تجاری، مشکلی در نصب سقف برقی وجود نخواهد نداشت.

  • نصب سقف متحرک در فضای بیرونی و در مشاعات ساختمان در صورت نارضایتی سایر مالکین.

مزایای استفاده از سقف و سایبان متحرک

از جمله مزایای استفاده از سقف و سایبان متحرک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • حفظ حریم خصوصی و ایجاد فضای کاربردی

  • افزایش زیر بنای ساختمان

  • افزایش ارزش ملک

  • ظاهری زیبا و مدرن

  • محافظت از سطح زیرین خود در برابر انواع شرایط آب و هوایی

  • مقاوم در برابر اشعه آفتاب، باران و برف

  • قیمت مناسب در برابر دوام و طول عمر بالا

  • نصب راحت و امکان جابجایی

  • تنوع در طرح و رنگ

  • صرفه جویی در مصرف انرژی

در پایان

سقف متحرک، سایبان متحرک و سقف برقی سازه های بسیار کاربردی و نوینی هستند که امروزه نیز در بسیاری از اماکن تجاری مورد استقبال فراوانی قرار گرفته اند. این سقف ها به دلیل استفاده از متریال با کیفیت در ساخت آن ها، در برابر آسیب ها و صدمات محیطی بسیار مقاوم بوده و دارای دوام مناسبی هستند. نصب و اجرای سقف های متحرک نیز، نیاز به تخصص و مهارت بالا داشته و بهتر است برای خرید و نصب آن ها، به شرکت های معتبر و شناخته شده در این حرفه مراجعه نمایید.